Realizuje ten zakres prac, ale zmieniam wzmaka na Awave 4.1v4 z dsp. Całość wyniesie mnie 5800 zł netto.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Printable View
Realizuje ten zakres prac, ale zmieniam wzmaka na Awave 4.1v4 z dsp. Całość wyniesie mnie 5800 zł netto.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
http://www.creativ.net.pl/realizacje/realizacja-1
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wstępnie jeden przedni boczek stargany. Faktycznie wyklejanie przez dziurę głośnika pachnie słabo. Żeby zdjąć ten cały plastik z napędem to wystarczy szybę odpiąć, podciągnąć palcami do góry i podczepić taśmami czy trzeba koniecznie ją całkiem wyjmować? Jeśli trzeba, to późniejsze wkładanie jest w jakikolwiek sposób problematyczne czy trywialne bez żadnych podstępów? Nigdy tego nie robiłem i troszkę się obawiam...
[MENTION=90995]tomek_poznan[/MENTION], coś tam Ci pchnąłem na priv, luknij w wolnej chwili jak będziesz miał czas pls.
PW widziałem, ale odpisze na spokojnie później z kompa.
Co do zdjęcia boczka to tylko na razie posiłkuje się zdjęciami z neta i za wiele nie podpowiem, ale jak będę robił to będzie full dokumentacja zdjęciowa
Zdjęcie samego boczka raczej spoko.
Fakt, dwie spinki urwane i zatrzask lampki złamany - pomimo, że dobrze wiedziałem jak działa i jak wyjąć. Kruche to cholerstwo jest strasznie mimo że garaż i ciepło, w drugich drzwiach może opalarką potraktuję na temperaturze z 50st żeby to lekko uelastycznić.
Wieczorem chcę ściągnąć kasetę jak chwila czasu.
Priv, na spokojnie, mam czas do jutra :-).
Panowie jak tą przednią szybę się odblokowuje żeby wyjąć?
Nie ma tam żadnej śruby ani kołka tylko taki zatrzask. Nie chcę coś połamać, pomóżcie pls.
Załącznik 285122
Edit: szyba wyjęta, proste, że aż wstyd było pytać. Niewiedza zżera czas...
Nacisnąć i ciągnąć szybę do góry, a ja próbowałem zatrzask przesuwać na dole, ech.
Tak jako ciekawostka, dość obszerny manual do kalibracji DSP w aucie:
hxxps://kirchner-elektronik.de/wp-content/uploads/2019/04/15522399-AutoDSPeng.pdf
Fizycznie nie ma możliwości, zeby nawet najdroższy zestaw audio (nie poddany korekcji akustycznej) zagrał lepiej niż choćby fabryczny, ale z prawidłowo ustawioną korekcją (gdyby oczywiście była dostępna). Jak mi się za 5 lat skończy gwarancja, to bez DSP się nie obejdzie.
Ja wsadziłem dsp w czasie gwarancji. W moim zestawie midi ono siedzi elektrycznie za oryginalnym wzmacniaczem. Mechanicznie też jest z tyłu (bo ori wzmak jest z tyłu). Naprawdę nie sądzę żeby była szansa, że ten ori wzmak ma szansę na jakieś uszkodzenie z powodu takiego moda. A jeśli by padł sam z siebie to powrót do ori setup to 2 minuty (nic nie było cięte, wszystko zrobione na złączkach).
Jeśli masz system "basic" to z jednej strony łatwiej zrobić ulepszenie, ale z drugiej strony nie wiem czy tam z przodu tak łatwo wsadzić dsp.
Poza tym, gwarancji na samochód i tak nie stracisz, co najwyżej na audio i aku. Chyba.
Kurde, nie ma szału, ma mi poprawić na dniach, bo w dniu strojenia padł mu jakiś miernik. Dodał tez, ze maskownice tweeterow mocno psują dźwięk i warto je zdjąć. Jednak na ten moment jestem nieco zawiedziony. Jest bardzo dużo basu ( upierał się przy 10” i taki wstawił w basserze ), jest dobra dynamika, ale średnica i wysokie trochę słabo. Pod tym katem jest tak samo, jak było jeśli nawet nie gorzej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Jeśli miałeś wyciszone drzwi podczas całej operacji - to nie może być gorzej. Wytłumienie, przynajmniej w Stelvio, poprawia całe średnie pasmo naprawdę okrutnie (tak że wydaje się jakby trochę niskie zginęły). Problem w tym że oryginalne woofery mają 2ohmy i bardzo dobrą efektywność. Więc jak wsadzisz cokolwiek innego to niskie-srednie cichną i tu trzeba na dsp popracować.
Natomiast ori tweetery dla odmiany są dość ciche. Cokolwiek gość Ci wsadził to musi być lepiej jeśli to fachowiec i byle czego nie wsadza.
Chyba musisz czekać na strojenie...
Pamiętać trzeba że system zagra jak jego najsłabsze ogniwo, a nie zawsze jest to hardware, czasem ucho czy tam strojenie.
Nie raz byłem świadkiem gdzie prosty i tani a dobrze skrojony / wystrojony system zagrał lepiej jak jego topowe zrobione bez ładu odpowiedniki.
- - - Updated - - -
Bez wystrojenia i wygrzania to nie masz co oczekiwać cudów, osobiście zawsze stroiłem auto żeby w miarę grało, nie ma sensu się spinać bo za 2 miesiące i tak będzie do przestrojenia jak się ułożą głośniki.
Bas poczekaj, zobaczysz że z każdym dniem będzie grał inaczej, suby czasem i 3 miesiące potrzebują żeby pokazać co potrafią. 10 w Basserze.... Może być ciężko bo ona jest mała litrazowo.
W nawiązaniu do akcji nad wyciszeniem tylnych drzwi.
Jak udaje się zdjąć panel wewnętrzny? Czy da się uwolnić go bez demontażu zamka?
Szyba odpieta z rynienki, ale czuć, ze panel jest przypięty plastikiem do bodajże zamka tylnych drzwi.
Na forach znalazłem, ze zaleca się odkręcenie 3 śrub przy zamku oraz wyciagnięcie klamki ale w moim przypadku, mimo tego, tak jakby zamek był nadal nie do zdjęcia i tym samym panel wewnętrzny też nie wychodzi. Panel trzyma się na 2 zatrzaskach ale cięzko je wypiać, nie chce ich zniszczyć
a nie trzyma prowadzenie osłony zamka?
Podnieś lekko prawą stronę aby panel wyskoczył z bolca prowadzącego (ma takie nacięcie aby siadło na blasze drzwi) wtedy przesuń ok 1cm - tyle ile się da w prawo i lewą stronę przy zamku odchyl na grubość śrubokręta, jak sobie zaświecisz latarką zobaczysz że trzyma osłona zamka, wsadź płaski śrubokręt między panel a to prowadzenie i puści, najpierw górna część potem 15cm niżej dolna to samo.
https://allegro.pl/oferta/zamek-drzw...17-11500942661
ten biały element trzyma panel drzwi, ja miałem to we frontowych drzwiach - ale może z tyłu jest podobnie ?
[MENTION=91242]michaj96[/MENTION] nie pamiętam bo 2 lata temu robiłem audio przód i tył u siebie, już ale poza zdemontowaniem klamki ja odkręcałem zamki a potem ciach wszystko wychodziło jakos. bez wprawy ogarnąłem to i u Ciebie powinno pójść. powodzenia
Nie mam lepszych fotek, wrzucę taką jaką mam
Załącznik 285422
Tak! Tylny troche inaczej wygląda, nie ma 15cm a pewnie z 5cm. Tak jak mówisz, tak robię ale siedzi mocno. Włożyłem śrubokręt, strzeliło, wtedy panel wychodzi bez zamka, ale zawsze jest wrażenie jakby zaraz miały pęknąć te zatrzaski (między panelem a plastikiem białym zamka). Wtedy, w sumie nie potrzeba demontować klamki, odkręcać zamka etc.
- - - Updated - - -
Dzięki! wykładałeś matą również w rogach wnętrza drzwi? Zaklejałeś również otwory odpływowe na ewentualną wodę, które są na spodzie?
Jakby ktoś się zastanawiał nad zrobieniem suba w Stelvio... oryginalny boczek aż się prosi, przy ściankach rzędu 10mm tyl oraz 18mm front, nie wychodząc po za oryginalny kształt, wychodzi 14.8l pojemnosci. Piękny wynik na 8" a lepiej niż poprawny dla wielu 10"
Załącznik 285435Załącznik 285436Załącznik 285437Załącznik 285438Załącznik 285439Załącznik 285440Załącznik 285441Załącznik 285442
OK fajnie ze zrobiłeś, tylko czy było warto samemu - do Stelvio widziałem gotowce robione w PL do kupienia z półki chyba na basser.pl? a co do lokalizacji, to ori wersje z mid/high audio włanie tam mają zabudowanego suba.
Basser ma pojemnosc 8L, Tomka wykonanie 15L.
Ori ma pojemnosc pewnie z 5L bo cześć miejsca zajmuje jak wiesz wzmak mid/high, u niego w wersji basic było tam pusto. Basser też część tego pustego miejsca wykorzystuje, na tyle na ile wnęka pozwala, a nie pozwala na full.
Założyłem u siebie bassera już jakiś czas temu i szczerze powiem, że jestem całkiem zadowolony. Prawdopodobnie basser sztywnością konstrukcji przewyższa rozwiązanie kol. Tomka - ale i tak jestem pod głębokim wrażeniem jego (Tomka) pracy.
Lepszy Basser niż nic :-). Ja mam dziadowskie ori i też się cieszę że wogole coś jest...
Nie jestem do końca przekonany czy przewyższa. Widziałem kilkadziesiąt zdjęć z etapów powstawania jego konstrukcji i z grubsza wiem jak jest skonstruowana obudowa Bassera. Tomek_poznan, tylko w pozytywnym słowa znaczeniu, to wariat na punkcie audio. To nie jest byle co i jego nie pierwsza konstrukcje... Poczekaj z wrażeniem jak zobaczysz resztę jego pracy nad Stelvio, tzn przód, to Ci dopiero kopara opadnie :-).
A jaki dałeś głośnik do tego Bassera i z czego go napędzasz?
spoko, nie krytykowałem tylko się zdziwiłem. nie każdy potrafi też czy ma czas, tu wielki szacun widać dla trochę maniaka :)
nie interesowałem się obudową bassera (skoro nie mam stevio) tylko mi mignęła przed oczami jak szukałem gratów pod spidera , ale aż taka różnica że wyciągneli 8L a da się 15?
1. Za boczkiem jest sporo miejsca którego Basser nie wykorzysta bo nie ma jak.
2. Basser ma dużą stratę pojemności na grubości tylnej ściany obudowy zrobionej z n-warstw o różnym wymiarze żeby uzyskać kształt.
3.Tomek zszedł jeszcze w dół ponizej wnęki boczka, tego Basser też nie może zrobić.
Czy było warto... jeśli nie wiesz jak zrobić, nie masz czasu, albo tamto rozwiązanie Cię satysfakcjonuje - to na pewno warto i poleciłbym każdemu, ale... z jedynym ale -nie na suba 10" tak jak oni otwór przygotowali, na 8" idealne, tam jest ok 7l netto, w tylu to grają woofery.
- - - Updated - - -
MDF 18 przewyższy sztywność ścianki 10mm na włóknie żaglowym , tylko w przypadku jakbyśmy testowali zgniatanie w prasie albo upadek z 10 piętra, w przypadku głośnika, te 10mm włókna w zupełności wystarczy, bo i tak dojdzie jeszcze 3mm maty bitum i 5mm pianki.
- - - Updated - - -
Tą techniką co jest tamta obudowa zrobiona - nie da się. Oni zrobili to co najprościej, wycinając okręgi kształtu zbliżonego do wnęki stopniowo je zmniejszając , do tego dali front po zewnatrz, wciskasz i tyle.
- - - Updated - - -
Dokładnie jestem tego samego zdania, mało tego, gdyby zlikwidować fabrycznego suba H/K , dać zwykły boczek , w niego budę Bassera + lekką 8 calówkę, daje głowę że nawet na ory wzmaku zagra lepiej, zejdzie niżej, po dodaniu prostego mono, zje fabryczny na śniadanie i to bez popitki
- - - Updated - - -
Dziękuję - wbrew pozorom zrobienie takiego suba nie jest wielkim wyczynem, 70% trudności odwalili inżynierowie i księgowy AR, mając taką bazę niczym się nie przejmujesz, nie musisz dopasowywać, odlewać itd.
Tu to dokładnie widać - wielki sub z frontu a tył...
Załącznik 285449
Ten HX08 to przyzwoity głośnik, używałem jego pierwszą wersję w C3 dawno temu, a i z tego co widzę teraz, to zmienili lekko obudowę, bo już oferują 9l i front na głośnik 8"
Wnęki zmienić się nie dało, wiec robią cieńsze pierścienie i tu zyskali 1l z całej głębokości.
Mały kuferek ale i dało się wstawić suba w 7l, jak i dać 5ch wzmacniacz na odseparowany front + sub
Załącznik 285451Załącznik 285452Załącznik 285453
- - - Updated - - -
Ja to nazywam nieuleczalną chorobą, do tego cholernie zaraźliwą i przekazywaną w genach :)
Córki Seacik, nawet panel klimy musiałem przełożyć w tunel żeby Director wstawić w podręczne miejsce, jak wyszedłem spdif z radia, to gałka volume stała się martwa :)
Woofery pracują w 6.5l komorach zamkniętych, tak na prawdę sub nie ma dużo pracy taką robotę wykonuja woofery
Załącznik 285454Załącznik 285454Załącznik 285455Załącznik 285456Załącznik 285457
Mam takie pytanko, czy w systemie BASE istnieje opcja zwiększenia zakresu skali "volume" w MES ? czy te "38" jest końcowe i nie ma opcji podnieść wyżej ?
w żadnym systemie nic nie zrobisz. nie kumam tez bo 38 to i tak membrany głośników rozwalisz zaraz, słuch stracisz a do tego zniekształcenia. base za to najłatwiej się robi jesli chodzi o upgrade samemu czy w firmie caraudio - dajesz wzmak z wejściami 4 high input, do tego na kazdą linię rezystor mocy do symulowania obciążenia głośnikiem (mocniejszeg niż wejście wzmaka high input robi) coś w stylu 15Ohm 20W, jakieś ciut lepsze głośniki, choćby troche mat i masz lepsze niż HK. można dodac jakiegoś małego suba chocby pod fotel albo do bagaznika jesli ktoś lubi/brakuje mu z 4 dobrych głośników.
To mi wystarczy, możliwe że obejdę to w inny sposób, ale to dam znać jak się uda.
Tego nie będę komentował.
Tego też, z prostego powodu - jest wiele innych zależnosci, i gwarntuję że ani 38 ani 42 jakby dało się zrobić żadnych membran nie wyplują, wypluje je clipping i brak wiedzy jak tego uniknąć.
To wiem, , jestem na finiszu.
taka zajawka:
Załącznik 286269Załącznik 286265Załącznik 286266
I chyba pierwsze Stelvio na komorach zamkniętych
Załącznik 286267Załącznik 286268
To DSP co mam, posiada system ADEP.3, nie muszę dawać żadnych rezystorów, mam dwie opcję podczepienia się, jedna po taniości = odcinam z złącza A w jednostce kanały front L+P i nimi wchodzę do DSP, tylko one mi są potrzebne, albo opcja 2, droższa mniej destrukcyjna, kupuję tzw. złodziejkę i przepinam się w nią, ona idzie w radio i jednocześnie wyciąga mi dowolną ilośc sygnałów na zewn - kwestia przepinowania co potrzebne, standardowo ma wszystkie 4ch wyjęte na zewnątrz.
Ja slyszalem od tych co dawali dsp z high input i standrdowymi wbudowanymi rezystorami mieli komunikat błędu na systemach base, tez do mnie raz dzwonil gosc co robil base podpytac i twierdzil ze 47r u niego nie wystarczylo. W konfigach mid i hk nie wydaje sie to tak wymagajace, inaczej maja widocznie progi poustawiane i wejscia high input wystarczaja. Eksperymentow nie robilem, u nnie w mid high input dokladanego wzmaka wystarcza.
[MENTION=90995]tomek_poznan[/MENTION] pytanie zadales bez kontekstu - nawet nie zwrocikem że to Ty pytasz, sadzikem że jakis crazy gosc chce glisniej puscic na fabrycznych glosnikach bo mu za cicho:) moje glosniki ori mid po 2 latach skuchania na 12-18 zaczely pierdziec. W zony giukietcie tez
[MENTION=20089]epsonix[/MENTION] - na systemach ory takie coś może mieć miejsce, ponieważ największym kilerem głośników nie jest sam poziom głośności (oczywiście realny) tylko cherlawy fabryczny wzmacniacz, przester oraz zniekształcenia oraz materiał - źródło z którego korzystamy. Dlatego szybko ubijesz głośniki dając im te 15W z systemu fabrycznego do tego z mp3 po bt jak ja im dam nawet 200W na tweeter z mojego systemu. Troszkę ma się to inaczej jak dasz inny wzmacniacz z inną wydajnością.
Tak na marginesie tej owej głośności, pobawiłem się ustawieniami na seryjnych głośnikach i możesz mi wierzyć lub nie, ale gałka głośności szybko poleciała w rejony 38 (max) i ... jeszcze bym pokręcił wyżej ale już nie było jak, przy czym dźwięk był czysty, bez zniekształceń, dudnień i innych niepożądanych zjawisk. Przy czym nie jest to poziom którego ludzkie ucho nie przyjmie, wręcz przeciwnie, noga sama zaczyna chodzić w rytm muzyki i sam chcesz odkręcić mocniej, możliwe że już nie za wiele, 1,2,3 kroki, ale brakowało.
Wystarczyło przegrzebać te proste ustawienia w BASE, a do tego zgrać odpowiedniej jakości wav na pendrive, ten sam utwór puszczony z Spotify po BT odpadał w 3/4 stawki.
Od bardzo dawna nie kupuję płyt w PL, MM i ich Polską cenę unikam z daleka, czekam aż to co mnie interesuje pojawi się w wydaniu JP, Chrl, czy Korea i wtedy kupuję, a różnica między wydaniami jest kosmiczna, mam porównanie na Metalica z San Francisco Orchestra, ja mam wydanie limitowane a szwagier ma wydanie na rynek EU kupione w MM, patrząc na dynamikę, kontrolę basu (co przy metalice ma wielkie znaczenie) słuchane obie płyty na jednym systemie , przy tym samym poziomie głośności, u niego nie słychać już tempa perkusji - zlewa się w jeden modulowany dźwięk, na moim wydaniu raz że dynamika jest wyższa, system gra słyszalnie głośniej, to i perkusja i stopa nadaj jest stopą a nie jednym dźwiękiem.
To bardzo możliwe. Eksperymentowałem tylko mid. Tam nawet 100R było ok, ostatecznie dałem 40R lutując większe smd wewnątrz chińskiego wzmaka. Przez niemal rok zero błędu na wyświetlaczu.
Co ciekawe wygląda na to że w midi tylko głośniki drzwiowe są kontrolowane. Brak jakichkolwiek obciążeń na sub, centr czy tweeterach nie wywalalo mi błędów (jednak na wszelki wypadek wsadziłem tam też jakieś rezystory żeby do tego nie wracać ew w przyszłości).