Ten HX08 to przyzwoity głośnik, używałem jego pierwszą wersję w C3 dawno temu, a i z tego co widzę teraz, to zmienili lekko obudowę, bo już oferują 9l i front na głośnik 8"
Wnęki zmienić się nie dało, wiec robią cieńsze pierścienie i tu zyskali 1l z całej głębokości.
Mały kuferek ale i dało się wstawić suba w 7l, jak i dać 5ch wzmacniacz na odseparowany front + sub
- - - Updated - - -
Ja to nazywam nieuleczalną chorobą, do tego cholernie zaraźliwą i przekazywaną w genach
Córki Seacik, nawet panel klimy musiałem przełożyć w tunel żeby Director wstawić w podręczne miejsce, jak wyszedłem spdif z radia, to gałka volume stała się martwa![]()
Woofery pracują w 6.5l komorach zamkniętych, tak na prawdę sub nie ma dużo pracy taką robotę wykonuja woofery
![]()
Ostatnio edytowane przez tomek_poznan ; 28-11-2022 o 15:29
Mam takie pytanko, czy w systemie BASE istnieje opcja zwiększenia zakresu skali "volume" w MES ? czy te "38" jest końcowe i nie ma opcji podnieść wyżej ?
Stelvio I gen. USA
w żadnym systemie nic nie zrobisz. nie kumam tez bo 38 to i tak membrany głośników rozwalisz zaraz, słuch stracisz a do tego zniekształcenia. base za to najłatwiej się robi jesli chodzi o upgrade samemu czy w firmie caraudio - dajesz wzmak z wejściami 4 high input, do tego na kazdą linię rezystor mocy do symulowania obciążenia głośnikiem (mocniejszeg niż wejście wzmaka high input robi) coś w stylu 15Ohm 20W, jakieś ciut lepsze głośniki, choćby troche mat i masz lepsze niż HK. można dodac jakiegoś małego suba chocby pod fotel albo do bagaznika jesli ktoś lubi/brakuje mu z 4 dobrych głośników.
To mi wystarczy, możliwe że obejdę to w inny sposób, ale to dam znać jak się uda.
Tego nie będę komentował.
Tego też, z prostego powodu - jest wiele innych zależnosci, i gwarntuję że ani 38 ani 42 jakby dało się zrobić żadnych membran nie wyplują, wypluje je clipping i brak wiedzy jak tego uniknąć.
To wiem, , jestem na finiszu.
taka zajawka:
I chyba pierwsze Stelvio na komorach zamkniętych
![]()
Ostatnio edytowane przez tomek_poznan ; 05-03-2023 o 00:13
Stelvio I gen. USA
To DSP co mam, posiada system ADEP.3, nie muszę dawać żadnych rezystorów, mam dwie opcję podczepienia się, jedna po taniości = odcinam z złącza A w jednostce kanały front L+P i nimi wchodzę do DSP, tylko one mi są potrzebne, albo opcja 2, droższa mniej destrukcyjna, kupuję tzw. złodziejkę i przepinam się w nią, ona idzie w radio i jednocześnie wyciąga mi dowolną ilośc sygnałów na zewn - kwestia przepinowania co potrzebne, standardowo ma wszystkie 4ch wyjęte na zewnątrz.
Stelvio I gen. USA
Ja slyszalem od tych co dawali dsp z high input i standrdowymi wbudowanymi rezystorami mieli komunikat błędu na systemach base, tez do mnie raz dzwonil gosc co robil base podpytac i twierdzil ze 47r u niego nie wystarczylo. W konfigach mid i hk nie wydaje sie to tak wymagajace, inaczej maja widocznie progi poustawiane i wejscia high input wystarczaja. Eksperymentow nie robilem, u nnie w mid high input dokladanego wzmaka wystarcza.
[MENTION=90995]tomek_poznan[/MENTION] pytanie zadales bez kontekstu - nawet nie zwrocikem że to Ty pytasz, sadzikem że jakis crazy gosc chce glisniej puscic na fabrycznych glosnikach bo mu za cichomoje glosniki ori mid po 2 latach skuchania na 12-18 zaczely pierdziec. W zony giukietcie tez
[MENTION=20089]epsonix[/MENTION] - na systemach ory takie coś może mieć miejsce, ponieważ największym kilerem głośników nie jest sam poziom głośności (oczywiście realny) tylko cherlawy fabryczny wzmacniacz, przester oraz zniekształcenia oraz materiał - źródło z którego korzystamy. Dlatego szybko ubijesz głośniki dając im te 15W z systemu fabrycznego do tego z mp3 po bt jak ja im dam nawet 200W na tweeter z mojego systemu. Troszkę ma się to inaczej jak dasz inny wzmacniacz z inną wydajnością.
Tak na marginesie tej owej głośności, pobawiłem się ustawieniami na seryjnych głośnikach i możesz mi wierzyć lub nie, ale gałka głośności szybko poleciała w rejony 38 (max) i ... jeszcze bym pokręcił wyżej ale już nie było jak, przy czym dźwięk był czysty, bez zniekształceń, dudnień i innych niepożądanych zjawisk. Przy czym nie jest to poziom którego ludzkie ucho nie przyjmie, wręcz przeciwnie, noga sama zaczyna chodzić w rytm muzyki i sam chcesz odkręcić mocniej, możliwe że już nie za wiele, 1,2,3 kroki, ale brakowało.
Wystarczyło przegrzebać te proste ustawienia w BASE, a do tego zgrać odpowiedniej jakości wav na pendrive, ten sam utwór puszczony z Spotify po BT odpadał w 3/4 stawki.
Od bardzo dawna nie kupuję płyt w PL, MM i ich Polską cenę unikam z daleka, czekam aż to co mnie interesuje pojawi się w wydaniu JP, Chrl, czy Korea i wtedy kupuję, a różnica między wydaniami jest kosmiczna, mam porównanie na Metalica z San Francisco Orchestra, ja mam wydanie limitowane a szwagier ma wydanie na rynek EU kupione w MM, patrząc na dynamikę, kontrolę basu (co przy metalice ma wielkie znaczenie) słuchane obie płyty na jednym systemie , przy tym samym poziomie głośności, u niego nie słychać już tempa perkusji - zlewa się w jeden modulowany dźwięk, na moim wydaniu raz że dynamika jest wyższa, system gra słyszalnie głośniej, to i perkusja i stopa nadaj jest stopą a nie jednym dźwiękiem.
Stelvio I gen. USA
To bardzo możliwe. Eksperymentowałem tylko mid. Tam nawet 100R było ok, ostatecznie dałem 40R lutując większe smd wewnątrz chińskiego wzmaka. Przez niemal rok zero błędu na wyświetlaczu.
Co ciekawe wygląda na to że w midi tylko głośniki drzwiowe są kontrolowane. Brak jakichkolwiek obciążeń na sub, centr czy tweeterach nie wywalalo mi błędów (jednak na wszelki wypadek wsadziłem tam też jakieś rezystory żeby do tego nie wracać ew w przyszłości).