mostkowanie z czym ? i jak ?
Kabel wychodzi z kostki z body computera.
i na tej kostce od tyłu na przewodzie napięcie jest. Jaki tam włożyć opornik czy coś, żeby błąd nie wyskakiwał
Printable View
jaboleq - dokładnie - ma być szybko zrobione, nie będe rozpruwał reszty auta, żeby wymienić jeden kabelek.
auto zostaje do końca już u mnie, nie będzie sprzedawane, więc mogę sobie je troche podrutować.
Wybacz, ale mam już połowe auta wykręcone i jak sobie pomyślę, że miałbym wywalić jeszcze cały bagażnik, żeby dojść do wiązki, rozcinać ją i sztukować kabel - co sory ale jest jeszcze większym druciarstwem, bo znając życie później będzie wszystko lecieć jedno za drugim skoro będzie to porozcinane.
A tak jest zrobiony mostek od drugiej lampy, na nowej kostce, kabel puszczony tylną ścianką i nic z tym się nie dzieje.
Dlatego - chce zrobić to jak najbliżej przodu.
Wlutowanie tam np małej żarówki ewentualnie wpięcie opornika - gdzie i jak.
Dzień walki nr 2
okej - ponownie pomierzyłem, na wyjściu z body jest już 10.5V
Więc to nie wina kabla - jest przez kabel przepływ normalny - napięcie na początku - równa sie temu na końcu.
Jakieś pomysły ? Contact spray i inne tego typu rzeczy próbowane, styki czyste nie zaśniedziałe.
Jak na body masz 10.5V to porównaj wyjście na sprawną postojówkę. Winne będzie body.
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Domyślam się że body jest uwalone - na sprawnej jest ponad 12, na uszkodzonej 10.5
To teraz pytanie jest opcja jakoś to poprawic ?
Jedynie demontaż body, rozebranie i sprawdzenie elektroniki. Ale to fachowiec musi zrobić.
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Czy pomiaru napięcia (tego 10,5V) od strony komputera dokonano przy fizycznie odłączonym przewodzie od komputera? Jeżeli nie to należy właśnie takiego pomiaru dokonać. Czyli nie tylko nie podłączony odbiornik (żarówka), ale również nie podłączony przewód od strony komputera. Taki pomiar (czysty stan jałowy) pokaże, czy problem jest po stronie kablowej czy już sam sterownik wystawia niewłaściwe napięcie.
Napisalem ze sprawdzone było na body. Czyli obciążenie tego przewodu jakimś opornikiem nic nie da?
Wysłane z mojego Trooper_X55 przy użyciu Tapatalka
Załączam schemat_1 oraz schemat_2. Schemat_1 to podłączenie wszystkich świateł pozycyjnych. Na załączniku schemat_2 pokazuję jak dokonać pomiaru. Ważne by zmierzyć napięcie na pinie 6 (wg. schematu), do którego nie jest podłączony przewód. Jeżeli przy tak, dokonanym pomiarze będzie 10,5V to najprawdopodobniej jest uszkodzone wyjście bodykomputera. Oczywiście pomiaru dokonaj, gdy włącznik świateł jest na pozycji ON dla świateł pozycyjnych. Załącznik 121823Załącznik 121824
M1 na schemacie to oczywiście BODY.
Jeżeli właśnie tak dokonałeś pomiaru i jest 10,5V to jest problem z wyjściem. Wg. mnie dodanie rezystora nic nie da, bowiem dobra żarówka to też rezystancja widziana przez BODY. Gdy natomiast napięcie będzie 12V to oznacza, że wyjście jest OK, a po podłączeniu przewodu napięcie się zmniejsza z powodu np uszkodzenia jego izolacji i przebicia do masy. Wówczas płynie spory prąd i wyłącza wyjście (sygnalizacja błędu). Oczywiście może być inna przyczyna, ale to można się zastanawiać później.