-
Tylko moje przypuszczenia, ze gdzieś przymarzła "ropa" w pompie, kręcąc rozrusznikiem podnosiłem ciśnienie w układzie paliwowym i w najsłabszym punkcie gdzieś ciśnienie musiało ujść. Przepuściło na jednym z 3 dekli na pompie. Jak samochód trochę postał na hali i czujnik temp. zewn. pokazywał + 6,5 C - z - 13,0 C . Silnik uruchomił się za pierwszym strzałem..... po uruchomieniu na wolnych obrotach pompa byłą sucha po podniesieniu obrotów 3000-3500 obr/min też nie było widać , żadnego wycieku .... Stad moje przypuszczenia, że mogło dojść do takiej sytuacji - nie stwierdzam, że tak było..... dlatego pierwsze co robię to wymieniam filtr paliwa doleje jakiegoś depresatora i zaleje jakąś " lepszą ropa " i zobaczymy co dalej ..... co nie zmienia faktu, że jak już przepuściło na pompie to będę musiał ją uszczelnić.
A co do demontażu kolektora przy wybudowaniu pompy to nie jest nic napisane w procedurze wymiany pompy wysokociśnieniowej, więc jeżeli nie zamierzasz czyścić kolektora to nie ma potrzeby jego demontażu .... a jak to wygląda w praktyce ...hmmm...., nie wiem ... za mojej kadencji, że się tak wyrażę ( a pracuje jakieś 3 lata ) nie przypominam sobie, żeby była wymieniana/ regenerowana pompa wysokiego ciśnienia.
-
Niekoniecznie pompa cieknie od przymarzania. Ja już jestem po tej operacji w silniku 1,9jtd 116KM (lancia lybra). W moim przypadku pompa ciekła po prostu od siebie, ze starości czy sam nie wiem. Po nocy zostawała kałuża pod autem a w środku śmierdziało ropą. Pompę robiłem w Pisarzowicach koło Kamiennej Góry. Za wymianę uszczelek, testy, czyszczenie, rozrząd i przy okazji sprawdzenie świec zapłaciłem prawie 200 mniej niż u mechaników pod domem którzy chcieli zmienić tylko uszczelki. "Zwykli mechanicy" nie mają zestawów choćby do sprawdzenia sprężania. Po tej operacji żona sama stwierdziła że auto ciszej pracuje.
Warto to zrobić bo w moim silniku pompa ciekła z dekla pod spodem prosto na alternator i miałem problem z miganiem deski rozdzielczej i wskaźników. Teraz już jest lepiej, ale nie wiem czy jeszcze regulator mi się nie uszkodził przez to kapanie.
-
Dopadła mnie ta sama historia cieknie z dolnej głowiczki zna ktoś dobry serwis pomp w rejonie Zagłębia
http://www.uklady-wtryskowe.pl/pompa...mmon-rail.html
-
ma ktoś manual jak jest taka pompa złożona może sam bym to zrobił z kompletu uszczelnień wymieniać wszystkie czy nie zgłębiać w jej wnętrze wymienić tylko uszczelkę głowiczki
-
1 załącznik(i)
Tu masz foto
http://www.bobigreen.user.icpnet.pl/...P1_allegro.jpg
Na czerwono masz uszczelki, które się wymienia - aż tak trudne to nie wygląda.
Komplet uszczelek ok ~60zł
P.s.
Przepraszam za fotkę z nazwą jakiejś strony - akurat zdjęcie to w cale ich własnością nie jest.
P.S.2
Polecam przeczytać - koledzy sami wymieniali uszczelki:
http://forum.opel24.com/topic/46789-...ryskowa-Bosch/
-
Witam to samo w temacie,problem z pompą wtryskową też cieknie ale będę to robił w ITALauto w Katowicach koło IKEI,czy jest to dobry mechanik powiem po naprawie może jakieś sugestie z Waszej strony
-
Witam, wymiana uszczelnień pompy to żaden problem, trzeba tylko uważać żeby podczas składania nie przytrzasnąć uszczelek kopółkami
-
Dokładnie wymiana uszczelnień wcale nie jest taka trudna niedawno sam to robiłem w mojej 156.
-
Witam...
Również i mnie dopadła przypadłość cieknącej pompy wysokiego ciśnienia. Z jednej głowiczki dopiero się lekko poci ale z drugiej to już mokro tak że pod palcem czuć. Zamówiłem już zestaw oryginalnych uszczelnień pompy Bosch CP1. Mam pytania do tych którzy już to zrobili:
1.W bloku od strony rozrządu są podobno dwa otwory technologiczne gdzie wkręca się śruby i unieruchamia koło pompy wysokiego ciśnienia. Jeżeli po odkręceniu koła nie odkręci się tych blokujących śrub to bez problemu wyjmę pompę, bo na pompie przecież jest klin i czy razem z wałkiem przejdzie on przez otwór w bloku(to pytanie, bo tego jeszcze nie robiłem a nie chce mi się znowu z całym rozrządem bawić).
2.Teraz kolejne pytanie - czy śruby na glowiczkach z reguły są zapieczone czy raczej nie trzeba się o nie obawiać, bo jak widzę po odkręceniu głowiczek wszystkie uszczelnienia wymienia się prosto.
3.Chciałbym wymienić również uszczelnienie to wokół wałka (dwa duże oringi) pompy wysokiego ciśnienia czy tutaj też jest prosto czy muszę na coś zwrócić uwagę.
Jak się za to zabiorę to postaram się zdjęcia porobić i może ułatwi to życie innym na forum i pozwoli zaoszczędzić trochę pieniędzy (600zł za wymianę uszczelnień, które kosztują 70 zł to dla mnie trochę dużo). Manual powinien być dość dobrze zrobiony bo mam nawet wiadomości odnośnie momentów dokręcenia wszystkich śrub w pompie. Serdecznie pozdrawiam
-
1 załącznik(i)
Wg instrukcji Opla (ten sam silnik) to wystarczy zblokować koło pompy i wyjdzie bez jego demontażu a zaraz bez robienia rozrządu.
Załącznik 55829