Strona 1 z 10 12345678910 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 93
  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    5,874

    Domyślnie Multiecuscan (MES) dla Giulii/Stelvio (tylko dyskutujemy tu funkcje)

    Pomyślałem że przyda się wątek dedykowany o MES dla Giulii/Stelvio w którym możemy informować się o nowych funkcjach (ale proszę nie pytać jaki kabel kupić czy co zrobić jak coś się nie łączy, bo zaśmieci się wątek)

    Właśnie wyszła wersja 4.0 w większości funkcje dla Giulii i Stelvio, doszło wreszcie wsparcie dla 2.0 benzyny i nowe moduły i poprawki - poniżej info ze strony wyfiltrowane odnośnie naszych aut:

    - Added information for more ISO codes from 2015-2018 vehicles
    - Added support for Stelvio
    - Fixed PROXI problems on Giulia
    - Added new PROXI configuration options for Giulia
    - Support for Magneti Marelli IAW 10JA CF6/EOBD Injection (2.0) (Giulia, Stelvio)
    - Support for Continental ABS MK C1 (Giulia, Stelvio)
    - Support for ZF Electric Steering (Giulia, Stelvio)
    - Support for TRW climate control (Automatic) (Giulia, Stelvio)
    - Support for Marelli AlfaConnect Radio/Nav (Giulia, Stelvio)
    - Support for Multimedia control module (multifunction knob/joystick/touchpad) (Giulia, Stelvio)
    - Support for Parking control Bosch (Giulia, Stelvio)


    › Więcej...: Multiecuscan (MES) dla Giulii/Stelvio (tylko dyskutujemy tu funkcje)

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    5,874

    Domyślnie

    mały update, jest wersja 4.1 i wprowadza następujące rozszerzenia dla Giulii/Stelvio:

    - Added information for more ISO codes from 2015-2018 vehicles
    - Added Roll-bench/dyno mode activation/deactivation function for newer ABS modules
    - Added new PROXI configuration options for 500X, Renegade and Giulia
    - Support for ZF 8HP50/75 Automatic Gearbox (Giulia, Stelvio)
    - Support for ZF Electronic Gear Shift Module (Giulia, Stelvio)
    - Support for Bosch Airbag (Giulia, Stelvio)

    Doszły mi adaptery typ 5 i 6 dla Giulii, jeszcze się nie podłączałem, ale w najbliższym czasie może to zrobię

    Musiałbym zerknąć na schematy i do ePera, ale po opcjach w Proxi dołożenie np manetek zmiany biegów czy aktywnego tempomatu wygląda na jak najbardziej możliwe - aktywacja w Proxi (poza dołożeniem niezbędnego hardware-u). Kto wie, pewnie jak będzie mi się kończyć gwarancja (4 lata) to dorzucę aktywny tempomat u siebie bo też już będą części z rozbitków dostępne (nie dyskutujmy tu o tym może, ewentualnie osobny wątek na takie rzeczy).

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia 2.0T
    Postów
    688

    Domyślnie

    Cytat Napisał epsonix Zobacz post
    (…)ale proszę nie pytać jaki kabel kupić czy co zrobić jak coś się nie łączy, bo zaśmieci się wątek)

    Niestety, należy chyba zacząć od tego. Właśnie zmieniłem sobie MES-a na najnowszą wersję i po wsadzeniu ELM-a w złącze okazało się, że niestety, nie jest on rozpoznawany przez MES-a. Po konsultacjach dowiedziałem się, że nie jest to wina ani MES-a, a ni ELM-a tylko Giulii. Z jednej strony powiedziano mi, że sieć auta jest zabezpieczona przez szyfrowanie danych w taki sposób, że tylko sprzęt serwisowy podpięty do serwerów FCA może odczytać dane. Inna informacja jest taka, że CAN w Giulii jest podzielony na 3 sieci, które muszą być jednocześnie rozpoznane przez interfejs. W przeciwnym przypadku odczyt danych jest niemożliwy. Być może obie osoby, które wyjaśniały mi gdzie leży problem mówiły o tym samym tylko innymi językami.
    Może ktoś już coś słyszał na temat obejścia tego zabezpieczenia?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    5,874

    Domyślnie

    z tego co kiedyś czytałem to OBD zostało wprowadzone/wymuszone/zestandaryzowane po to żeby każdy warsztat samochodowy mógł serwisować auto swoim standardowym sprzętem, stąd nie chce mi się wierzyć żeby w GIulii mogli wprowadzić jakieś ograniczenia. Jak mi się będzie chciało pogrzebać przy starym laptopie (obecnie nie działa, a na nim mam ori MESa) to spróbuję podłączyć się do Giulii i dam znać.

    Z moich doświadczeń w innych alfach, miałem raz taką GIuliettę z którą mój ELM się nie lubił (a działał w kilku innych Giuliettach bez problemu) a zadziałał iCar3 na którego tu wielu narzekało. Korzystamy z tanich chińczyków, tam pewnie wiele parametrów elektrycznych/czasowych sygnału czy sam protokół jest zaimplementowany byle jak i stąd mogą być problemy z danym interfejsem w danym samochodzie (rozrzut parametrów itp). Wg informacji jakie dostałem kiedyś od gościa z PMFactory(ale też w necie gdzieś o tym czytałem) w Fiatach/Alfach faktycznie jest jakieś zabezpieczenie przed niepewną komunikacją (z tego co wiem np w 159 i GIuliettach już było), min przez nie tanie chińczyki muszą mieć usuwany rezystor bo z nim sygnał raczej nie mieści się w kryteriach akceptacji komputerów samochodu i się nie łączą z komputerami.

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia 2.0T
    Postów
    688

    Domyślnie

    Mam taki interfejs, chodził w moich wszystkich poprzednich Alfkach, poza tym zdarzało mi się MES-a użyć w firmie, jak zabłądził jakiś użytkownik włoszczyzny obsługiwanej przez MES-a. Zawsze miałem rejestrowane wersje i nigdy nie było problemów. A wczoraj, bardziej z nudów, chciałem zobaczyć poziom oleju (bo jest taka funkcja), poszedłem do garażu i d.pa. Otrzymałem komunikat, że połączenie niemożliwe (dokładnie nie pamiętam treści), odinstalowałem, ponownie zainstalowałem ELM-a, MES podczas skanowania go widzi jako "kompatybilny z siecią CAN" ale już po uruchomieniu testu jest komunikat, że jest niekompatybilny. Dzisiaj rozmawiałem z PMFactory i to od nich pochodzi pierwsza informacja o zabezpieczonych złączach OBD. Potwierdziłem to w dwóch źródłach związanych z serwisem FCA. W PMFactory coś mi wspominali, że trwają prace nad jakimś urządzeniem, które umożliwi połączenie, ma to kosztować coś ok. 70 dolców ale na razie to w sferze prób.

    Tak dla porządku dodam, że obecnym moim zestawem kilka dni temu pracowałem z Brerą 1,7 TBI, z powodzeniem.

  6. #6
    ViP Rowerzysta Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    490

    Domyślnie

    a ja tam w Giuli i Stelvio grzebię sobie jak chce w większości sterowników

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kozak
    Dołączył
    07 2018
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia
    Postów
    755

    Domyślnie

    Cytat Napisał majk Zobacz post
    a ja tam w Giuli i Stelvio grzebię sobie jak chce w większości sterowników
    To zerknij czy da się włączy tryb "dyno" w giulii

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    Giulia Veloce 2.0T Q4 i Giulietta 1.4TB
    Postów
    5,874

    Domyślnie

    Cytat Napisał majk Zobacz post
    a ja tam w Giuli i Stelvio grzebię sobie jak chce w większości sterowników
    którego dokładnie interfejsu używasz

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kozak Zobacz post
    To zerknij czy da się włączy tryb "dyno" w giulii
    niby jest taka opcja ale sprawdzenie czy na pewno dziala dopiero na hamowni

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prezes-tk
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, jest: Giulia 2.0T
    Postów
    688

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozak Zobacz post
    To zerknij czy da się włączy tryb "dyno" w giulii
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MES.jpg
Wyświetleń:	0
Rozmiar:	58.3 KB
ID:	249350
    Czy o to chodziło?

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kozak
    Dołączył
    07 2018
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia
    Postów
    755

    Domyślnie

    Hmm nie wiem ale ponoć w tym trybie nie działa ESP i kontrola trakcji podobno pytanie czy mozesz to sprawdzic i ew potwierdzic ?
    Ostatnio edytowane przez kozak ; 16-08-2018 o 21:20 Powód: Dodatek

Podobne wątki

  1. [Stelvio] Opinie użytkowników o Stelvio
    Utworzone przez Firste w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 961
    Ostatni post / autor: 12-06-2019, 21:53
  2. [Giulia] Akcesroria karbonowe dla Giulii/Stelvio.
    Utworzone przez Belfer w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2017, 21:19
  3. [159] Nie działają funkcje radia
    Utworzone przez szymonjot w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 21-09-2015, 20:54
  4. ICS zmienia sam funkcje
    Utworzone przez lukas 166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-12-2011, 19:49

sgw alfa

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory