Witam, chciałbym wymienić pasek osprzętu w mojej AR 159 1.9 16v 150KM, i mam pytanie czy wystarczy wymienić sam pasek ? (jaki polecacie) czy jest tam do wymiany jakaś rolka napinająca w komplecie ?
Printable View
Witam, chciałbym wymienić pasek osprzętu w mojej AR 159 1.9 16v 150KM, i mam pytanie czy wystarczy wymienić sam pasek ? (jaki polecacie) czy jest tam do wymiany jakaś rolka napinająca w komplecie ?
Jest pasek (polecam conti lub oryginał) jest napinacz i jest rolka prowadząca (ale jej się nie wymienia) Co do napinacza to jeśli jest OK to można go zostawić ale jeśli to on już nie napina jak należy i pasek piszczy to tez by go należało wymienić na pewno nie zaszkodzi i cenowo nie zrujnuje portfela.
Jak to się nie wymienia? U mnie ta rolka pierwsza się poddała. Metalowe kulki w plastikowym pierścieniu... kosztuje ok 30 zł.
Napisałem że jeśli jest OK to nie wymaga wymiany ale jeśli ktoś chce to zawsze może profilaktycznie wymienić całość. Koszt niewielki to fakt ale inni zmieniają tylko pasek i uważają że jest po sprawie ale to tylko na krótki czas później piszczenie wraca.
Mi nic nie piszczy, chce wymienić profilaktycznie pasek przy wymianie rozrządu, wiec jeśli się da wymienić rolkę to ją też wymienie
Też wymieniłem przy okazji rozrządu choć nie miałem w planie. Stan elementów nie wróżył długiego żywota, a robota przy okazji. Rolki prowadzące są dwie przynajmniej u mnie jedna tańsza ta o której mówicie i druga droższa coś ok 100zł nad kołem pasowym. U mnie ta tańsza wyraźnie hałasował, wymieniłem ją oraz spękane koło pasowe na Dayco, pasek i napinacz polecam autosklep maja dobre ceny i rabat forumowy.
A jaką długość paska wybrać ? Bo jest tego trochę ?
Najlepiej spisać oznaczenie ze starego paska lub po VIN-ie.
Po Vin-ie wychodzi mi taki : 6PK1735 czy będzie to dobre rozwiązanie ?