U mnie w 1.8mpi pękł wąż na odcinku przy pompie, po zakuciu nie ma żadnych problemów, póki co jeżdżę 2mce. Zbiorniczek wymieniłem na ten poprawiony miesiąc wcześniej, zalane czerwonym płynem.
Witam jeżeli macie takie skrzypienie jak na filmie to jest drążek kierowniczy - zapieczony
https://www.youtube.com/watch?v=UGnXIvjWIrg
Witam, ja zakulem ten krótki odcinek od pompy na początku bo ciekło, później dłuższy zaczął cieknąc, niestety jak zakuwali to nawet tych dlawikow nie założyli, tylko kawał węża i hałas występował przy skręcie,jedyny plus wąż był szczelny. Zgadzam się że jedynie wymiana na nowy ori załatwia sprawę ze wspomaganiem w 159.
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
U mnie najpierw mechanik powiedział że to końcówka drążka kierowniczego bo tam doszukał się źródła zgrzytów (wymienił) , inny że poduszka amortyzatora. Jak rozebrał i zobaczył , że to nie kolumna MCPersona, to stwierdził że maglownica źle zregenerowana (2mieś wcześniej) już chciał wymianiać ale nie miał terminów. Dopiero w innym zakładzie 3 osobników kręciło słuchało i wysłuchali że to może być drążek. I to był strzał w 10.(rada:Jak regenerujecie maglownice to wymieńcie drążek jak cięzko chodzi -ok 80zł)
Stary drążęk spsikałem wd40 i dopiero po jakimś czasie chodził głado, luzu zero. Pewnie dlatego mechanik go nie zmienił.
Mam taką teorię że gumkowanie też może być od drążka , bo jak był zapieczony (przed wd40) to wkładając dużo siły przesuwał się sekwencyjne tak skokowo... U mnie też było gumkowanie nawet po regeneracji maglownicy i wymianie pompy wspomagania (stara się zatarło jak pękł wąż od wspomagania) i przewodu na ori . Dopiero po wymianie drążka , 2 uszczelek na przewodzie od pompy do maglownicy i wymianie na płyn zielony znikło (wszystko było robione razem)
- - - Updated - - -
Ostatnio edytowane przez maciejko ; 10-04-2022 o 14:42
Ja mam nowe drążki z końcówkami i nie zauważyłem różnicy w gumowaniu. Na 16 nie mam, na 19 mam.
Czarna 159 SW Czarnego http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._czarnego.html
Mam durne pytanie, ale się nad tym zastanawiam. W jaki sposób powinno się sprawdzać poziom płynu w zbiorniczku? Na wkręconym korku czy po prostu na włożonym (ale bez przykręcenia)?