-
rozrząd objawy zużycia.
witam szukałem na forum ale nigdzie nie znalazłem. Pomimo tego iż swoją belle kupiłem z salonu nie daje mi to spokoju mianowicie chodzi mi o rozrząd. zerkając pod maskę na silniki na obudowie rozrządu widnieje wlepka,iż od taki został wymieniony w salonie przy przebiegu 47tys.w 2009r. auto z roku 2005. obecny przebieg 58tys. mimo to mam mętlik w głowie czy zaufać czy wymienić na nowy..chodzi mi o to ,że nie znam się za bardzo na rozrządzie . pytanko jakie są objawy zużycia rozrządu.po czym poznac ze trzeba go wymienic. posiadam AR147FL 1.6 105km
-
jedź do tego serwisu i niech Ci pokażą historię, co było u nich robione
ogólnie nie da się stwierdzić, jesli jest w dobrym stanie, masz pewność i jeździsz, nie masz pewności, wymieniasz
pasek nie moze mieć wystrzępionego wzmocnienia ani innych uszkodzeń mechanicznych
musi być czysty
-
Rozrząd nie ma konkretnych objawów.
To nie żarówka, ze się spali i nie świeci.
wymienia się go co konkretny przebieg/okres i tyle.
Tak jak napisał kolega, jeśli to potwierdzą to ok, jeśli nie, to wymień i po problemie.
Pozdrawiam.
-
no właśnie pasek jest czysty i niewystrzępiony. chodzi mi o to ze od strony rozrzadu jest dosc glosno i to mnie zastanawia czy to normalna praca silnika..w TS ach. niestety nie mam porownania aby sprawdzic czy w innych bellach kultura pracy silnika jest taka sama.
-
zdejmij pasek wielorwkowy i odpal silnik
może hałasować pompa wspomagania, alternator, rolki, kompresor klimatyzacji
jak bez paska będzie cicho, to musisz sprawdzić co moze hałasować, u mnie padło łożysko pod kołem pasowym kompresora klimy i buczało niemiłosiernie, po wymianie słychać teraz cykanie wtryskiwaczy ;)
jak będzie dalej tak samo, to musisz znaleźć fachowca, co to osłucha, bo moze rolka pod rozrządem hałasować, albo pompa, która mogła niebyć wymieniona przy pasku, bo taniej, a teraz będziesz musiał wymienić najlepiej wszystko, bo pasek ma już dwa lata, czyli pół życia za sobą