W jednej z GTA, które mieliśmy okazję serwisować, poprzedni właściciel zalał MOTULa 300V LE MANS 20w60.
Popychacze grały do momentu całkowitego rozgrzania silnika.
Po przepłukaniu układu i wymianie oleju na Millers CFS NT 10w50 silnik od razu zmienił charakterystykę pracy.
Do jazdy na co dzień i okazyjnego upalania jak najbardziej ok.
Do innej zalewany był naj.olej, o lepkości 5w30, i ... , zaczęły wycierać się zauważalnie krzywki wałków rozrządu.
Auto głównie pokonuje szybkie trasy, i tutaj bardzo dobrze sprawdza się dobry syntetyk 5w40.
Tak naprawdę wszystko zależy od tego, do czego ma być ta GTA przeznaczona.
- - - Updated - - -
Święte słowa Andrzeju, moja 155 się naprawia póki co po ostatnim Jastrzębiu, ale nie ma to nic wspólnego z olejem, tylko z płynem chłodzącym![]()