Strona 95 z 175 PierwszyPierwszy ... 45858687888990919293949596979899100101102103104105145 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 941 do 950 z 1746

Temat: Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.

  1. #941
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Sandacz1
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Płock/Choszczno
    Auto
    159 1.9Jtdm 16V
    Postów
    145

    Domyślnie

    A masz dpf w aucie? Jeżeli tak to nie powinieneś dolać czerwonego 2t tylko tego droższego 2t w niebieskim opakowaniu. oba orlenu.

    Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka

  2. #942
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Renault LagunaII Lift 2.0dci 150KM
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał Sandacz1 Zobacz post
    A masz dpf w aucie? Jeżeli tak to nie powinieneś dolać czerwonego 2t tylko tego droższego 2t w niebieskim opakowaniu. oba orlenu.

    Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
    Moja Lala fabrycznie nie posiada tego urządzenia które spędza wielu kierowcom sen z powiek więc luzik

  3. #943
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Cytat Napisał Hose Zobacz post
    Temperatura zapłonu to nic innego jak temperatura w której pary jakieś substancji (drewna, węgla, benzyny, oleju napędowego itd...) po przyłożeniu płomienia zapalą się. My mamy diesle, silnik diesla jest silnikiem z zapłonem samoczynnym w którym paliwo zapala się gdy zostanie przekroczona temperatura jego SAMOZAPŁONU (dla ON powyżej 400deg) więc jakie znaczenie ma wyczytywanie w kartach charakterystyki temperatury zapłonu oleju 2T która ma się do tego jak przysłowiowy piernik do wiatraka? Nie powinniśmy poszukiwać oleju 2T który ma najbliższą temperaturę samozapłonu ON?
    A jaka jest temperatura samozapłonu oleju 2T półsyntetycznego i syntetycznego?
    Do tego dochodzi kwestia mieszalności syntetycznego oleju 2T z napędowym. Najlepiej niech się wypowie jakiś chemik ;-)
    Ostatnio edytowane przez magil ; 10-07-2014 o 16:30
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  4. #944
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Widywałem oleje 2T półsyntetyczne jak i syntetyczne o podobnej temp. zapłonu. Chyba nawet na forum była o tym wzmianka. W kazdym razie jeżeli tak jest to można obalić mit, iż nie należy lać oleju syntetycznego.

  5. #945
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Renault LagunaII Lift 2.0dci 150KM
    Postów
    6

    Domyślnie

    Cytat Napisał magil Zobacz post
    A jaka jest temperatura samozapłonu oleju 2T półsyntetycznego i syntetycznego?
    Do tego dochodzi kwestia mieszalności syntetycznego oleju 2T z napędowym. Najlepiej niech się wypowie jakiś chemik ;-)
    Mieszalność raczej nie powinna być problemem, jak wiadomo ON doskonale miesza się nawet z full-syntetykami silnikowymi w autach z dpf temat znany i niekoniecznie lubiany . Pozostaje kwestia samozapłonu 2T, nie znam parametrów samozapłonu olejów 2T, najlepiej by była możliwie bliska tej ON.

  6. #946
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Tak zupełnie teoretycznie, to chyba 2T w tak mizernej dawce w jakiej jest dolewany (1 molekuła 2T na 300 molekuł ON?) powinien zostać spalony w chwili detonacji ON, prawda? I jeżeli temp. samozapłonu jest wyższa nie powinno mieć to znaczenia o ile temp. zapłonu będzie wystarczająco niska, żeby 2T się zapalił? Na mój rozum bardziej szkodliwa byłaby niższa temp. samozapłonu bo mogłaby spowodować przedwczesny zapłon właściwego paliwa.

    Ale może się mylę?

  7. #947
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Po raz kolejny powtarzam, że olej syntetyczny jest w pełni mieszalny z paliwami - zdecydowanie lepiej niż minerał, który zostawia masy nagaru. Temp. zapłonu olejów mineralnych, pół i pełnych są b. różne. Skąd wiem? Z olejami 2T mam styczność na co dzień zarówno ze smarowaniem mieszankowym jak i automatycznym dozowaniem - benzyna czy ropa - tak samo mieszają się, sprawdzone organoleptycznie. Nie trzeba się tu doktoryzować z niczego. Przez chwilę lałem Valvo SynPower bo miałem resztki, od kilku miesięcy Durablend, na chwilę wlałem Orlen 2T Semi - na tym ostatnim dziadosko silnik chodzi. Na pierwszym zimą ciut szybciej odpalał w porównaniu do drugiego. I tyle. Nie zamierzam wlewać przeżytku jakim jest minerał (w kosiarkach i motocyklach mam też syntetyki).

  8. #948
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    07 2014
    Auto
    Renault LagunaII Lift 2.0dci 150KM
    Postów
    6

    Domyślnie

    Wiadomo że oleje 2T zostały stworzone do benzyny, możliwe jest że w dieslu nie nastąpi całkowite spalenie syntetycznego oleju 2T z racji niższej temperatury spalania ON, wtedy pozostałości tego oleju mógłby stwarzać problem w turbosprężarce, egr, katalizatorze i dpf... jednak z drugiej zaś strony patrząc część oleju silnikowego często syntetycznego i tak trafia do układu wydechowego więc to nie powinno stanowić problemu.

  9. #949
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Nie wiem jak inni ale ja nie znalazłem informacji nt. tego, że dolewki 2T szkodzą silnikowi. Jakby tak było to pewnie byłyby już jakieś opisane przypadki

    Nie, nalazłem jednego furiata na forum VW, który pozacieranie pompowtryskiwaczy tłumaczył olejem 2T.... jednak to jeden przypadek jakiegoś głupka, który zalewał m. in. opał i czort wie skąd skombinowaną ropę z kanistrów... więc to się nie liczy

  10. #950
    jersey
    Gość

    Domyślnie

    Tutaj na początku wątku ktoś opisywał, że jego Alfa po dolaniu 2T zaczęła gorzej chodzić, kopcić, mulić i w ogóle. Jak przepalił bak i zalał czystego paliwa (czy też stopniowo rozcieńczał - nie pamiętam, a szukać nie będę ) to wszystko minęło jak ręką odjął. No, ale to jeden przypadek tutaj.

Podobne wątki

  1. Dolewanie MIXOL'u do oleju napędowego-co Wy na to??
    Utworzone przez puchaty1988 w dziale 156
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 11-06-2012, 18:03
  2. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 10-03-2012, 07:15
  3. FILTR CZĄSTEK STAŁYCH - w pigułce
    Utworzone przez TuneFORCE w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 01:13
  4. Wyciek ropy
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2010, 17:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory