Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia jego stanu bez wyjmowania go ? Bo o ile wiem to w Cromie 2,4Jtdm zdjęcie kolektora wiąże się z wyjęciem silnika ...
Printable View
Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia jego stanu bez wyjmowania go ? Bo o ile wiem to w Cromie 2,4Jtdm zdjęcie kolektora wiąże się z wyjęciem silnika ...
Mozna zawsze sprawdzic kompresje...
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Kompresja pokaże cokolwiek dopiero jeśli klapka się urwie i wpadnie do cylindra. A wcześniej jest jeszcze długi okres przejściowy – czas gdy kolektorem ucieka doładowanie i okolice tych nieszczelności są "mokre".
Tematów o kolektorze jest mnóstwo, wystarczy je przejrzeć, są zdjęcia, opisy. Był też długi temat o złej pracy silnika 2.4 zaraz po odpaleniu i tam było dość dokładnie wszystko opisane.
Tutaj link do tematu, gdzie wszystko zostało napisane:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...gasniecie.html
U mnie gasło i telepało, po wywaleniu klap auto odpala jak nowe.
Dzięki za link sądząc po objawach mogą to być faktycznie początki klap jednak z zewnątrz u mnie nic nie widać. Wywalę klapy i dopiero zajmę się wtryskami. Czy możecie polecić jakiegoś fachowca od wywalania klap w okolicy Warszawy, czy jednak czeka mnie wycieczka na południe ?
Jak tam moje korekty ?
cyl1 min -0,89 max 0,65
cyl2 min -0,07 max 1,33
cyl3 min -1,23 max 0,08
cyl4 min -0,46 max 1,20
cyl5 min -1,47 max 0,36
Wedlug mnie cos jest nie tak tylko niech mnie ktos oswieci.
temp silnika 90 st
Było wielokrotnie pisane w tym wątku, ale łatwiej ponawiać te same pytania? Rozumiem że powyżej sekundy 659 na wykresie masz na wolnych obrotach (wcześniej pewnie jazda albo przegazowywanie?).
Jeśli tak to na wolnych są stabilne, mieszczą się w przedziale +/-1, jest OK. Wielu by takie chciało.
klimatyzacja i inne obciążenia były wyłączone podczas testu?
Klima wylaczona, swiatla nie pamietam. Pytam dlatego bo ostatnio cos zaczelo glosniej cykac.
Im więcej czytam tego tematu tym mniej wiem :)
Pytałem się już kolegi Tomka o jego zdanie na ten temat, za co dziękuję za odpowiedź.
Oto moje korekty:
Korekta paliwa (cylinder 3)/(cylinder 4)/(cylinder 1)/(cylinder 5)/(cylinder 2)
Silnik zimny (postój): 1,05 0,03 -1,29 0,48 -0,26
Silnik ciepły (postój): 0,68 0 -1,06 0,62 -0,2
Próba dynamiczna (normalna jazda, światła, radio, bez klimy) wycinek:
0,05 0,64 -2,71 2,47 -0,49
0,07 0,7 -2,82 2,54 -0,59
0,23 0,58 -2,75 2,53 -0,68
0,34 0,47 -2,66 2,48 -0,64
0,36 0,32 -2,52 2,41 -0,55
0,33 0,36 -2,55 2,35 -0,49
0,29 0,41 -2,48 2,3 -0,59
0,33 0,29 -2,32 2,25 -0,57
0,35 0,24 -2,32 2,25 -0,57
0,44 0,15 -2,24 2,23 -0,54
0,37 0,17 -2,25 2,23 -0,46
0,25 0,26 -2,31 2,26 -0,4
0,15 0,27 -2,33 2,32 -0,46
0,32 0,16 -2,3 2,25 -0,54
0,43 0,08 -2,2 2,25 -0,57
0,42 0,06 -2,14 2,27 -0,57
0,34 0,05 -2,12 2,32 -0,52
0,26 0,13 -2,25 2,46 -0,54
0,12 0,22 -2,28 2,47 -0,55
0,04 0,3 -2,18 2,4 -0,52
0,09 0,25 -2,2 2,27 -0,48
0,19 0,25 -2,2 2,2 -0,47
0,19 0,28 - 2,2 2,19 -0,48
0,28 0,17 -2,1 2,04 -0,47
0,46 0,15 -2,15 2,14 -0,64
0,24 0,46 -2,1 2,29 -0,69
0 0,29 -1,97 2,4 -0,7
I druga próba (dynamiczna):
1,04 -0,65 -1,34 1,45 -0,49
1,15 -0,71 -1,46 1,49 -0,48
1,25 -0,75 -1,53 1,47 -0,5
1,37 -0,76 -1,53 1,36 -0,48
1,39 -0,7 -1,52 1,29 -0,49
1,46 -0,69 -1,48 1,17 -0,53
1,48 -0,67 -1,42 1,16 -0,53
1,41 -0,67 -1,29 1,05 -0,53
1,42 -0,72 -0,99 0,81 -0,42
1,23 -0,62 -0,92 0,69 -0,28
1,05 -0,55 -0,96 0,79 -0,22
0,97 -0,55 -1,12 0,99 -0,24
0,92 -0,55 -1,31 1,29 -0,29
0,8 -0,28 -1,57 1,44 -0,36
0,64 -0,05 -1,73 1,54 -0,32
0,49 0,13 -1,92 1,64 -0,32
0,43 0,19 -1,95 1,22 -0,52
0,31 -0,03 -0,79 1,03 -0,53
Jak wiemy komputer dąży aby suma na 5 cylindrach dążyła do zera.
Na postoju korekty są w miarę, jednak podczas jazdy korekty strasznie pływają.
Widać iż 5 cylinder leje duża korekta na plus, ale czy na 1 cylindrze komputer nie stara się wyrównać tej dawki i daje korektę na minus? Czy wtryskiwacz na 1 cylindrze też jest zrąbany?
No i jeszcze 3 cylinder, na ogól ma parametry dobre, ale potrafi dojść do 1,68 czyli też lubi podlać?
Z autem nie mam żadnych problemów. Jedyne co to wydawało mi się, że spalanie trochę wzrosło no i prz
Robiles klapy?
Skoro pusci baka przy odpalaniu, to mozna sie im przyjrzec- czesto korekty sie sypia wlasnie przez dolot.
P.S. Nastepnym razem zrob wykres w excelu- troche nieczytelne to co wrzuciles.
Mam silnik bez klap. To jest AR156 2.4 jtdm 20v.
Skoro wywaliles klapy, no to moga byc wtryski... Przynajmniej jedna przyczyne wyeliminowales :)
Aaaaa :) 156! Zmylke robisz :D hie hie
Nikt nie doradzi?
Jeszcze jedno, przeczytałem cały temat i w 3/4 tematu jest napisane jeśli korekta jest na plus to wtrysk leje, a potem ktoś pisał na odwrót, że jeśli jest na plusie to wtrysk nie daje odpowiedniej dawki. Jak to z tym jest w końcu?
Kolego, jeżeli zczytujesz korekty FES-em to pod obciążeniem rozdzielczość tego programu jest tak marna że te Twoje dane to sobie możesz w buty wsadzić, na biegu jałowym jeszcze można coś powiedzieć,
jeżeli chcesz cokolwiek się dowiedzieć więcej nt. swoich wtrysków to wykonaj TEST PRZELEWOWY ktory Ci powie więcej.
- jeżeli korekta jest na PLUS wtrysk się przyciera/zatyka i komp. podaje większą dawkę
- jeżeli korekta jest na MINUS wtrysk LEJE i komp. obniża dawkę.
pozdrawiam
No i to jest konkretna odpowiedź :) Dzięki!
Także na pierwszy rzut idzie końcówka wtryskiwacza na cylindrze 1 i czyszczenie Ligui Molly.
- czy masz jakieś objawy że coś złego się dzieje z silnikiem??? po dopaleniu wpada w drgania, chmura dymu z tyłu?
odpala i gaśnie za chwilę itp. jeżeli żadne z takich objawów nie występują, odpuść wtryski.
- zanim zdecydujesz o kupnie końcówki wykonaj PRÓBĘ PRZELEWOWĄ.
- Liqui Molly podaruj sobie, lepiej dołóż do końcówki żeby wymienić,
nawet gdybyś go zastosował to najpierw by trzeba filtr Paliwa wymienić na nowy żeby Ci w nim SYFU nie rozpuścił który poźniej by przez pompe i wtryski przeszedł więc PO CO???
Z autem nic się nie dzieje, poza tym że spalanie trochę większe i czasami przy odpalaniu puści lekkiego bąka, ale naprawdę leciutkiego i też nie ma reguły, no i przy pełnym gazie powyżej 3,5 tys zakopci
. Ale próba przelewowa powie mi w jakim stanie jest góra wtryskiwacza a nie dół.
Filtr paliwa praktycznie nowy, i mam zamiar zakupić Liqui Molly Diesel Spulung.
- - - Updated - - -
No i jeszcze kwestia tego, że nie mam za bardzo czasu na dłubanie przy aucie (niestety praca), teraz będę miał tydzień wolnego i chcę go wykorzystać, aby auto doprowadzić do porządku.
Skoro korekta na minusie oznacza że wtrysk leje to najgorszy jest cylinder 1 i tam chcę zmienić końcówkę. Z lektury wątku, często wymiana jednej końcówki wyrównuje korekty na pozostałych cylindrach.
U mnie ewidentnie komputer kompensuje dawkę z 1 cylindra na 5 cylindrze.
jeszcze raz Ci powtarzam nie wroz z fusow bo to w tej chwili robisz,
A skad wiesz czy komputer nie kompensuje wtrysku na 5 cylindrze ktory sie przyciera podajac na 1 cylinder mniej paliwa, no powiedz mi skad to wiesz?
wykonaj probe przelewową i coskolwiek wiecej sie dowiesz wtedy.
pozdrawiam
końcówkę wymienia sie ta która najbardziej odstaje od 0
Jeśli wtrysk by się przycierał to miałbym problem z mocą. A auto idzie pełną parą bez zająknięcia. No i przy przycierającym się wtrysku nie miałbym zwiększonego spalania, które jest teraz. Zrobię próbę przelewową, bo to żaden problem. Jednak z tego co sczytałem MESem najbardziej podejrzany jest wtrysk na 1 cylindrze :)
Mozna zamienic miejscami i spr czy korekta pojdzie za wtryskiem
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
nie zgadzam się, ja miałem przytarty wtrysk i po jego wymianie spalanie spadło ok 0.5 litra,
a to dlatego że jeżeli jeden z wtrysków niedomaga niezależnie w którym kierunku komputer próbuje to rekompensować
powodując zwiększone spalanie.
Zresztą koszt końcówki to nie majątek jeżeli nie masz czasu na test przelewowy to kup końcówkę i wymień na podejrzanym wtrysku.
pozdrawiam
Proszę o podpowiedź - 2 tyg. temu przy rozgrzewającym się silniku (60-70 st.) nagle moja AR 159 zupełnie straciła moc, wręcz zaczęła się dławić, po zatrzymaniu nie mogłam ruszyć bo gasła, po 5 minutach jej przeszło i wszystko było ok. Dwa dni minęły i znowu to samo, przez tydzień dojazdów do pracy (100 km dziennie) sytuacja powtarzała się już codziennie. 2 dni temu moja AR została podpięta pod komputer i okazało się, że wtrysk nr 4 leje (ok.-2,00 na biegu jałowym, najbardziej odstawał od 0). Poza tym, nie było żadnych błędów, DPF zanieczyszczony w 45%. Wczoraj, po odpaleniu (odpala za pierwszym razem) nie mogłam już nawet wyjechać z garażu, przy puszczaniu sprzęgła, choćbym nie wiem ile gazu dodawała - AR nie miała mocy i przygasała. Czy wtrysk może być jedyną przyczyną, czy może zwrócić uwagę na coś jeszcze? Na innym forum przeczytałam, ze takie zachowanie AR całkowicie pasuje do uszkodzonego EGR. Dodam, że DPF wypalał się parę dni temu (przed podpięciem komputera).
Dodam, że na ciepłym silniku zachowuje się dużo lepiej, przy czym do 3.000 obrotów nie ma mocy, a powyżej już idzie jak burza...
Gdy któryś wtrysk przelewa i występuje to zwiększone spalanie, to czy wtedy wartość wskazywana przez komputer też jest odpowiednio większa?
I od razu zapytam o klapy wirowe, bo czytałem, że urwana klapa również powoduje zwiększone spalanie - wtedy też komputer pokaże większą wartość przepływu paliwa?
Na próbę zaślep całkowicie EGR
Wklejam info z programu, czy ktoś podpowie czy jest OK?
Silnik miał 73*C, jeśli to jest ważne.
Załącznik 91498
Świetna wiadomość ;)
Dziękuje.:)
czy ktoś próbował czysczenia wtrysków maszyna Jet Clean Tronic?
http://www.liqui-moly.pl/jct
mam problemy z wtryskami,
True Korekta paliwa (cylinder 1) 2,13 mm3/w
True Korekta paliwa (cylinder 2) -1,47 mm3/w
True Korekta paliwa (cylinder 3) 0,11 mm3/w
True Korekta paliwa (cylinder 4) 1,27 mm3/w
True Korekta paliwa (cylinder 5) -1,68 mm3/w
to przeciętne wartości, często na 1 cylindrze są sporo większe.
Zaproponowano mi czyszczenie układu taką maszyną. Koszt 180zl, opinie w necie niezłe. Ale czy to pomoże przy takich marnych wartościach?
Gdzie Ci to zaproponowali?
Daj znać jak będziesz po, to może i ja się skuszę. Cena dość przystępna.
taaak, też tak myślałem w pierwszym pomyśle, wymieniam na pierwszym cylindrze i reszta się powinna uspokoić.
ale tu w Legnicy coś mechanicy średnio w tym temacie i odsyłają najlepiej do Krakowa do Gładyska na regenerację. Bo te wtryski są bardzo skomplikowane, bo wymiana końcówki nic nie da etc.
Sam, mimo tutoriala, wolę się nie zabierać. Inna sprawa- to gdzie dostać te końcówki??
magil, zaproponowano mi w Legnicy :)
pampik, czytałem ten temat, user który to robił był zadowolony, ale on już miał niezłe korekty przed czyszczeniem.
Damianosl jak sprawdzałeś korekty? Masz jakieś odczucia że auto szarpie, nie ma mocy?
Proponowałbym najpierw zrobić logi korekt i podrzucić komuś kumatemu na forum do oceny
jeżeli mogę dodać coś od siebie to korekty miałem ciut lepsze od Twoich +/- 1,80. Na wolnych obrotach były ok, po przygazowaniu szalały, nie mogły się uspokoić.
Dolałem Liqui Moly diesel spulung. Trochę się poprawiło. Od niedawna dolewam do paliwa olej 2T.
Ostatnio robiłem logi i wyszły korekty +/- 0,60. wydaje mi się że nie ma czego więcej szukać.
Dodam że miałem wcześniej szarpanie, ale ono było chyba spowodowane słabo działającym EGR. Po jego naprawie maszyna chodzi jak zegarek
jusci korekty sprawdzałem na ciepłym silniku, na wolnych obrotach i z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami. Po przygazowaniu się fajnie uspokajają
liqui moly kiedyś użyłem, i raz stp. Od niedawna tez używam oleju 2T. Ale dopiero pierwsze 30 litrów wyjeżdzam.
Objawy to przede wszystkim przy wysokich temperaturach zewnętrznych i ciepłym silniku to falowanie obrotów na jałowym(czasem duże) i trzęsawka rano po odpaleniu przez chwilę oraz lekki dymek.
czasem przy niskich obrotach szarpnie, ale tu bardziej stawiam na przepływke.
pytałem u kolejnych mechaników- nikt końcówki nie chce mi wymienić :(