Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 46

Temat: Giulietta 1.4 120 szarpanie / stuki przy manipulacji pedalem gazu

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mlw1996
    Dołączył
    04 2021
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    20

    Domyślnie Giulietta 1.4 120 szarpanie / stuki przy manipulacji pedalem gazu

    Dzień dobry,

    moja Giulietta praktycznie od dnia zakupu boryka się z problemem, który postaram się opisać poniżej:

    - Auto szarpie po odpuszczeniu / przyciśnięciu pedału gazu. W trybie dynamic / przy włączonej klimie te zachowanie jest spotęgowane.
    - Na ssaniu (zimny silnik) problem niewidoczny.
    - Przy zmianie biegów wydawany jest specyficzny dźwięk stuknięcia (dla każdego biegu nieco inny).
    - ASO oraz inny mechanik twierdzą, że poduszki są całe, tak samo elementy zawieszenia i ogólnie auto jest w idealnym stanie - nie ma do czego się przyczepić
    - Po zakupie zostało wymienione: kompletny rozrząd z pompą wody (OEM) świece (OEM), oleje (silnikowy, w skrzyni).

    Auto stało kilka lat praktycznie nie jeżdżone, przebieg znikomy. Rocznik 2012.

    Może ktoś miał podobny problem? Mówiąc szczerze prowadziłem w swoim życiu wiele aut (na pozór o wiele niższej jakości), ale na ten moment Alfa wydaje się najbardziej toporna przez wzgląd właśnie na ten problem :/

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Czaro
    Dołączył
    05 2019
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    Giulietta 1.4 MultiAir 170KM
    Postów
    181

    Domyślnie

    Pomysły ad hoc: czujnik połozenia przepustnicy, niszczelne podciśnienie od gruszki reg. ciśnienia paliwa

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    Volvo S80 2.5T
    Postów
    123

    Domyślnie

    Jak sprawdzili poduszki ? Na oko czy wyjmowali?
    Wg. Mnie to poduszka, zwykle ta pod skrzynią, nie wiem jak to jest w tjet.

    wysłane z poczty

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mlw1996
    Dołączył
    04 2021
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    20

    Domyślnie

    Poducha nie wyjmowana, jedynie sprawdzona na oko kiedy auto było na podnośniku. Mechanik stwierdził, że może być problem z mechanizmem różnicowym. Trochę mi się nie chce wierzyć, ze auto z przebiegiem 12.000km może mieć taki problem.

    Cytat Napisał Czaro Zobacz post
    Pomysły ad hoc: czujnik połozenia przepustnicy, niszczelne podciśnienie od gruszki reg. ciśnienia paliwa
    - pytanie czy przy usterce któregoś z tych podzespołów miałbym za każdym razem gdy wrzucę bieg głuchy stuk?

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    Volvo S80 2.5T
    Postów
    123

    Domyślnie

    Ja stawiam na poduszkę pod skrzynia.
    Jej nie sprawdzisz bez lewarkowania silnika i skrzyni. Poczytaj tu
    https://www.forum.alfaholicy.org/mit...a_skrzyni.html

    wysłane z poczty

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Czaro
    Dołączył
    05 2019
    Mieszka w
    Trójmiasto
    Auto
    Giulietta 1.4 MultiAir 170KM
    Postów
    181

    Domyślnie

    Cytat Napisał JaGrab3 Zobacz post
    Ja stawiam na poduszkę pod skrzynia.
    Jej nie sprawdzisz bez lewarkowania silnika i skrzyni. Poczytaj tu
    https://www.forum.alfaholicy.org/mit...a_skrzyni.html

    wysłane z poczty
    Jeśli poducha, to raczej powinny być też inne objawy tzn. drgania budy, bo przecież główne jej zadanie to tłumienie drgań silnika. Natomiast jeśli czujnik przepustnicy, to możesz mieć szarpania że stukiem (skrzynia ma swoje luzy), bo idzie sygnał zapotrzebowania na dużą dawkę paliwa, a fizycznie przepustnica jest przymknięta i robi się za bogata mieszanka a w konsekwencji szarpie. Wężyk podciśnienia też może nie bie być osadzony ciasno na gruszce od paliwa (szczególnie jak ktoś w okolicach majsterkował) , stąd kolejne kłopoty z dawką. Ja bym się nie rozpędzał z mechanizmem różnicowym, skrzynią czy poduchą - jednak trochę za wcześnie na takie usterki. Zacząłbym od przepustnicy i szczelności ukł. dolotowego.

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Klonek
    Dołączył
    08 2015
    Auto
    159 2.0 JTDm
    Postów
    877

    Domyślnie

    Zobacz czy przy dodawaniu/odejmowaniu gazu przy wyższych obrotach też masz stuki.
    U mnie są one, ale tylko przy niskich obrotach. I wymiana poduszki skrzyni ani dolnej poduszki nie zmieniło nic w tym temacie.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    Volvo S80 2.5T
    Postów
    123

    Domyślnie

    Tutaj jest istotne, czy przy zmianie biegu jest szarpniecie w trakcji, czyli kierowca czuje skokowy brak mocy, przyhamowanie etc. Jeżeli tak, to problem z silnika, czyli to o czym piszecie. Jeżeli nie ma czegos takiego i jest tylko stuk to poducha.
    Jak stuka przy przegazowce to poduszki silnika, jak przy wysprzeglaniu poduszka skrzyni.

    wysłane z poczty

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar mlw1996
    Dołączył
    04 2021
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta
    Postów
    20

    Domyślnie

    Postaram się dziś nagrać ten dźwięk stuknięcia.

    Dźwięk ten pojawia się zawsze kiedy w trakcie jazdy z wciśniętym sprzęgłem poruszam lewarkiem zmiany biegów (podczas akcji zmiany biegów, kiedy jestem mniej więcej w połowie zmiany przełożenia). Przy wyższych obrotach dźwięk stuknięcia jest mniejszy (ewentualnie bardziej zagłuszany) zaś szarpnięcie mocniejsze. Z każdym wyższym biegiem szarpnięcia są coraz mniejsze - ruszając dynamicznie na jedynce potrafi naprawdę nieźle szarpnąć. Jadąc na trybie dynamic / przy włączonej klimie (powyżej 2000 obrotów, gdzie turbina jest załączona) i rytmicznie operując pedałem gazu (bez zmiany biegów) autem również szarpie.

    Nawiasem mówiąc od pewnego czasu borykam się z takim problemem, że po odpuszczaniu pedału sprzęgła słyszalne jest skrzypienie (delikatnie w środku auta oraz mocniej pod maską) - efekt do wywołania nawet na zgaszonym silniku. forum[.]alfaholicy[.]org/mito_giulietta/170075-niezidentyfikowane_brzeczenie_1_4_jet-5.html?highlight=#post2285836 takie brzęczenie również ma miejsce, dochodzi ono z okolic pedałów.

    Zdaje sobie sprawę, że nikt na forum nie potrafi wróżyć z fusów, ale liczę, że może ktoś borykał się z podobnym problemem i zna rozwiązanie

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    Volvo S80 2.5T
    Postów
    123

    Domyślnie

    A moze dwumasa, tam jest w ogole?
    Może sprzeglo do konca tez nie wysprzegla, trzeba by sie przejechac

    wysłane z poczty

Podobne wątki

  1. [159] Szarpanie przy dodawaniu gazu
    Utworzone przez Mateusz_159 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-09-2017, 22:45
  2. [159] Szarpanie przy puszczaniu gazu
    Utworzone przez ekstranio w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-06-2014, 22:16
  3. Szarpanie i stuki w zawieszeniu przy dodawaniu gazu 156 2.0
    Utworzone przez maciej88 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 18:26
  4. Szarpanie przy puszczaniu gazu
    Utworzone przez aikwaw w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-11-2011, 15:17
  5. stuki pod pedalem gazu
    Utworzone przez turbo42 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-11-2009, 18:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory