Przeglądałem forum ale nie mogłem znaleźc nic na ten temat. Czy ktoś już próbował coś takiego połączyc? Weźmy np kompresor od mercedesa i podpiac do silniczka. Co sądzicie na ten temat?
Printable View
Przeglądałem forum ale nie mogłem znaleźc nic na ten temat. Czy ktoś już próbował coś takiego połączyc? Weźmy np kompresor od mercedesa i podpiac do silniczka. Co sądzicie na ten temat?
Ogólnie to nie ma rzeczy niemożliwych. Czasem są tylko nieopłacalne. I moim zdaniem to jest taki właśnie przypadek. Argumentów jest na tyle dużo, że nie bardzo mam czas, żeby je wymieniać.
Nieopłacalne?? Nawet nie wiesz do czego to ma służyc. I wydaje mi się, że bardziej opłacalne niż turbo. Nie zależy mi na dużym przyroście mocy tylko na poprawieniu elastyczności wiec moim zdaniem opłacalne
Skoro kolega tak wszystko wie w tym temacie, to po co pyta? Jak już poczytasz trochę na temat i pobrudzisz ręce przy próbie zrobienia tego patentu to udziel nam wtedy lekcji po co to jest i jak łatwo się to montuje...
Pytam bo chcialbym wiedziec czy ktos cos takiego juz robil i moze ma jakies rady, np jaki kompresor lepiej zastosowac, czy zmieniac intercooler czy sam stozek mu wystarczyl, przeplywke przeprogramowac czy lepiej zalozyc z innego modelu wydajniejsza. No i jak samochod sue zachowuje po takich zmianach, czy silnik przyjmie taki zaszczep czy tez odrzuci go:)
Tematy o kompresorach już były i akurat przeszczep z MB nie jest trafnym wyborem. Inna sprawa, że to dużo zachodu bo w silniku też by pasowało parę rzeczy zmodyfikować. Jak Ty chcesz przepływkę przeprogramować? Poza tym porównanie stożka do intercoolera też nie jest byt trafione. Tutaj masz trochę do poczytania. http://www.forum.alfaholicy.org/tran...win_spark.html
A ja polecam turbo..
http://polskajazda.pl/Samochody/Alfa-Romeo/156/16439
http://polskajazda.pl/Galerie/Hall-of-fame/1086
Pzdr
A ja jeszcze dorzucę do tematu
http://www.alfaowner.com/Forum/engin...onversion.html
Kolektor wydechowy z jtd pasuje P&P :)
Mój kolega zrobił tak w Toyocie 1.6/1.8 (głowica od jednego, blok od drugiego silnika :P), wsadził jakiegoś Eatona od Mercedesa (M500 chyba?). Na razie ma to jeszcze niewysterowane i kompresor jest odłączony od dolotu, więc można powiedzieć tyle, że ładnie ten odkurzacz brzmi :P Ale rzeźba jest konkretna, ledwo całość upchał pod maską.
Wykonalne jest wszystko, nie da to się parasola w tyłku otworzyć chociaż plotki mówią ze i na to patent jest :). Wracając do tematu to widziałeś jak mało miejsca jest od strony rozrządu w 156 TS ?? Najwygodniej było by zrezygnować z klimy tylko czy w aucie którym się codziennie poruszasz to dobre rozwiązanie?? Ogólnie mówi się żę TSy lepiej znoszą kompresory jak turbo z 2 strony znaleść jakiegoś workbloga konkretnego nie można. Pare wzmaniek pare fotek i tyle. http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...r-project.html sam temat drążyłem ale bez budżetu bliskiemu 10tyś zależnie od wkładu własnej roboty i dostępu do maszyn nie ma co nawet zaczynać . Mi się podoba koncepcja kompresora w TSie i to że przyrosty byłby od samego dołu, fakt że kompresor mocno też ogranicza możliwości dalszej przebudowy, bo kółka nie można w nieskończoność zmniejszać. Można było by też się pokusić o montaż kompresora bezpośrednio na kolektorze ssącym ( nie wiem jak tam z miejscem) za przepustnicą wyeliminujesz IC i BOV tylko czy jesteś w stanie wyspawać w aluminium taką konstrukcje (na wzór Jakscon racing w hondach)?? Co do samej przypływki to musiałbyś zrobić konwersje MAF- MAP na jakiejś śwince to umożliwiające(np DET3) i wtedy nie ma problemu z wydajnością przepływki. Ogólnie temat wymagający bardzo dużo wiedzy na temat takich modyfikacji i może się okazać ze w twojej okolicy jesteś osamotniony w temacie modyfikacji elektroniki czy dorabianiu potrzebnych elementów i cały plan legnie w gruzach, a już szczególnie że diagności (przynajmniej w mojej okolicy) mają alergię na Alfy a TS to dla nich czarna magia, nie mówiąc już o jakichś głębszych przeróbkach.
http://importcarpartsplus.com/jsr_charger.jpg
http://www.youtube.com/watch?v=a3EFZ...el_video_title