Strona 11 z 27 PierwszyPierwszy ... 23456789101112131415161718192021 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 110 z 265

Temat: Kupno 159 w automacie czy warto?

  1. #101
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Jakim Ty automatem jeździłeś? Ja jeździłem kilkoma, łącznie z posiadanym w 159 i nigdy nie miałem z tym problemu. Wiesz co to jest Kick Down w skrzyni automatycznej??? To hasło jest odpowiedzią na Twoje obawy.
    Z resztą się zgodzę. Choć w przypadku 159 to właśnie manual jest proszeniem się o kłopoty na tym polega cały wic tego wątku.
    Czasem sekwencja zdarzeń na drodze tak wynika, że żaden , a przynajmniej większość automatów się nie zbierze tak szybko jak manual. Przyznasz, że automat potrzebuje deczko więcej czasu na reakcję. No chyba, że weźmiemy pod uwagę dwusprzęgłową automatyczną skrzynię biegów DSG - tu bym się zgodził. Jednak znów wracamy do kosztów eksploatacji.

    Proponuję artykulik na ten temat.


    http://www.fakt.pl/Eksploatacja-auta...,201708,1.html

  2. #102
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    To tylko powtórzę. Kick Down. Ułamek sekundy i masz dostępne maksymalne osiągi samochodu. Przewajchujesz tak szybko jak zrobi to automat? Może jeden na 100 reszta tylko sobie schlebia musisz przełożyć nogę, wcisnąć sprzęgło, zmienić bieg, puścić sprzęgło. A w automacie wciskasz natychmiast do deski i od razu masz dostępny maksimum. Nie musisz się zastanawiać. A w manualu musisz wiedzieć albo pomyśleć o ile zredukować, a czy po redukcji będziesz miał optymalne obroty? Czy zdążysz? To wszystko są cenne ułamki albo całe sekundy straty, nie wspominam nawet o skuteczności takie manewru gdzie w większości wypadków osiągasz przy takiej natychmiastowej reakcji może około 70% osiągów. W automacie masz 100% komputer Ci to zapewnia.

    Choć jeżeli chodzi o pośrednie oczekiwania to już trzeba się nauczyć obsługiwać. Np chcesz żeby tak troszkę zredukować albo tak o sobie zredukować. Przy czym w dieslu jest o wiele łatwiej ze względu na elastyczność. Czyli to co entuzjaści manuali sobie wmawiają "przekładam kiedy chcę". Przyjemność to daje, tylko pytanie czy to ma sens
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 25-08-2014 o 16:09

  3. #103
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Przyjemność to daje, tylko pytanie czy to ma sens
    Jak cos daje komus przyjemnosc to jak moze nie miec sensu ?
    Przyjemnosc ma sens








  4. #104
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    No tak

  5. #105
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    To tylko powtórzę. Kick Down. Ułamek sekundy i masz dostępne maksymalne osiągi samochodu. Przewajchujesz tak szybko jak zrobi to automat? Może jeden na 100 reszta tylko sobie schlebia musisz przełożyć nogę, wcisnąć sprzęgło, zmienić bieg, puścić sprzęgło. A w automacie wciskasz natychmiast do deski i od razu masz dostępny maksimum. Nie musisz się zastanawiać. A w manualu musisz wiedzieć albo pomyśleć o ile zredukować, a czy po redukcji będziesz miał optymalne obroty? Czy zdążysz? To wszystko są cenne ułamki albo całe sekundy straty, nie wspominam nawet o skuteczności takie manewru gdzie w większości wypadków osiągasz przy takiej natychmiastowej reakcji może około 70% osiągów. W automacie masz 100% komputer Ci to zapewnia.

    Choć jeżeli chodzi o pośrednie oczekiwania to już trzeba się nauczyć obsługiwać. Np chcesz żeby tak troszkę zredukować albo tak o sobie zredukować. Przy czym w dieslu jest o wiele łatwiej ze względu na elastyczność. Czyli to co entuzjaści manuali sobie wmawiają "przekładam kiedy chcę". Przyjemność to daje, tylko pytanie czy to ma sens
    No to w takim razie spróbuj dohamować automatem do 20/km na godzinę i przyspieszyć tak szybko jak w manualu. Automat musi poukładac sekwencje biegów i się dostosować do żądanej prędkości - zresztą co ja będę gadał

    luknij na film :

    https://www.youtube.com/watch?v=d0SN-3ibzXM

  6. #106
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem o co w tym filmie chodzi. Tam nic nie widać
    Co masz na myśli:
    Cytat Napisał ris Zobacz post
    Automat musi poukładac sekwencje biegów i się dostosować do żądanej prędkości
    używasz jakiś dziwnych sformułowań. Nie rozumiem.
    Przy kick down nie ma znaczenia ile jechałeś, czy hamowałeś. Komputer natychmiast przełącza się na priorytet maksymalnych osiągów. Redukuje o kilka biegów na raz i od razu odchodzi. Nie ma tu znaczenia który bieg ani jaka prędkość.

  7. #107
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Nie wiem o co w tym filmie chodzi. Tam nic nie widać
    Co masz na myśli:

    używasz jakiś dziwnych sformułowań. Nie rozumiem.
    Przy kick down nie ma znaczenia ile jechałeś, czy hamowałeś. Komputer natychmiast przełącza się na priorytet maksymalnych osiągów. Redukuje o kilka biegów na raz i od razu odchodzi. Nie ma tu znaczenia który bieg ani jaka prędkość.
    Chodzi mi o to, że jeśli sytematycznie dodajesz gazu w automacie robotę bardzo sprawnie robi skrzynia, ( tu się zgadzam) jednak w momentach dohamowania i szybkiego wyprzedzenia np. furmanki lub traktora automat tak szybko się nie zbierze ponieważ schodzi z obrotów przy hamowaniu i musi ułozyć na nowo przyspieszenie, natomiast w manualu mogę wykorzystać oborty silnika po redukcji np do drugiego biegu i wykonać manewr wyprzedzania znacznie szybciej.

    Jest jeszcze jeden argument ... po co w sportach samochodowych używają ręcznych przekładni biegów skoro jak twierdzisz automat robi wszystko szybko i sprawniej od manuala ?

  8. #108
    Użytkownik Pasjonat Avatar Nazar
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Była 156 SW 2,4JTD by Cinsoft ---Jest 159 1,9JTDm 150KM Q-tronic'08 + Mito 1,6Jtdm Distinctive'08
    Postów
    3,984

    Domyślnie

    A czemu w Stanach manual to rodzyn? Czemu prawie każda limuzyna jest w automacie? Na pierwsze pytanie odpowiem tak jak mój mechanik - Polska 100 lat za murzynami a na drugie -proste , jak coś jest wygodne i ułatwia życie= lepsze . A jak ktoś patrzy na koszta to raz -niech policzy sobie koszta utrzymania manuala a dwa- zawsze może kupić Golfa albo Seata:-)

    Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka

  9. #109
    Użytkownik Fachowiec Avatar ris
    Dołączył
    02 2014
    Mieszka w
    KRK
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.0
    Postów
    2,195

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nazar Zobacz post
    A czemu w Stanach manual to rodzyn? Czemu prawie każda limuzyna jest w automacie? Na pierwsze pytanie odpowiem tak jak mój mechanik - Polska 100 lat za murzynami a na drugie -proste , jak coś jest wygodne i ułatwia życie= lepsze . A jak ktoś patrzy na koszta to raz -niech policzy sobie koszta utrzymania manuala a dwa- zawsze może kupić Golfa albo Seata:-)

    Wysłane z mojego onetouch EVO7 przy użyciu Tapatalka
    Dla mnie to nie jest argument.

    Równie dobrze mógł bym zapytać dlaczego w stanach pas ruchu jest dwa razy szerszy od tego w europie i dlaczego w ameryce jeżdżą na silnikach dolnozaworowych o dużej pojemności ...

    Dla mnie się liczy pełna kontrola nad samochodem - start-stop-start a liczenie na to czy auto w automacie zbierze się czy nie po manewrach dohamowania - no sorry ale to nie dla mnie.
    Jak już pisałem wczesniej automat to fajne autko na autostradę.

  10. #110
    Użytkownik Świeżak Avatar MarekNeo
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Nowy Dwór Mazowiecki
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW Distinctive Q-Tronic
    Postów
    228

    Domyślnie

    Egh..

Podobne wątki

  1. Kupno 159 SW doradzcie czy warto
    Utworzone przez Koko w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-11-2013, 09:52
  2. Czy warto kupić 156 2,5 w automacie?
    Utworzone przez h0se166 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-07-2013, 22:34
  3. Chcę kupić Alfę 147 do przekładki w pół automacie. Warto?
    Utworzone przez rafał 121 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 21:41
  4. [159] Kupno powypadkowej 159 warto??
    Utworzone przez papcio18 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 16-01-2013, 09:03
  5. Kupno AR166 ogłoszenie - warto??
    Utworzone przez b-ski w dziale 166
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post / autor: 12-09-2008, 09:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory