-
Duże spalanie JTDM?
Witam serdecznie.
Od wrześnie zeszłego roku jestem posiadaczem wymarzonej 147 JTDM 150ps z 2005roku. Niestety mam nieodparte wrażenie że moja Bella pali coraz więcej. Średnie spalanie po wyzerowaniu dochodzi według komputera do 9,6l (właściwe o 0,5-1l wyższe), natomiast co martwi mnie najbardziej to wskazania komputera „aktualnego/chwilowego spalania” przy przyśpieszaniu. Ze startu zatrzymanego 1-2-3 potrafi dojść nawet do 37l. Może jestem przewrażliwiony ale czasami mam okazję jeździć identyczną 147 mojej mamy i u niej komp. wskazuje aktualne/chwilowe max.20-22l przy identycznym przyśpieszaniu, a średnie na poziomie 7,7l i przy odpuszczeniu nogi z gazu szybciej dochodzi do wskazania 2,0l.
Dodatkowe informacji:
użytkuje auto głownie w mieście, „noga nie za lekka”, opony 16” 205/55/16.
Problemy wyeliminowane:
Auto swojego czasu przeładowywało co okazjonalnie skutkowało wywaleniem błędu „Motor control …” także w pierwszej kolejności został wymieniony czujnik overbostu. Ponieważ nie wyeliminowało to usterki do regeneracji poszła turbina (czyszczenie + wyważanie). „MCSF” przestał dawać o sobie znać.
EGR, oczyszczony i zaślepiony.
Z problemów których jeszcze nie wyeliminowałem:
Auto bardzo wolno się nagrzewa – wskaźnik pokazuje 90stopni ale examiner już tylko 75. W czasie jazdy dojdzie do 83 ale przy zwolnieniu spada o parę stopni. Jutro wymieniam termostat ale nie jestem przekonany czy ma to wpływ na spalanie aż w tak dużym stopniu.
Zaraz po zakupie, przy wymianie wszystkich filtrów okazało się że w komorze filtra oleju zbiera się olej (dosyć sporo – filtr był w 1/3 zamoczony w oleju). Przy kolejnej wymianie (po około 8000km) która nastąpiła przy okazji regeneracji turbiny podobno tego oleju nie było już tak dużo. Po regeneracji zrobiłem około 2500kmi i jutro przy wymianie termostatu sprawdzony zostanie aktualny stan filtra.
Czy rzeczywiście moja Alfa pije za dużo (zwłaszcza wskazania aktualne), i na czym powinienem skupić jeszcze swoją uwagę? Z góry dziękuje za odpowiedzi.
-
10l przy dynamicznej jeździe miejskiej na takich oponach z włączona klimatyzacją to przyzwoity wynik
-
Maćku, jak na razie nie korzystam z klimy i jeżdżę raczej w umiarkowany sposób. W godzinach szczytu nie ma się raczej gdzie rozpędzać, z 2 strony trasę mam taką że udaje mi się omijać większość korków. Zaraz po regeneracji turbiny i wymianie filtra zrobiłem kurs Wrocław – Warszawa i wyszło mi średnie 5,6 (jak dla mnie super). Wracając wzrosło już do 7,3 a nie jechałem dużo szybciej. Z ciekawości, ile u Ciebie maksymalnie wskazuje komputer aktualne zużycie przy dynamicznym przyśpieszaniu tak do 3 biegu?
-
W AR 156maksymalne wskazanie (ograniczone programowo) to 20l. Na komputerze pokładowym w kwesti spalania nie ma co polegać - w AR zawsze przekłamuje.
-
w mojej 147 115 konnej też po wyzerowaniu liczników srednie spalanie na komputerze pokazuje w granicach 9 - 9.6 po mieście klima różnie włączona i nie
-
w 115 JTD przy desce w podłodze max pokazało mi 26l/100
ale tak jak napisał Maciek - 156 , 10l w miescie to nie jest zły wynik.
-
a dlaczego po sciagnieciu nogi z gazu na kompie pojawia sie 2.0L a nie 0.0L ???
-
Bo tak jest zapisane w ECU, a generalnie to spalanie chwilowe w AR to jest spalanie średnie z ostatnich 400m- łatwo sie o tym przekonać resetując komputer, wtedy spalanie chwilowe pojawi się dopiero po przejechaniu 400m
-
OT:
ile wam pali JTD 8v..?!
-
Miasto w granicach 8-9 litrów