Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 47

Temat: Problem z turbo?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    68

    Domyślnie Problem z turbo?

    Cześć mam problem z moją 159 2.0jtdm 136km 2011r, podczas jazdy turbo słabo pompuje a na postoju praktycznie wcale tak jak na zdj. Co może być nie tak? Na komputerze nie pokazuje żadnych błędów, po odpięciu przepływomierza nie ma żadnej reakcji auto działa tak samo na podpiętym i odpiętym przepływomierzu. Czy to oznacza że uszkodzony w 100% przepływomierz czy może być winna zablokowanego zaworu EGR?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20211021-105031~2.jpg
Wyświetleń:	1
Rozmiar:	9.7 KB
ID:	281111   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Screenshot_20211021-105248~2.jpg
Wyświetleń:	1
Rozmiar:	12.2 KB
ID:	281112  

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar macinek102
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Tarnów ( tuż obok )
    Auto
    ALFA 159 SPORT 2.0 JTDM 136+++.....
    Postów
    307

    Domyślnie

    Czy ktoś lub coś "kombinował z ekologia", błedy powinny wyskoczyć, chyba , ze zostały wycięte z programu. Weź kogoś do pomocy, laptop w rękę i sprawdź parametry silnika.
    Wychowały cię mass media, Nie wysilał się twój mózg
    W szkole była też tragedia, Choć ci nie szczędzono rózg!

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    68

    Domyślnie

    Nic mi nie wiadomo żeby ktoś coś kombinował z ekologia ostatnio paliła się kontrolka z wypalaniem DPF także chyba wszystko jest na miejscu ale ręki sobie nie dam uciąć, poprzedni właściciel nie miał żadnych problemów z autem sprzedał tylko dlatego że miał nim wypadek a ja powoli je naprawiam, świeciły się poduszki powietrzne i myślałem że to przez to turbo się nie wkręca ale winny był pas kierowcy

    - - - Updated - - -

    A parametry silnika to co masz dokładnie na myśli ?

  4. #4
    ZBANOWANY Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    A.R 159 Ti 2.0 16V 2010r
    Postów
    1,046

    Domyślnie

    Jak świeciła się kontrolka od dpfu to nie powiedziałbym ze z nim wszystko ok. U mnie wypalał się bez kontrolki jak kontrolka się zapali to dpf jest zatkany i to bardzo i dlatego auto nie chce jechać.

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    68

    Domyślnie

    Kontrolka od DPF sama się zapaliła i później po wypaleniu sama zgasła, spaliny normalnie wylatywały z wydechu, możliwe że był bardziej przytkany bo auto było mało odpalane i na niedługi czas.

    - - - Updated - - -

    A czy jeżeli DPF jest zatkany na tyle że auto nie chce przez niego jechać to możliwe żeby nie pokazało na komputerze ani liczniku błędu ?

  6. #6
    ZBANOWANY Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    A.R 159 Ti 2.0 16V 2010r
    Postów
    1,046

    Domyślnie

    Nie wiem tego podlacz pod kompa i sprawdź stan dpfu. Dziwne ze nie ma reakcji jak odpiales przeplywke

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka
    Ostatnio edytowane przez darek156 ; 21-10-2021 o 11:34

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2015
    Auto
    Alfa Romeo GT
    Postów
    68

    Domyślnie

    A jeszcze pytanie czyli generalnie jeżeli wszystko jest ok to turbo na postoju na tym wskaźniku przy dokładaniu gazu powinno normalnie też się wkręcić do chociaż 1 bara tak ?

  8. #8
    ZBANOWANY Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    A.R 159 Ti 2.0 16V 2010r
    Postów
    1,046

    Domyślnie

    Na luzie nie będzie takiego doładowania. Bo nie ma obciazenia. Ale podczas jazdy przy 4000 masz zdecydowanie za małe doładowanie

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar Mareslaw
    Dołączył
    08 2019
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Postów
    79

    Domyślnie

    Nieszczelności w układzie nie ma? sprawdź wężyki (podciśnienia), zaworek overboost (n75), czujnik doładowania , pompa vacum, filtr powietrza(syf, starość)
    Zakładając, że turbo jest sprawne, komputer nie wywala błędów. Tutaj bym szukał problemu

  10. #10
    ZBANOWANY Znawca
    Dołączył
    10 2018
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    A.R 159 Ti 2.0 16V 2010r
    Postów
    1,046

    Domyślnie

    Moze faktycznie sprawdz map sensor jest w kolektorze ssacym. Może jest zaebany mułem.

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

Podobne wątki

  1. [159] Problem z turbo?
    Utworzone przez tomekkrzemiński w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-01-2019, 17:06
  2. [159] H.C.E, problem z turbo
    Utworzone przez McTizer w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-12-2016, 19:29
  3. [159] problem z turbo
    Utworzone przez grzesiek1193 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-07-2014, 21:23
  4. Bi-turbo :) Czyli problem z turbo w 2.4 JTD
    Utworzone przez djkubas w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 26-08-2012, 20:02

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory