Wiesz, z tego co przeczytałem, ta auto nie chce zapalić raz na jakiś czas ;)
A jak nie chce zapalić, to przydało by się zobaczyć np. co tam na listwie się dzieje. Gwarantuje ci, że da się to zrobić.
Printable View
Aham, tylko jak się np. wiesza regulator ciśnienia, to możesz sobie logować do woli - dopóki będzie chodził dobrze, to logi nic nie wykażą.
Generalnie zacząłbym od mega trywialnej rzeczy - zaślepienia całkowitego EGR-u, jak jest sytuacja, ze auto odpala i gaśnie. Robi się to w parę minut i już jeden element podejrzany o takie zachowanie można wyeliminować.
Auto nie wyrzuca żadnych błędów??
Jasne. Wymyślaj dalej. Co tu dyskutować.... szukaj po ciemku, gdybaj, snuj teorie...
P.S.
W załączeniu zwieszony regulator w górnym zakresie i odcięcie z check engine zgłoszone przez czujnik ciśnienia na listwie.
Załącznik 81524
To tyle w tym temacie.
Ale my mamy do czynienia z przypadkiem, w którym auto wywaliło błędy DPF, EGR i pompy paliwa. W dodatku brak reakcji na pedał gazu. Słowa nie było o błędzie ciśnienia paliwa - dlatego zakładam, że regulator nie mógł się zawieszać tak, jak napisałeś. Chyba, że przedmówca o czymś zapomniał. Skoro mamy więc do czynienia z błędem EGR, a gaśnięcie auta po paru sekundach pracy może być efektem zawieszonego OTWARTEGO EGR - to chyba najprościej zacząć od rzeczy trywialnej - czyli blacha pod zawór. Trudno chyba to nazwać szukaniem po ciemku...
Poza tym jak żyję- jeszcze nie widziałem tak zaciętego zaworu regulacji, żeby auto zgasło od zbyt wysokiego ciśnienia, pracując na wolnych obrotach.
Oczywiście logowania podstawowych parametrów tez bym nie odpuścił - byle to zrobił ktoś, kto wie na co popatrzeć.
W swoich alfach 147 i 156 regulator ciś. paliwa wymieniałem nie raz ( w 147 pompa paliwa kończyła się i siała opiłkami), ale ich niesprawność w moich przypadkach zawsze unieruchomiała silnik w czasie jazdy, nigdy nie utrudniała rozruchu i pracy silnika na wolnych obrotach. Przeważnie (aczkolwiek nie zawsze) mycie w wannie ultradżwiękowej przywracało sprawność regulatora.
Witam czytając o waszym problemie opisze mój jest. b.zbliżony będę wdzięczny za wszelka pomoc wiem ze już doradzaliście ale czy macie rade na mój przypadek. To jest sprawa dla elektryka czy mechanika? Dodam jeszcze że przy ładnej pogodzie nie mam tych problemów.
A wiec podczas jazdy czy po zapaleniu auta silnik gaśnie, nie ma reguły czy jest ciepły czy zimny gaśnie.Najłatwiej będzie jak opisze np. dzisiejsza wycieczkę 140 km.
Wyjedzam samochodem z garażu temp. 2`C wysiadam z samochodu zgasł nie wyciągając kluczyka staram się odrazu odpalić kreci nie chwyta, wyciągam kluczyk wkładam zapalam silnik działa normalnie (nic nie przerywa nie faluje działa normalnie- spadku mocy też nie zaobserwowałem) Wiec jadę po przejechaniu 1 km zgasł znowu odpalam jedziemy dalej silnik się grzeje 3 km zgasł, 10 km silnik ciepły zgasł temp. na zewnątrz 0,5`C gaśnie na biegu i przy spadku obrotów. I tak cała drogę w obydwie strony nawet przez 20 km nic a potem gaśnie.
A teraz tydzień wcześniej wsiadam do auta jadę 500 km i ani razu nie zgasł.
Kolejny przypadek jadę do pracy 15km w jedna stronę gaśnie.
Jade do pracy winny dzień nie gaśnie.
I tak od dłuższego czasu przy ładnej pogodzie nie mam tych problemów.
Co zrobiłem podłączyłem pod komputer pokazał 2 błędy:
1.P0265 - Wtryskiwacz cylindra 2 - wysoki sygnał
2.P0268 - Wtryskiwacz cylindra 3 - wysoki sygnał
zmieniłem i zatankowałem nowe paliwo dolałem Skkyd wymieniłem filt paliwa oczywiście nic to nie dało.
Wiec o co chodzi.
Pozdrawiam.
Sprobuj sprawdzic styki wtryskow- ktos mial problem z tym na forum i o ile dobrze pamietam nagiecie blaszek (lub czegokolwiek co tam jest) i wyczyszczenie ich dalo pozytywny efekt.
Odstawiłem auto do fachowca. Podłączył pod komputer wyskoczyły mu te same błędy co mi. Na chwile obecna proponuje zrobic porzadek z wtryskami czyli wymiana... Dodał jeszcze ze to nie jest pewne że to sa wtryski bo być może coś sie zablokowało i robi zwarcie. Przy uszkodzonych wtryskach auto nie powinno gasnąć a ono ganie. CO dalej jakaś rada? Styków jeszcze nie sprawdzałem.