-
2 załącznik(i)
Problem z turbo?
Cześć mam problem z moją 159 2.0jtdm 136km 2011r, podczas jazdy turbo słabo pompuje a na postoju praktycznie wcale tak jak na zdj. Co może być nie tak? Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, po odpięciu przepływomierza nie ma żadnej reakcji auto działa tak samo na podpiętym i odpiętym przepływomierzu. Czy to oznacza że uszkodzony w 100% przepływomierz czy może być winna zablokowanego zaworu EGR?
-
Czy ktoś lub coś "kombinował z ekologia", błedy powinny wyskoczyć, chyba , ze zostały wycięte z programu. Weź kogoś do pomocy, laptop w rękę i sprawdź parametry silnika.
-
Nic mi nie wiadomo żeby ktoś coś kombinował z ekologia ostatnio paliła się kontrolka z wypalaniem DPF także chyba wszystko jest na miejscu ale ręki sobie nie dam uciąć, poprzedni właściciel nie miał żadnych problemów z autem sprzedał tylko dlatego że miał nim wypadek a ja powoli je naprawiam, świeciły się poduszki powietrzne i myślałem że to przez to turbo się nie wkręca ale winny był pas kierowcy
- - - Updated - - -
A parametry silnika to co masz dokładnie na myśli ?
-
Jak świeciła się kontrolka od dpfu to nie powiedziałbym ze z nim wszystko ok. U mnie wypalał się bez kontrolki jak kontrolka się zapali to dpf jest zatkany i to bardzo i dlatego auto nie chce jechać.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
-
Kontrolka od DPF sama się zapaliła i później po wypaleniu sama zgasła, spaliny normalnie wylatywały z wydechu, możliwe że był bardziej przytkany bo auto było mało odpalane i na niedługi czas.
- - - Updated - - -
A czy jeżeli DPF jest zatkany na tyle że auto nie chce przez niego jechać to możliwe żeby nie pokazało na komputerze ani liczniku błędu ?
-
Nie wiem tego podlacz pod kompa i sprawdź stan dpfu. Dziwne ze nie ma reakcji jak odpiales przeplywke
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
-
A jeszcze pytanie czyli generalnie jeżeli wszystko jest ok to turbo na postoju na tym wskaźniku przy dokładaniu gazu powinno normalnie też się wkręcić do chociaż 1 bara tak ?
-
Na luzie nie będzie takiego doładowania. Bo nie ma obciazenia. Ale podczas jazdy przy 4000 masz zdecydowanie za małe doładowanie
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
-
Nieszczelności w układzie nie ma? sprawdź wężyki (podciśnienia), zaworek overboost (n75), czujnik doładowania , pompa vacum, filtr powietrza(syf, starość)
Zakładając, że turbo jest sprawne, komputer nie wywala błędów. Tutaj bym szukał problemu ;)
-
Moze faktycznie sprawdz map sensor jest w kolektorze ssacym. Może jest zaebany mułem.
Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka