Side 1 med 43 1234567891011 ... SisteSiste
Pokaż wyniki od 1 for å 10 med 424
  1. #1
    Bruker Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Sluttet
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Meldinger
    10,727

    Domyślnie Multiecuscan (MES) dla Giulii/Stelvio (tylko dyskutujemy tu funkcje)

    Pomyślałem że przyda się wątek dedykowany o MES dla Giulii/Stelvio w którym możemy informować się o nowych funkcjach (ale proszę nie pytać jaki kabel kjøp czy co zrobić jak coś się nie łączy, bo zaśmieci się wątek)

    Właśnie wyszła wersja 4.0 w większości funkcje dla Giulii i Stelvio, doszło wreszcie wsparcie dla 2.0 benzyny i nowe moduły i poprawki - poniżej info ze strony wyfiltrowane odnośnie naszych aut:

    - Added information for more ISO codes from 2015-2018 vehicles
    - Added support for Stelvio
    - Fixed PROXI problems on Julia
    - Added new PROXI configuration options for Giulia
    - Support for Magneti Marelli IAW 10JA CF6/EOBD Injection (2.0) (Giulia, Stelvio)
    - Support for Continental ABS MK C1 (Giulia, Stelvio)
    - Support for ZF Electric Steering (Giulia, Stelvio)
    - Support for TRW climate control (Automatic) (Giulia, Stelvio)
    - Support for Marelli AlfaConnect Radio/Nav (Giulia, Stelvio)
    - Support for Multimedia control module (multifunction knob/joystick/touchpad) (Giulia, Stelvio)
    - Support for Parking control Bosch (Giulia, Stelvio)


    › Więcej...: Multiecuscan (MES) dla Giulii/Stelvio (tylko dyskutujemy tu funkcje)

  2. #2
    Bruker Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Sluttet
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Meldinger
    10,727

    Domyślnie

    mały update, jest wersja 4.1 i wprowadza następujące rozszerzenia dla Giulii/Stelvio:

    - Added information for more ISO codes from 2015-2018 vehicles
    - Added Roll-bench/dyno mode activation/deactivation function for newer ABS modules
    - Added new PROXI configuration options for 500X, Renegade and Julia
    - Support for ZF 8HP50/75 Automatic Gearbox (Giulia, Stelvio)
    - Support for ZF Electronic Gear Shift Module (Giulia, Stelvio)
    - Support for Bosch Airbag (Giulia, Stelvio)

    Doszły mi adaptery typ 5 i 6 dla Giulii, jeszcze się nie podłączałem, ale w najbliższym czasie może to zrobię

    Musiałbym zerknąć na schematy i do ePera, ale po opcjach w Proxi dołożenie np manetek zmiany biegów czy aktywnego tempomatu wygląda na jak najbardziej możliwe - aktywacja w Proxi (poza dołożeniem niezbędnego hardware-u). Kto wie, pewnie jak będzie mi się kończyć gwarancja (4 lata) to dorzucę aktywny tempomat u siebie bo też już będą del z rozbitków dostępne (nie dyskutujmy tu o tym może, ewentualnie osobny wątek na takie rzeczy).
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  3. #3
    Bruker Znawca Avatar prezes-tk
    Sluttet
    11 2008
    Bor i
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Meldinger
    1,440

    Domyślnie

    Sitat Skrev du epsonix Zobacz post
    (…)ale proszę nie pytać jaki kabel kjøp czy co zrobić jak coś się nie łączy, bo zaśmieci się wątek)

    Niestety, należy chyba zacząć od tego. Właśnie zmieniłem sobie MES-a na najnowszą wersję i po wsadzeniu ELM-a w złącze okazało się, że niestety, nie jest on rozpoznawany przez MES-a. Po konsultacjach dowiedziałem się, że nie jest to wina ani MES-a, a ni ELM-a tylko Giulii. Z jednej strony powiedziano mi, że sieć auta jest zabezpieczona przez szyfrowanie danych w taki sposób, że tylko sprzęt serwisowy podpięty do serwerów FCA może odczytać dane. Inna informacja jest taka, że CAN w Giulii jest podzielony na 3 sieci, które muszą być jednocześnie rozpoznane przez interfejs. W przeciwnym przypadku odczyt danych jest niemożliwy. Być może obie osoby, które wyjaśniały mi gdzie leży problem mówiły o tym samym tylko innymi językami.
    Może ktoś już coś słyszał na temat obejścia tego zabezpieczenia?

  4. #4
    Bruker Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Sluttet
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Meldinger
    10,727

    Domyślnie

    z tego co kiedyś czytałem to OBD zostało wprowadzone/wymuszone/zestandaryzowane po to żeby każdy warsztat samochodowy mógł serwisować auto swoim standardowym sprzętem, stąd nie chce mi się wierzyć żeby w GIulii mogli wprowadzić jakieś ograniczenia. Jak mi się będzie chciało pogrzebać przy starym laptopie (obecnie nie działa, a na nim mam ori MESa) to spróbuję podłączyć się do Giulii i dam znać.

    Z moich doświadczeń w innych alfach, miałem raz taką GIuliettę z którą mój ELM się nie lubił (a działał w kilku innych Giuliettach bez problemu) a zadziałał iCar3 na którego tu wielu narzekało. Korzystamy z tanich chińczyków, tam pewnie wiele parametrów elektrycznych/czASOwych sygnału czy sam protokół jest zaimplementowany byle jak i stąd mogą być problemy z danym interfejsem w danym samochodzie (rozrzut parametrów itp). Wg informacji jakie dostałem kiedyś od gościa z PMFactory(ale też w necie gdzieś o tym czytałem) w Fiatach/Alfach faktycznie jest jakieś zabezpieczenie przed niepewną komunikacją (z tego co wiem np w 159 i GIuliettach już było), min przez nie tanie chińczyki muszą mieć usuwany rezystor bo z nim sygnał raczej nie mieści się w kryteriach akceptacji datamaskinów samochodu i się nie łączą z komputerami.
    Ostatnio edytowane przez epsonix ; 16-08-2018 om 13:41
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

  5. #5
    Bruker Znawca Avatar prezes-tk
    Sluttet
    11 2008
    Bor i
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Meldinger
    1,440

    Domyślnie

    Mam taki interfejs, chodził w moich wszystkich poprzednich Alfkach, poza tym zdarzało mi się MES-a użyć w firmie, jak zabłądził jakiś użytkownik włoszczyzny obsługiwanej przez MES-a. Zawsze miałem rejestrowane wersje i nigdy nie było problemów. A wczoraj, bardziej z nudów, chciałem zobaczyć poziom olje (bo jest taka funkcja), poszedłem do garażu i d.pa. Otrzymałem komunikat, że połączenie niemożliwe (dokładnie nie pamiętam treści), odinstalowałem, ponownie zainstalowałem ELM-a, MES podczas skanowania go widzi jako "kompatybilny z siecią CAN" ale już po uruchomieniu testu jest komunikat, że jest niekompatybilny. Dzisiaj rozmawiałem z PMFactory i to od nich pochodzi pierwsza informacja o zabezpieczonych złączach OBD. Potwierdziłem to w dwóch źródłach związanych z serwisem FCA. W PMFactory coś mi wspominali, że trwają prace nad jakimś urządzeniem, które umożliwi połączenie, ma to kostnadenować coś ok. 70 dolców ale na razie to w sferze prób.

    Tak dla porządku dodam, że obecnym moim zestawem kilka dni temu pracowałem z Brerą 1,7 TBI, z powodzeniem.

  6. #6
    ViP Maniac resoraków Avatar majk
    Sluttet
    01 2007
    Bor i
    Poznan
    Auto
    "ALFA"
    Meldinger
    679

    Domyślnie

    a ja tam w Giuli i Stelvio grzebię sobie jak chce w większości sterowników

  7. #7
    Bruker Fachowiec Avatar kozak
    Sluttet
    07 2018
    Bor i
    Wroclaw
    Auto
    BMW 540i
    Meldinger
    2,181

    Domyślnie

    Sitat Skrev Mike Zobacz post
    a ja tam w Giuli i Stelvio grzebię sobie jak chce w większości sterowników
    To zerknij czy da się włączy tryb "dyno" w giulii

  8. #8
    Bruker Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Sluttet
    10 2011
    Auto
    Ghibli'20, Giulia'18, Tonale'23, Spider'99
    Meldinger
    10,727

    Domyślnie

    Sitat Skrev Mike Zobacz post
    a ja tam w Giuli i Stelvio grzebię sobie jak chce w większości sterowników
    którego dokładnie interfejsu używasz

    - - - Oppdatert - - -

    Sitat Skrev Kosakk Zobacz post
    To zerknij czy da się włączy tryb "dyno" w giulii
    niby jest taka opcja ale sprawdzenie czy na pewno dziala dopiero na hamowni

  9. #9
    Bruker Znawca Avatar prezes-tk
    Sluttet
    11 2008
    Bor i
    Siemianice/Słupsk
    Auto
    Były: 2 x AR 166 2,4 20v, AR 156 1,9 JTD, AR 159 SW 2,4 20v, Giulia Super 2.0T. Obecnie inna marka.
    Meldinger
    1,440

    Domyślnie

    Sitat Skrev Kosakk Zobacz post
    To zerknij czy da się włączy tryb "dyno" w giulii
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MES.jpg
Wyświetleń:	400
Rozmiar:	58.3 KB
ID:	249350
    Czy o to chodziło?

  10. #10
    Bruker Fachowiec Avatar kozak
    Sluttet
    07 2018
    Bor i
    Wroclaw
    Auto
    BMW 540i
    Meldinger
    2,181

    Domyślnie

    Hmm nie wiem ale ponoć w tym trybie nie działa ESP i kontrola trakcji tilsynelatende pytanie czy mozesz to sprawdzic i ew potwierdzic ?
    Ostatnio edytowane przez kozak ; 16-08-2018 om 21:20 Grunn: App

Lignende emner

  1. [Stelvio] Opinie użytkowników o Stelvio
    Opprettet Firste i kapittel Giulia/Stelvio
    Svar: 1112
    Siste innlegg forfatter: 23-10-2025, 04:47
  2. [Julia] Akcesroria karbonowe dla Giulii/Stelvio.
    Opprettet Belfer i kapittel Giulia/Stelvio
    Svar: 0
    Siste innlegg forfatter: 16-07-2017, 21:19
  3. [159] Ikke arbeid radio-funksjon
    Opprettet szymonjot i § 159/Brera/Brera Edderkopp
    Svar: 8
    Siste innlegg forfatter: 21-09-2015, 20:54
  4. ICS endringer samme funksjon
    Opprettet lukas 166 i § 166
    Svar: 4
    Siste innlegg forfatter: 03-12-2011, 20:49

sgw alfa

Multiecuscan zapisanie konfiguracji body

alfa romeo mes co to

alfa mes sgw

giulia q4 transfer case mes forum

stelvio pod komputer forum

rfhub giulia error

mes alfa romeo

Koder for dette temaet

Krefter

  • Du kan ikke for å opprette nye tråder
  • Du kan ikke å skrive meldinger
  • Du kan ikke for å legge til vedlegg
  • Du kan ikke for å redigere dine innlegg
  •  
Støtdemperne