1. Przeczytałem, gdzieś w sieci, że Purflux idzie na pierwszy montaż.
2. Znalazłem w sieci Purfluxa do 1.4 MA (L330).
3. Kupiłem 3 sztuki + przesyłka za 87 zł. Tyle co jeden "ori" w ASO.
4. ???
5. PROFIT ;)
Printable View
Tylko po co Ci 3 sztuki?:) Cena bardzo dobra fakt (sam miałbym ciut drożej).
Jedna poszła na wymianę, druga pójdzie w styczniu/lutym. Przy wymianach co 10-15 kkm 3 sztuki mają jakiś horyzont zużycia.
Z tego co pamiętam jest stosowany we wszystkich Fiatowskich blokach 1383 cm3. A 150 i 170 różnią się softem (i może turbiną), więc raczej filtr ten sam.
Dodam jeszcze, że kupiłem te Purfluxy w najtańszym sklepie - przyszły całe, zdrowie, w pudełkach, z uszczelkami, i sam filtr posiadał wszystkie nadruki, dobrze rokując jeśli chodzi o oryginalność. Inna sprawa, że nawet w Intercarsie są filtry do 1.4, które kosztują 1/3 tego co chce ASO.
Obiecałem, że jak otrzymam oficjalną odpowiedź z Centrali Fiata odnośnie wymiany oleju w 1.4 MA to się odezwę.
Wg FIATa, należy stosować taki olej jaki przewiduje instrukcja, a zmiana oleju na Digitek w instrukcji od MY2014 spowodowana była tylko tym, iż po FL silniki muszą spełniać normę EURO 6, dlatego zalecany jest do stosowania Digitek (który jest podobno bardziej eco). Nie jest wymagana żadna kalibracja MA przy wymianie oleju a tylko przy wymianie samego MA.
Ja idąc za głosem forum i tak wczoraj u mojego mechanika zalałem silnik Digiteckiem (OW 30).
Mam tylko takie 2 pytania:
1) Ile u was wchodzi oleju, aby osiągnąć idealny poziom (połowa min/max), bo mi weszło ponad 3,5 litra, a myślałem, że pojemność układu to 3.1 L. Czy w tych silnikach należy bardziej trzymać się poziomu bliżej max na miarce (jak to było w TSach) czy racze nie?
2) Mój mechanik swoim ogólnym programikiem komputerowym nie był w stanie zrobić w komputerze "wymiany oleju". Mam takie pytanie, czy jestem w stanie to zrobić sam jeśli kupię kabel i skombinuję sobie odpowiedni soft? Możecie podpowiedzieć jaki kabel, skąd (zakładam, że allegro) oraz jaki soft i gdzie go mogę dostać? Czy jest to jakieś skomplikowane i można coś uszkodzić w opogramowaniu przez przypadek? A może jest jakaś dobra duszyczka z Warszawy co posłuży pomocą ? :)
Powtórzę po raz n-ty - Euro 5 i Euro 6 dla silników benzynowych w samochodach osobowych MAJĄ IDENTYCZNE WYMAGANIA. Więc albo centrala Fiata nie wie o co chodzi, albo lecą w kulki. Co nie zmienia faktu, że Digitek 0W30 jest lepszy niż obydwie Selenie 5W40.
Odnośnie pytań:
1. W instrukcji napisali, że przy wymianie filtra oleju wchodzi 3.5. Z mojego doświadczenia, patrząc na resztki, to jakoś tak jest, że zostaje ok. 1/4 2 litrowej bańki. Wszystko ok. Poziom - nie wiem.
2. Jeśli mówimy o procedurze "wymiana oleju" to mam tak samo. Dodam, że procedura "kalibracja MA" też nie działa. Próbowałem MESem i AlfaOBD. Natomiast, jeśli chodzi o procedurę "kilometry do przeglądu" to to chyba działa.
w 159 kiedys tez nie moglem w ecu "zresetowac oleju" jeszcze jak byl FES, udalo sie jak sprobowalem jeszcze raz ale na wlaczonym silniku.
Wygląda więc na to, ze cała ta zmiana zaleceń z 5w40 na 0w30 to takie widzimisię FIAT-a i konstrukcyjnie nie ma żadnego uzasadnienia takiej zmiany (prawdopodobnie ma być bardziej eko). To pokazuje jak producenci lecą sobie z nami w kulki. Wmawiają nam, że tylko to co w instrukcji bo inaczej gwarancja i w ogóle :cool: a potem w tym samym silniku nakazują stosowanie całkiem innej lepkości. Fiat kiedyś zlecał Senenie full saps do aut z dpf-em:D
Olej 0w30 jest stosowany w celu zmniejszenia zużycia paliwa oraz zmniejszenia emisji np. CO2. Mniej więcej różnica w spalaniu między olejami 0w30 a 5w40 jest 0,2 do 0,3 l/100km. Jest niestety druga strona medalu. Olej 0w30 ma mniejszą lepkość, dzięki czemu stawia mniejszy opór dla silnika natomiast słabiej chroni silnik, ponieważ tworzy cieńszy film olejowy. Grubszy film olejowy lepiej chroni silnik przy wykorzystywaniu pełnej mocy.
Aprobaty oleju są podawane przez producentów nie tylko w celu dobrania parametrów fizycznych, czyli lepkości, ale także pod względem chemicznym ma to bardzo duży wpływ na uszczelnienia silnika. Mimo dobrania oleju pod względem klas lepkościowych możemy spowodować szybszą degradację uszczelnień silnika.
Dlatego polecam stosować oleje takie, jakie przewidział producent zgodnie z aprobatą.
Zazwyczaj przywoże do aso swoje części , kiedyś jednak zmuszony sytuacją kupiłem od nich razem z usługą i mi policzyli za filtr 65PLN. Dramatu chyba nie ma chociaż podejrzewam że mogło by starczyc nawet na 4 Sędziszowy ;-) Co do purfluxa - wysłałem kiedyś do kol. wlyszkow olej do analizy i pamiętam że ten filtr wypadł zupełnie przeciętnie jeśli chodzi o skuteczność filtrowania
- w każdym razie spodziewaliśmy się czegoś lepszego po słynnej harmonijce
Te 0,2-0,3 dla 0w30 w stosunku do 5w40 to gdzie wyczytałeś?:) W praktyce spadek spalania będzie minimalny i właściwie przez większość osób niezauważalny. Obstawiam maksymalnie 2-3 % spadku spalania. Jeśli chodzi o firm olejowy to we współczesnych silnikach niekoniecznie musi on być specjalnie gruby. Bardziej liczy się jego "jakość" a to już dużo zależy od jakości zastosowanego oleju. Auta japońskie fabrycznie w większości zalewane są olejem o lepkości 0w20. Podobno Honda stosuje ta lepkość jako fabryczna od ponad 10 lat. Co do uszczelnień silnika to nie obawiałby się zbytnio, że zmiana lepkości wpłynie jakoś drastycznie na ich degradacje. Obecnie oleje zawierają dodatki chroniące i konserwujące uszczelnienia silnika.
Ten olej 0w30 to jest chyba zgodny z aprobatą skoro instrukcja taki zleca:cool:?
Myślę, że na zimę 0w30 jest dobra opcją. Na lato 5w40 jest jednak chyba lepszy. Najlepszy byłby moim zdaniem dobry 0w40 np. taki Meguin Super Leichtlauf Driver 0w40 na PAO i z indeksem lepkości 179. Tylko nie ma aprobaty, choć moim zdaniem w tym wypadku aprobata nie chroni silnika tylko ma być bardziej "eko".
Purfluxa wybrałem nie dlatego, że lepiej filtruje, tylko gdzieś wyczytałem, że takie szły na pierwszy montaż. Idę o zakład, że wszystko filtruje mniej więcej tak samo. Purflux, WIX, Mann i Sędziszów. A coś musiałem wybrać, więc nawet taka plotka wystarczyła. ;)
Btw, ASO w Warszawie proponowało cenę za sam filtr 77, nie licząc Twardowskiego, który raz chciał 88. To ja za 87 mam trzy. Filtry powietrza też są strasznie drogie. Ale dla odmiany, Selenii 0W30 nie opłaca się ściągać z sieci.
Nie demonizowałbym tak grubości filmu olejowego. Kto chce grubo niech leje 15W-40 minerała ale niestety testy pokazują że wystarczy kilkukrotnie niższe ciśnienie aby ten gruby film wydmuchać w porównaniu np. z 0W-30 pao/ester.
Kwestia technologii, dodatków itp. a akurat z tym znacznie lepiej jest w Selenii 0W-30 niż w bardzo przeciętnej KPE 5W-40.
Tylko 3L oleju w 1.4 TB MA?
2.8 litra przy wymianie. I już zgłupiałem- moje auto 1.4TB w instrukcji ma Selenia star 0W-40 - mogę wlać 0W 30?
auto lata głownie poza miastem i autostradami
Możesz wlać 0w30 bez obaw ale jak auto lata poza miastem i w dodatku autostradami to myślę, że lepkość 0w40 będzie lepsza. Tyle, że nie musi to być akurat Selenia bo można znaleźć lepsze oleje na rynku i do tego tańsze (jak ten Meguin 0w40). Pozostaje kwestia aprobaty ale w tym wypadku tylko przy przeglądzie gwarancyjnym.
Jak to mierzyłes?
W Peżocie komputerkiem na tej samej trasie (obwodnica Poznania w sobotni poranek - puściutko) przy tych samych prędkościach. W Julce ze średniego przebiegu. Możemy teraz toczyć debaty o dokładnościach pomiaru, wpływu wiatru, wilgotności, temperatury itp. itd., ale jeżeli komputerek pokazuje TO SAMO, to rzeczywista różnica może być na poziomie błędu statystycznego. Spalanie Julki porównuję na podstawie 18 tys. km w nowej i ponad 30 tys. chyba w starej - w obu przypadkach 7,2 litra. W Peżocie było chyba 7,3 albo 7,4 litra przy stałej prędkości 90 km/h przez kilkanaście km.
Nie chodzi mi o samą dokładność pomiaru ani warunki bo tego nigdy na drodze nie ma tylko o to czy średnia całej trasy, stała prędkość czy cykl mieszany itp itd. Wg badan różnych labów spadek HTHS daje bardzo różne w zależności od trybu pracy silnika.
Więc, odpowiadając - Peugeot: stała prędkość, Alfa: średnia z duuuuużegoooo dystansu :).
Koledzy czy ktoś mógłby rzucić okiem na zdjęcie bagnetu z poziomem oleju w mojej Giulettcie (1,4 MB 170 KM, przebieg 56 tys ) ?
Pomiar robiłem przy zimnym silniku. Mechanik który zalewał olej jakie 3 tygodnie temu mówił że wlał na około 3/4 poziomu. Tymczasem patrząc na miarkę wydaje się że jest ponad max + są jakieś pozostałości wyżej na bagnecie po jego wyjęciu (oznaczyłem na czerwono na zdjęciu). Czy Waszym zdaniem oleju nie jest za dużo i czy możliwe jest żeby dostawało się tam paliwo. ? Byłem niedawno i innego mechanika i stwierdził że jest ok i że te bagnety alfy tak pokazuje w przypadku kiedy oleju jest około maximum.
Załącznik 215207
Załącznik 215206
Ja bym odessał trochę oleju i obserwował co się dzieje. Pozdrawiam.
zarówno w giulietcie jak i w 159 jak chce sprawdzić na bagnecie poziom oleju to parokrotnie musze wyjmowac, wycierac i wkladac bagnet, bo zawsze jest olej powyżej i ciezko sie kapnac jaki jest prawdziwy poziom oleju.
Ja zauważyłem, że w Zafirze jest jeszcze gorzej niż w 159 pod tym względem:).
Włóż bagnet do pierwszej czarnej kreski na uchwycie. Wtedy coś zobaczysz. I wytrzyj go wcześniej.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Witam, czy ktoś z kolegów miał w swoim aucie olej firmy Agip 5w40? C co sądzicie o tej firmie
Witam wszystkich serdecznie
Jestem nowym forumowiczem.
A i od 23.12.2017 właścicielem gulietty 1.8 TBI veloce
Zbliża się pierwszy tysiąc km na liczniku i myślę (mimo różnych opini) o wymianie oleju w silniku.
Wiem że temat (jaki olej ?) na forum jest rozległy - jest mnustwo danych technicznych , parametrów itp.
Nie chcąc zagłębiać się w takie informacje potrzebuję porady doświadczonego fachowca jaki wlać olej lepszy od fabrycznej seleni sport power bo nie mam zaufania do narzucanych ofert nie dających wyboru w ASO czy instrukcji obsługi.
Poproszę o informację jaki najlepiej zaserwować do tego silnika 1,8 TBI olej ?
Pozdrawiam
Słusznie ale pierwsze 2-3 wymiany do końca pierwszego roku lej OEM bo to i tak okres dotarcia i płukania smarów fabrycznych.
Ja wymieniłem olej po pierwszych 5k. Po jednym tysiaku to trochę za szybko.. Lej Selenie bo to jest dobry olej, a bycie mądrzejszym od inżynierów z fabryki nie zawsze wychodzi na dobre.
7 minut wcześniej dokładnie takiego samego posta wkleiłeś tu:
http://www.forum.alfaholicy.org/mito...ml#post1927613
pytaj w jednym wątku, takim który jest właściwszy a nie wklejaj tego samego pytania w różne wątki. w 90% te same osoby śledzą (subskrybuja) oba, jaki to ma sens zatem?
- - - Updated - - -
Selenia to nie jest dobry olej, szczególnie ta która lali do wcześniejszych roczników TBI (Star PE) - poczytaj co ludzie z forum mieli za syf/skwarki w silnikach po tym czymś. Sport Power niby dedykowany do TBI, sam go z ciekawości kupiłem, wysłałem do analizy składu do wlyszkow-a, i on go ocenił tak sobie. pamiętajcie że to bardzo drogi olej - 5L 255zł, za 100zł mniej kupuje się choćby Motula X-clean który jest po prostu lepszy, tak więc przy SSP wychodzi bardzo słaby stosunek tego co dostajemy do ceny.
Pytal ktos w takim razie wlyszkowa o Millers CFS 0W30 NT?
sam go nie zapytasz? nie jest to przypadkiem olej z serii wyczynowych?jeśli tak to poza cena, moze po prostu nie nadawac sie do aut z ekologią. poczekajmy zatem na opinie wywolanego do tablicy wlyszkowa
dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
sorry za wątek w dwóch miejscach zamotałem się.
poprawiam również mój błąd w dacie od 23.12.2016 , nie jestem z przyszłości :)
wyszkow do Ciebie pytanie: jeśli słusznie to po co mam lać OEM jeśli są oleje lepsze i do tego tańsze , lub w tej cenie dużo lepsze? Czy mógłbyś doradzić konkretnie co wlać lub Ty jako widać znawca tematu wlałbyś sam poza seleniom sport power.