Ostatnio edytowane przez Dymo ; 07-10-2014 o 21:57
AR 155 1.9TD 90KM 1992 - byla
AR 146 2.0 Ti 150KM 1996 - byla
AR 156 1.9Jtd 115KM 2002 - ciagle jest
AR 159 1.9Jtdm 150KM 2007 - byla
AR Mito 0.9TwinAir 105KM 2014 - jest
AR Giulietta 2.0 120KM 1981 - w trakcie remontu
AR Spider 2.0 150KM 1999 - jest!
Moim zdaniem te koła są zdecydowanie za duże, a przejście na jakieś lekkie 16" na przykład na pewno spowoduje, że samochód będzie ruszał żwawiej... Fiat twierdzi, że maksymalny moment obrotowy jest przy 2,000 obrotów i teoretycznie od tego poziomu powinien już "jechać". Jeśli oczywiście uznamy 145 Nm za rozsądny moment.
Daj lepiej zdjęcie, jak to pod maską wygląda.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
Jeżdzłem tym w 500 i po z tym maluchowskim brzmieniem i wibracjami na postoju to uważam że fajny silniczek
I zdziwilibyście się jak to zapierdziela
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Przejade jeszcze kilkaset kilometrow spokojnie i wtedy przeprowadze troche testow odnosnie przyspieszenia. W sumie jak na jezdzie probnej jezdzlem demo carem z tym silnikiem to w Dynamic sie calkiem niezle zbieral.
AR 155 1.9TD 90KM 1992 - byla
AR 146 2.0 Ti 150KM 1996 - byla
AR 156 1.9Jtd 115KM 2002 - ciagle jest
AR 159 1.9Jtdm 150KM 2007 - byla
AR Mito 0.9TwinAir 105KM 2014 - jest
AR Giulietta 2.0 120KM 1981 - w trakcie remontu
AR Spider 2.0 150KM 1999 - jest!
Kasa poszła w niepraktyczne felgi zamiast w silnik.
Nie Twoja....
A jak przekłada się średnica felg na żwawość auta? Jeśli już jesteśmy przy kolach to szerokość opon ma wpływ na opory toczenia, aczkolwiek przy tak pękatych błotnikach wąskie opony wyglądają zabawnie.
Co do silnika to i tak dobrze, że to nie ten 85KM. Aczkolwiek te małe silniki w mieście nie są wyjątkowo oszczędne, a w trasie męczą się. Jedyna opcja to kupić do miasta auto jak najlżejsze.
DRIFT-R's ALFA 147[CENTER]
Średnica felg przekłada sie ma masę felgi oraz opony co zwiększa masę jaka silnik musi obrócić. Bezwładność czyli. Jak popatrzysz na masę 16" a 18" zestawu to jest nawet 50% wiecej. Zwiększa to zuzycie paliwa i pogarsza osiągi stad w sporcie tendencja do odelzania układu ile sie da. Kuty magnez, tytan itp.
J.w. Dzięki.
Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019
Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS
tzw. "masa nieresorowana" - ma duzy wplyw przede wszystkim na zachowanie na nierownosciach oraz przyspieszenie i hamowanie, a przy tak malym silniczku tym wieksze. Natknalem sie kiedys na jakies wyliczenia ze zmniejszenie o 1kg masy nieresorowanej to jak zmniejszenie o 6kg masy resorowanej (stosunek 1:6, ale np. Porsche podobno stosuje do obliczen ratio 1:7). Takie standardowe 18-tki waza ok 11kg, z opona ponad 20. Dobre 16-tki moga wazyc okolo 7. Czyli na 4 kolach z samych felg mozna zaoszczedzic na masie nieresorowalnej (w tym przypadku dodatkowo rotacyjnej) 16kg co stanowiloby odjecie z masy calego pojazdu 96 kg. A mowimy o samych felgach, opony co oczywiste tez beda lzejsze przy mniejszej srednicy.
Posiadam na lato 18-tki wazace 11kg, a zimowe 17tki waza okolo 8 - i czuje wyrazna roznice w przyspieszeniu przy 170hp