Zobacz wyniki ankiety: Jaki olej byś wybrał/wybrała?
- Głosujących
- 97. Nie możesz głosować w tej sondzie
-
Motul
17 17.53% -
Vavoline
11 11.34% -
Castrol
2 2.06% -
PENRITE
7 7.22% -
MILLERS OILS
17 17.53% -
Selenia
8 8.25% -
Yacco Lube
1 1.03% -
Texaco
1 1.03% -
Total
2 2.06% -
Mobil
2 2.06% -
RAVENOL
5 5.15% -
Shell
9 9.28% -
Fuchs
2 2.06% -
Midland
0 0% -
Eurol
5 5.15% -
Liqui Moly
8 8.25%
Pokaż wyniki od 7,611 do 7,620 z 13095
-
04-12-2015, 15:14 #7611
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 2,070
9100 w zupełności wystarczy. Ciemny olej na koniec płukania to pozytywny objaw. Miewałem ciemny olej i sporo zanieczyszczeń w analizie oleju stosując pierwszy raz AR2300 albo AR9100 także w silnikach wcześniej płukanych preparatami, które kiedyś uznawałem za mocne.
› Więcej...: Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
-
-
04-12-2015, 17:17 #7612
- Dołączył
- 04 2011
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- 147
- Postów
- 353
Dobra pytanie a czym różnią się AR9100/9200 i 9300? I do jakiego typu eksploatacji pasują? Sam w swojej 147 105 km mam mix Meguina 5w40 i AR9100 poruszam się głównie po mieście więc krótkie trasy poza tym jeżdżę raczej bez palowania silnika. Czy takie połączenie jest ok?
Wysłane z mojego LT26i przy użyciu TapatalkaOstatnio edytowane przez andy1980 ; 04-12-2015 o 17:21
-
04-12-2015, 22:07 #7613
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 2,070
Opisy dokładne są tutaj:
http://archoil.pl/ar9000-friction-modifiers/
AR9100 to nanoboranowy estrowy szerokiego działania uniwersalny preparat - oprócz redukcji tarcia.
AR9200 zbija tarcie jeszcze niżej o jakieś 20% od AR9100 i wytrzymuje wyższe obciążenia ale nie ma tak szerokiego działania mającego i antykwasowego (longlife) jak AR9100.
AR9300 to zupełnie inna półka - 12 składnikowa nanoceramika o współczynniku tarcia jeszcze 10x niższym od AR9200 i znosząca naciski tak wielkie jak podczas drążenia tunelu metra albo nacisku kół pociągu na szyny na zakrętach ;-) AR9300 praktycznie eliminuje zużycie nawet w silnikach o mocach tysięcy KM bardzo ciężkiego sprzętu.
Ja teraz testuję 2,5% AR9100 (normalna dawka to 3,5%) z dodatkiem 1/5 dawki AR9300 do regularnej jazdy - pracuje obiecująco ale analizy praktyczne dopiero będą. 2,5% AR9100 wg badań zupełnie zastępuje taką samą dawkę zddp a takie poziomy zddp obecnie to rzadkość - ewentualnie w typowych olejach klasy racing. Różnica jednak jest taka że tak wielka dawka zddp truje katy i zostawia syf w silniku a AR9100 wręcz przeciwnie - nie szkodzi nawet DPF om a silnik dodatkowo czyści i powleka beztarciową powłoką do której nie przylegają brudy, brudy i sadzę z diesela natomiast dzięki estrom odprowadza do filtra oleju.
-
05-12-2015, 08:03 #7614
-
05-12-2015, 08:39 #7615
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 2,070
-
08-12-2015, 09:12 #7616
- Dołączył
- 09 2011
- Mieszka w
- warszawa
- Auto
- była Julka 2012 sport&premium1 1,4TB 120 km + TomTom2+czerwone brembo +oryginalne chlapacze :)
- Postów
- 1,744
-
08-12-2015, 09:15 #7617
- Dołączył
- 03 2014
- Mieszka w
- Warszawa
- Auto
- Giulietta 1.4 TB MA 2010
- Postów
- 2,070
-
08-12-2015, 16:04 #7618
- Dołączył
- 12 2012
- Auto
- byly 156 2.0TS nero, 156 2.5 V6nero, 147fl rosso SZUKAM 159
- Postów
- 152
moze zaczne troche nowy-stary temat. mam bzika na punkcie olejów silnikowych lalem chyba juz kazdy. i ostatni przytrafilo mi sie niemile spostrzezenie na temat oleju który uwazalem za nr1 na równo z valvoline. chodzi konkretnie o liqui molly. mialem jakis czas temu a4 z poczciwym 1.6 8v 102km. wlalem mobila 10 w40 pod katem plukanki zrobilem 2000tys km i po plukance zmienilem na valvoline max life. silnik chodzil idealnie. przy kolejnej wymianie (po 8tys) pokusilem sie na liqui moly 10 w40 leichtauf (niebieska butelka bez Mos2). od razu po przejechaniu kilku kilometrów mialem wrazenie, ze glosniej pracuje. ale doszedlem do wniosku, ze moze to tylko odczucie. pozniej zauwazalem duzo ciezsze rozpalanie po nocy pod chmurka (mimo, ze to olej typu lekki bieg) i utwierdzilo mnie to przekonanie, ze cos nie tak kiedy moj tata byl gdzies tym autem i po powrocie powiedzial, ze jakos glosniej chodzi ten silnik. wtedy wiedzialem, ze to juz nie tylko moje wrazenie tym bardziej, ze moj tata nie zwraca uwagi na jakies akustyczne doznania w czasie jazdy a mimo to. zauwazyl nie wiedzac, ze olej byl wymieniony. po kolejnym poranku kiedy znowu ciezko zapalil postanowilem zmienic ten olej po( 1000) km na valvoline. i mozecie wierzyc albo nie ale jak reka odjal. silnik sobie scisle mruczal, znowu lekko palil i przedewszystkim duzo cichszy byl. druga historia o której sie nie bede rozpisywal dotyczy dziadowskiego castrola i stukajacych popychaczy w alfie 1.6ts( bez wariata). na valvoline zapomnialem jaki jest dzwiek popychaczy
generalnie temat dotyczy tego, ze ja liqui moly nie tkne. albo trafilem na jakas podrobke w co watpie, zeby w inter carsie trafic. tym bardziej, ze nie jest rozlewany w polsce. shell tez byl w porzadku tak na mrginesie
ODRADZAM LIQUI MOLLY w niebieskiej butli. moze ten z mos2 jest lepszy ale ja juz sie nie przekonam
szukam 159
-
08-12-2015, 16:39 #7619
- Dołączył
- 04 2009
- Mieszka w
- Rzeszów
- Auto
- 156sw 2.5V6, 166 3.2V6, 156 2.0TS 'cup'
- Postów
- 3,456
Miałem 1 czy 2 zmiany po 10tys km w 1,6TS 120KM wspomniany wyżej 10W40 LM (zwykły) i nie zauważyłem problemów. Inne LM (5W40 też w tym TSie i w 3,2V6 leje długo (czyt wiele zmian po 10tys) a od niedawna 10W60LM do 2.0TSa na tory i również żadnych z nimi problemów.
Ten z MOS2 to kiedyś porównywałem ze zwykłym 10W40 i wyszło mi że ten ostatni lepszy, ale już nie pamiętam dlaczego
Tak czy siak żaden z nich nie jest syntetykiem i na pewno gorszy jest od 5W40 też LM jak juz w jednej firmie się poruszamy. Może stąd takie objawy dla wyczulonego kierowcy uchwytne, ktoś inny by nie zauważył ich wcale ?
-
08-12-2015, 19:42 #7620
- Dołączył
- 12 2012
- Auto
- byly 156 2.0TS nero, 156 2.5 V6nero, 147fl rosso SZUKAM 159
- Postów
- 152
moj tata jest w ogóle niewyczulonym czlowiekiem na stuki i póki a jednak zauwazyl i to mnie utwierdzilo
moze na jakas partie trafilem... kupilem do drugiego auta w tym samym czasie LM z mos2 ale lezy nawet nie odkrecony bo boje sie to lac. dla mnie od tamtej pory tylko valvoline, eventualnie millers. tez mialem wrazenie, ze wyciszyl prace wariatora w mojej 156 2.0ts
szukam 159
Podobne wątki
-
temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 147Odpowiedzi: 231Ostatni post / autor: 28-05-2020, 21:22 -
Temat rzeka, jakich żarówek używacie/polecacie??
Utworzone przez KlaudioOs w dziale Forum ogólne o Alfa RomeoOdpowiedzi: 23Ostatni post / autor: 24-02-2013, 21:26 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale 166Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 04-01-2012, 09:55 -
Temat rzeka, jaki olej lejecie/polecacie??
Utworzone przez Administracja w dziale GTOdpowiedzi: 0Ostatni post / autor: 04-06-2010, 14:07