Ja już od 6 lat o tym piszę i informuję, że nie warto zakuwać!!! ale nadal są tacy co uważają że jest inaczej.
Printable View
U mnie w 1.8mpi pękł wąż na odcinku przy pompie, po zakuciu nie ma żadnych problemów :D, póki co jeżdżę 2mce. Zbiorniczek wymieniłem na ten poprawiony miesiąc wcześniej, zalane czerwonym płynem.
Witam jeżeli macie takie skrzypienie jak na filmie to jest drążek kierowniczy - zapieczony
https://www.youtube.com/watch?v=UGnXIvjWIrg
Witam, ja zakulem ten krótki odcinek od pompy na początku bo ciekło, później dłuższy zaczął cieknąc, niestety jak zakuwali to nawet tych dlawikow nie założyli, tylko kawał węża i hałas występował przy skręcie,jedyny plus wąż był szczelny. Zgadzam się że jedynie wymiana na nowy ori załatwia sprawę ze wspomaganiem w 159.
U mnie najpierw mechanik powiedział że to końcówka drążka kierowniczego bo tam doszukał się źródła zgrzytów (wymienił) , inny że poduszka amortyzatora. Jak rozebrał i zobaczył , że to nie kolumna MCPersona, to stwierdził że maglownica źle zregenerowana (2mieś wcześniej) już chciał wymianiać ale nie miał terminów. Dopiero w innym zakładzie 3 osobników kręciło słuchało i wysłuchali że to może być drążek. I to był strzał w 10. Załącznik 283430 (rada:Jak regenerujecie maglownice to wymieńcie drążek jak cięzko chodzi -ok 80zł)
Stary drążęk spsikałem wd40 i dopiero po jakimś czasie chodził głado, luzu zero. Pewnie dlatego mechanik go nie zmienił.
Mam taką teorię że gumkowanie też może być od drążka , bo jak był zapieczony (przed wd40) to wkładając dużo siły przesuwał się sekwencyjne tak skokowo... U mnie też było gumkowanie nawet po regeneracji maglownicy i wymianie pompy wspomagania (stara się zatarło jak pękł wąż od wspomagania) i przewodu na ori . Dopiero po wymianie drążka , 2 uszczelek na przewodzie od pompy do maglownicy i wymianie na płyn zielony znikło (wszystko było robione razem)
- - - Updated - - -
Ja mam nowe drążki z końcówkami i nie zauważyłem różnicy w gumowaniu. Na 16 nie mam, na 19 mam.
Mam durne pytanie, ale się nad tym zastanawiam. W jaki sposób powinno się sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku? Na wkręconym korku czy po prostu na włożonym (ale bez przykręcenia)?
Cześć.
Dopadł mnie problem uszkodzonego węża. Dwa sikające wycieki na tym krótkim, gumowym, problematycznym w zakuwaniu odcinku. Także po lekturze części tego wątku raczej nie będę ryzykował z opcją "zakuwanie - a nuż się uda".
Pytanie mam o zamiennik z allegro - czy ktoś to z powodzeniem testował? Na razie jest (chyba) tylko jedna opinia (negatywna) od użytkownika Alfabeta.
Znajdźcie firmę która profesjonalnie zakuwa węże i tyle. Jaki zamiennik bo ja o niczym takim nie słyszałem?
no trochę opóźniona odpowiedź ;)
zamiennik z allegro:
https://allegro.pl/oferta/przewod-ws...td-10983532738
osobiście nie ryzykowałem i wolałem się odezwać do Sławka
Zakuwanie u mnie nie wyszło, po 3 miesiącach zaczęło się sączenie, potem kapanie na alternator (i padł regulator napięcia) Kupiłem oryginał (za masakryczne pieniądze ok 700zł) działa już rok i jest ok . Jak kupowałem to nie było żadnych zamienników. Ja bym zaryzykował pod warunkiem, że są profesjonalnie zrobione-z dławikami.
Może mi ktoś logicznie wytłumaczyć jakim cudem wymiana zbiorniczka może zniwelować bzyczenie pompy bo moja pompa wspomy bzyczy i mechanik radzi ja wymienić?
Odkręć korek z tego zbiornika i jeśli na pracującym silniku zobaczysz ruch płynu (powierzchnia powinna być nieruchoma), to jest uszkodzony.
Przy uszkodzonym płyn jest wzburzony i pompa zaciąga go razem z powietrzem. Wtedy może buczeć.
Ale mogą być też uszkodzone dławiki w rurze wysokiego ciśnienia łączącej pompę z maglem. Pompa pracuje pulsacyjnie, więc one to pulsowanie tłumią, zakłócają, wyciszając pracę pompy.
Jeśli dźwięk ustaje po zaciśnięciu tej rury, to może wskazywać że któryś dławik przestał działać. Niby mozna to naprawiac, ale podobno tylko oryginalny wąż załatwia sprawę.
dzięki za odpowiedź ale spróbujmy coś ustalić. 1.7 TBI bzyczenie z okolic wspomy mechanik mówi wymienić pompę na forum większość pisze zbiorniczek plus czerwony płyn GI/E a teraz Ty mi piszesz przewód ciśnienia. To co mam w końcu wymienić dodam ze płyn mam obecnie zielony. Pozdrawiam
nikt nie pisze "wymien" , pisza sprawdz
W TBi buczenie pompy wspomagania jest nagminne. Wymiana pompy zwykle nie pomaga (no chyba że stara faktycznie jest dojechana).
Ja u siebie w Brerze 2.4 JTDm też wymieniłem ostatnio ten zbiorniczek choć dopiero w trakcie montażu się zorientowałem, że ten nowy zbiorniczek nie jest chyba do końca dedykowany do tego silnika :P ma zupełnie inny kształt i lokalizację mocowań. Jedno z mocowań trzeba było w ogolę uciąć. Zakładam więc, że w tych silnikach nie było problemu fabrycznego ze zbiorniczkiem ale mimo wszystko wymieniłem go bo po wymianie przewodu wspomagania i zalaniu nowego płynu Tutela GI/E miałem wrażenie że pompa głośniej chodzi. Przy maksymalnym skręcie lewo/prawo pompa mocno warczała i w kabinie, w trakcie jazdy, też miałem wrażenie że pojawił się nowy, wcześniej nie słyszany dźwięk.
Po wymianie i dokładnym raz jeszcze przepłukaniu świeżym płynem hałasy przy maksymalnych skrętach ustały i w kabinie też zrobiło się ciszej, dziwny dźwięku ustał. A bałem się już że pompę zatarłem przy wymianie węża podciśnienia bo wtedy płukałem układ bez dolewania świeżego płynu więc pompa pracowała na sucho. Pozostał jedynie gumowy dźwięk przy skręcaniu oponami ale słyszalny jest tylko na postoju i przy ewentualnie bardzo wolnej jeździe. Wydaje mi się że to po prostu efekt nowych opon, miękkiej jeszcze gumy i przede wszystkim szerokości tej opony bo mam profil 235. Jest duża powierzchnia styku, przód jest mocno dociążony w tym silniku i przy gładkiej powierzchni jezdni opory są duże więc guma ma chyba prawo wydawać takie dźwięki.
Pacjent 159 2,4jtdm 2007 rok. Buczenie i drganie przy kręceniu kierownicą na postoju i niskiej prędkości. Kiedyś cieknął przewód wspomagania, zakuty. Jest sucho. Pompa wspomagania nowa, problem nie ustał. Z tego co wiem w 2,4 z tego rocznika się zbiorniczka nie wymieniało. Pomożecie?
Czy ktoś z forum kupił zamiennik przewodu wspomagania do 1.9jtdm ten z alledrogo za jakieś 460zł?
Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
Wąż założyłeś oryginalny czy zamiennik ?
Podepnę się pod temat - czy przewody od pompy do maglownicy w 16V i 8V są takie same? Lub czy ewentualnie podejdzie przewód z 2.4?
Podepnę się do tematu bo ja już nie wiem ocb. Wspoma ciężko mi chodzi, a raczej raz gładko w pełnym zakresie a raz guma i po 90 stopni użyj dwóch rak. Problem tkwi w tym ze pierwsza poszła pompa do wymiany, później magiel na regenerację, ostatnio wahacze dolne bo sworzeń był zwalony mułem i rdzą i po wymianie wahaczy jakotako gładko chodziło i znowu guma która jest tak irytująca przy szybciej jeździe na zakrętach. Został mi tylko zbiornik ale płyn w nim jak woda w stawie, poziom tez w normie oraz jest tylko ciepły po dłuższej jeździe, a także jeszcze przewód hydrauliczny, zaszedł ktoś aż tak daleko z wymianami a to dalej dup..?
Ja przeszedłem wszystko, ale dlatego, że chciałem ;) Założyliśmy nową pompę w zamienniku za 329 zł. Przewód wymieniliśmy na własnej produkcji, przekładnię mamy nową, oryginalną. Do tej pory nie miałem pojęcia o jakie „gumowanie” chodzi. Od założenia nowej pompy, już wiem. Na starej pompie było idealnie. Zamówiliśmy nowa pompę, oryginalną. W tym tygodniu będziemy testować. Przeprowadziliśmy bardzo wiele badań, z różnymi olejami, przewodami itd..i wnioski są „zaskakujące” i raczej nie spotykane w żadnych innych modelach ani markach. Konstrukcja układu, wprowadzane zmiany np. w postaci zaleceń oleju, dodatkowe dławienia w przewodzie pozwalają wyciągnąć pewne wnioski. Ten układ został źle skonstruowany a cała reszta jest szukaniem rozwiązania problemu. Niestety, ale jest bardzo wiele czynników które mogą decydować o efekcie o którym piszesz i nie ma na to złotego środka. Czasem wystarczy wymienić olej, zbiorniczek, a czasem nawet wymiana pompy nic nie pomoże. Zakupiona przez nas w zamienniku pompa, ma 90 bar, natomiast oryginalna 106 bar. Podczas pracy występuje „fala wibroakustyczna”. Może się zdarzyć, że przy zużytej pompie, nawet zawór przewodu lub przewód, będzie dawał takie objawy. U nas zmiana nastąpiła również po wymianie wahaczy z poliuretanowych na TRW. Nie słychać tego, ale układ pracuje inaczej. Najważniejsze sprawdzić drożność przewodów, czystość układu oraz jego ciśnienie i przepływy. Reszta bez tej wiedzy, to szukanie „po omacku”. U nas nowa pompa dała takie objawy. Bardzo skrótowo.. W układzie występują różnych częstotliwości, fale wibroakustyczne. Niektóre się znoszą, inne potęgują. Poniżej kilka wniosków i wyników:
Temperatura płynu przy punkcie zewnetrznego zapłonu par:
-PSF - 226 st.
-ATF IID - 170 st
-ATF III - 190 st.
Załącznik 284823
[QUOTE=jadzia;2320177]odkręcić korek zbiornika, sprawdzić czy płyn jest wzburzony
TAK - wymienić zbiornik
NIE - zakręcić korek, ścisnąć przewód wysokiego ciśnienia, sprawdzić czy bzyczenie ustało
Dzięki takim „dobrym radom” narażasz ludzi na duże koszty. Pod żadnym pozorem nie wolno zaciskać węża wysokiego ciśnienia. Są w nim teflonowe rurki prowadzące z dławików, praktycznie na całej długości. Zaciśnięcie węża na pewno spowoduje ich uszkodzenie gdyż jest to materiał mało plastyczny. Nie bardzo też wiem, jak dławiki mogą się popsuć. Mogą się zapchać. Chyba, że ktoś zastosuje Twoją radę, to na pewno „zepsuje” przewody prowadzące od dławików.