Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Bilstein B6 - jak z trwałością?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vivaldi
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 1.9JTD 16V
    Postów
    62

    Domyślnie Bilstein B6 - jak z trwałością?

    Witajcie.
    Zamierzam wymienić w swojej alfie komplet amortyzatorów i skłaniam się ku B6 bilsteina. Mam w tej chwili jeszcze oryginalny przód i B4 z tyłu, które wytrzymały tylko jakieś 40 tysięcy km. W sumie oczekuję więcej i gdybym chciał standardowe amory to B4 drugi raz bym nie kupił. Mam znajomego któremu posypały się jeszcze na gwarancji. Wiem, że B6 można regenerować co jest ich dużym plusem. Napiszcie proszę ile wytrzymują B6 w naszych warunkach, jak ich trwałość ma się do B4?

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Qki
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Zamość, Lublin
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 20V
    Postów
    974

    Domyślnie

    Ja już jeżdżę na drugim komplecie B6 w przeciągu 4 lat, lewy się wylał, gwarancji nie uznali, potem nowe znowu się wylał, nawet nie odsyłałem, włożyłem prawy dobry z tamtego kompletu więc teraz mam dwa wylane do regeneracji w pudełku i dwa dobre (jeszcze!) w samochodzie.. zawieszenie jest w porządku, było sprawdzane pod kątem zbieżności, "prostości", osiowości itd. więc się dobrze zastanów .


  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Trochę słabo to faktycznie wygląda - a jak się jeździ na B6 w porównaniu z serią?
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar coxu
    Dołączył
    02 2009
    Auto
    Megane 3RS CUP-S
    Postów
    296

    Domyślnie

    ja mam u siebie B8 (to praktycznie to samo co B6 tylko krótszy) i u mnie też jeden wylał z przodu.
    Nie wiem jaki był przebieg na nim zrobiony.
    Kupiłem komplet na przód nowych i teraz też mam dwa w pudełku, przy czym jeden do regeneracji.
    Jak na razie, odpukać, zrobione na nich ~18kkm i jest OK.
    Alfa Romeo 156 SW GTA Q2 (10.2010 - 12.2016)
    Alfa Romeo 156 2.5 V6 (01.2009 - 12.2010)

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar marekm
    Dołączył
    07 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    służy do jazdy, a nie do oglądania
    Postów
    443

    Domyślnie

    moje mają 62 kkm i są ok

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vivaldi
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 1.9JTD 16V
    Postów
    62

    Domyślnie

    Ech, to mnie raczej nie zachęciliście.
    Dzięki za wpisy

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    sachs , kayaba i monroe jeszcze popatrz na nie

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Vivaldi
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 147 1.9JTD 16V
    Postów
    62

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damian156JTD Zobacz post
    sachs , kayaba i monroe jeszcze popatrz na nie
    Właściwie to na kayaba też patrzyłem i ku niemu się obecnie skłaniam. Tu nie wielkiego wyboru mam bo pasuje tylko EXCEL-G, który jest z tej półki to B4, choć trochę droższy. Szkoda że nie mają Gas-A-Just do 147-ki. Sachs'a sobie właśnie oglądam i widzę że mają dwie serie, ale sportowych pod zwykłe zawieszenie nie robią.

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar dejv667
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    zza chorej rzeki
    Auto
    Lancia Delta HPE HF
    Postów
    334

    Domyślnie

    Cytat Napisał Vivaldi Zobacz post
    Właściwie to na kayaba też patrzyłem i ku niemu się obecnie skłaniam. Tu nie wielkiego wyboru mam bo pasuje tylko EXCEL-G, który jest z tej półki to B4, choć trochę droższy. Szkoda że nie mają Gas-A-Just do 147-ki. Sachs'a sobie właśnie oglądam i widzę że mają dwie serie, ale sportowych pod zwykłe zawieszenie nie robią.
    O ile są dostępne do Twojego auta to sportowym wariantem jest Super Touring - coś na poziomie B6.

    "... I guess it's just the way I'm wired."
    www.delta-HF.com

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Angry Gdzie ta legendarna trwałość Bilstein?

    Cytat Napisał Qki Zobacz post
    Ja już jeżdżę na drugim komplecie B6 w przeciągu 4 lat, lewy się wylał, gwarancji nie uznali, potem nowe znowu się wylał, nawet nie odsyłałem, włożyłem prawy dobry z tamtego kompletu więc teraz mam dwa wylane do regeneracji w pudełku i dwa dobre (jeszcze!) w samochodzie.. zawieszenie jest w porządku, było sprawdzane pod kątem zbieżności, "prostości", osiowości itd. więc się dobrze zastanów .
    Nie no... też o nich myślę, ale po tych wpisach to katastrofa. Gdzie ta wychwalana trwałość tychże B6-stek... przecież pisano "zakładasz i jeździsz", "niezniszczalne" - nie tylko tu na forum, ale także innych jak szukałem. Żeby nie było różowo. W 2010 wymieniałem przód na Kayaby zwykłe, po 5000 km padł prawy (koledze z forum także padł, też w 156, ten sam KYB, fakt - reklamację uznano), reklamację na szczęście uznano, ale trochę mi to osłabiło wizję marki jaką jest Kayaba. Powiedziałem sobie, że już nie kupię, że wezmę B6... a tu proszę... też cuda. Zostają więc OEM? Mam wrażenie, że teraz produkuje się syf i tandetę... niezależnie od marki.
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

Podobne wątki

  1. Bilstein B6
    Utworzone przez Qki w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2015, 06:38
  2. Przerdzewiały Bilstein B6
    Utworzone przez wojdi1 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-12-2012, 17:16
  3. [164] Jak jest z jakością/trwałością silnika 3.0 V6?
    Utworzone przez Starscream w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-10-2008, 12:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory