ostatnio często spotykam się z podziałem silników na boxery i Vidlaste o kącie 180 stopni.
czym to się różni ?? rozrządem , kolejnością zapłonu cylindrów ?? jakie są wady i zalety obu rozwiązań ??
ostatnio często spotykam się z podziałem silników na boxery i Vidlaste o kącie 180 stopni.
czym to się różni ?? rozrządem , kolejnością zapłonu cylindrów ?? jakie są wady i zalety obu rozwiązań ??
Moje Belle:
Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )
polecam, na gorze masz opisane wszystko http://dawidgrupa.w.interia.pl/widlaste.html
Jak same nazwy wskazują, boxer czyli leżące cylindry o układzie przeciwsobnym, v-ka, cylindry ustawione są pod kątem w stosunku do siebie, tworzac cos na wzor litery "V"
Masz boxera, powinienes wiedziec takie rzeczy ;p
Może ktoś pokazać przekrój takiego V 180 stopni? Bo po opisie nie za bardzo rozumiem czym to się różni od boksera...
ludzie potraficie kliknac w linki? bo dalem wam caly opis kazdego silnika benzynowego a tu widze dalej pytania o "obrazki"...
Albo coś ze mną nie tak, albo w linku nie ma mowy o V 180 stopni. :-)
http://www.facebook.com/75modificata/ <- opowieść o trudnej i burzliwej miłości ;-)
no mam "BOXERa" więc zastanawiam czym różni się on od Vki 180 stopni bo to podobno nie to samo...(V 180st. to tak rozkraczona widlasta jednoskta że wyglada jak boxer...)
"ludzie umiom i potrafiom" - ale tam nie ma nic o V-kach 180 ani w dziale silniki widlaste ani przeciwsobne....
jedyne co mi przychodzi do głowy to to że tłoki znajdujące się w parze (na przeciwko siebie) w boxerze są zawsze w takiej samej pozycji (np. oba max wychylone do głowicy)
a w V-ce tak nie jest (jeden może być max wychylony a drugi w połowie drogi...)
Moje Belle:
Alfa 33 Imola 1.4 BX 1993 ( '08 - '11 )
Alfa 155 Sport 1.8 TS 8v 1995 ( '11 - '12 )
Alfa 164 Super 2.0 TS 8v 1997 ( '12 -'14 )
Alfa 147 1.9 JTD 2003 ('14 - )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 115km 2002 ('14 - '16 )
Alfa 156 SW 1.9 JTD 110km 2001 ('16 - '18 )
Alfa 159 SW 1.9 JTD 150 Q-tronic 2010 ('18 - )
Alfa 33 Q4 1992 ('18 - )
Koledzy, ale po prostu NIE MA SILNIKA W UKŁADZIE V GDZIE KĄT ROZWARCIA CYLINDRÓW WYNOSI 180 STOPNI. Taki silnik nazywamy bokserem, a to info o takiej "fałce" to z kosmosu chyba
Pozdrawiam
"Nie boje się kogoś kto trenował 10000 kopnięć, boje się tego kto 10000 razy trenował jedno kopnięcie..." - Bruce Lee
Bokser to nazwa potoczna, tak samo jak "Fałka"- nazwa oficjalna przeciwsobny.
No chyba że 2 tłoki pracują do siebie w jednym cylindrze- wtedy mamy silnik przeciwbieżny.
EDIT:
Ale tak konkretnie to na przykład Ferrari uparcie twierdzi, że w Testarossa jest silnik V180 ->
a różnica polega na tym, że konwencjonalny przeciwsobny silnik pracuje tak:
Podczas gdy w "V 180" jeden cylinder w parze jest GMP to drugi jest w DMP.
Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 24-10-2009 o 15:26
http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi
pierwsze slysze o widlastej 180* takie silniki nie istnieja i na stronie ktora podalem macie opisany rzedowy, widlasty(V) i boxer(przeciwsobny). pozdrawiam