Jestem po montażu łopatek w mojej nielopatkowej giulii.
Krótki opis.
Do zainstalowania łopatek potrzebny jest moduł łopatkowy, na Allegro sprzedawany razem z manetkami kierunkowskazów/wycieraczek oraz dolna osłona kolumny.
Załącznik 254647
Na ten moment opis samej wymiany bez aktywacji. Robiłem wymianę razem ze znajomym mechanikiem na bazie opisu z włoskiego forum.
1. Wyciągnięcie Airbagu - należy zlokalizować otwór od spodu kierownicy, wsunąć śrubokręt płaski i pomimo oporu pchać pionowo do góry.
2. Odpięcie Airbagu - dwie wtyczki, wymagające gimnastyki i zwinnych palców. Ja przed odpięciem odpinałem akumulator, wiąże się to z kilkoma błędami, które wykasowały się po przejażdżce i ponownym uruchomieniu auta. (Esc off)
Załącznik 254645
3. Odpięcie wtyczek kierownicy i wymienianego modułu
Załącznik 254646
4. Odkręcenie kierownicy - wieloklin, ale z rowkiem kierującym. Alfa zaznaczyła na gwincie i kierownicy punkt środkowy.
5. Odkręcenie śrub dolnej osłony kolumny kierownicy. Dwa torxy.
6. Odkręcenie modułu - 4 śruby - dwie od frontu, dwie z góry. Górna osłonę i dolna są spięte na wcisk w 6 punktach, rozłączać z uczuciem.
7. Odpięcie modułu - 4 wtyczki do odpięcia.
8. Lokalizacja 5 wtyczki na wiązce. U mnie była zaklejone taśmą klejącą.
Załącznik 254649
9. Montaż nowego modułu z podpięciem nowej wtyczki.
10. Złożenie wszystkiego do kupy.
Załącznik 254648