Hej,
Po włączeniu długich świateł na przeglądzie wyskoczył mi błąd "S&S nieaktywny, zero innych objawów. Po 2 miesiącach doszedł check engine. Pojechałem na serwis, skasowałem błędy, przy okazji wymieniłem aku, bo po 6 latach od nowości już był w opłakanym stanie. Po kilkunastu dniach kiedy po raz pierwszy od wykasowania błędów włączyłem długie światła - błąd S&S również się pojawił.
Z całej rozpiski diagnostyki w ASO moją uwagę przykuwa błąd
BCM B1632-13 Lewe światło drogowe - Obwód otwarty oznaczony jako "aktywny" oraz BCM B165A-68 IAM (Modół intelignetnego alternatora) Usterka - Informacja o zdarzeniu.
Code:
B1632-13
Definition:
Left High Beam Light-Circuit Open
Description:
When the Body Control Module (BCM) receives a hardwired input signal from the Left Multifunction Switch, requesting Headlamp High Beam illumination, the BCM provides a Pulse Width Modulated (PWM) voltage output through the Left and Right High Beam Driver circuit to the Left and Right Front Lamp Assemblies. A separate ground circuit for the Left and Right Front Lamp Assemblies is provided through the wiring harness to the body sheet metal.
Cause:
LEFT HIGH BEAM DRIVER CIRCUIT OPEN OR HIGH RESISTANCE
LEFT HIGH BEAM HEADLAMP OR BULB
BODY CONTROL MODULE (BCM)
ASO oczywiście nie wie o co biega, ale po szybkim googlu znalazłem wątek z opisem identycznego przypadku:
https://www.giuliaforums.com/threads...165a-68.46375/ treść poniżej:
Hi all.
I have had my Alfa Giulia Veloce for about 18 months. Overall, very happy with it.
The above fault code together with "STOP START UNAVAILABLE" comes on after I activate Auto High beams.
Apparently body module is sensing a high or low voltage.
Using my OBD Multiscan reader there is also a Fault Code B1632-13 "Left High Beam Light-Open Circuit"
I am convinced its the High Beam that is triggering this alternator fault.
After clearing the codes I can travel trouble free with stop/start working for days until I turn on auto hi beam then the Stop/ Start warning comes on and latches on regardless of hi beams working or not.
Anybody out there know anything about this system? I want to report to the dealer accurately because they will just clear the codes and problem will resurface.
Thanks
Sebastian
Ktoś w wątku miał również identyczny problem i okazało się, że jeden z kabelków przy lampie jest uszkodzony czy coś:
I have removed the headlight left front completely, and found that there was 1 wire broken, or came loose that's inside, I soldered it again, and after that the high beam was working again, also no alternator problem anymore, problems where solved with this.
Hopefully it will help you
Więc sprawa mam nadzieje dotyczy również mnie i nie wiąże się z wymianą całej lampy.
I moje pytanie - czy zdjęcie tej lampy to fizyka kwantowa i skomplikowany system mocowań, czy ogarnę to sam z podstawowymi narzędziami? Znalazłem schemat na necie, że to robota na około 1.5h, ale wolę zapytać tutaj zanim się za to zabiorę, może dostanę jakieś cenne rady od Was szanowni forumowicze
