Przeglądałem forum ale nie mogłem znaleźc nic na ten temat. Czy ktoś już próbował coś takiego połączyc? Weźmy np kompresor od mercedesa i podpiac do silniczka. Co sądzicie na ten temat?
Przeglądałem forum ale nie mogłem znaleźc nic na ten temat. Czy ktoś już próbował coś takiego połączyc? Weźmy np kompresor od mercedesa i podpiac do silniczka. Co sądzicie na ten temat?
<-- Mi amore, meravigliosa belladona
Ogólnie to nie ma rzeczy niemożliwych. Czasem są tylko nieopłacalne. I moim zdaniem to jest taki właśnie przypadek. Argumentów jest na tyle dużo, że nie bardzo mam czas, żeby je wymieniać.
Nieopłacalne?? Nawet nie wiesz do czego to ma służyc. I wydaje mi się, że bardziej opłacalne niż turbo. Nie zależy mi na dużym przyroście mocy tylko na poprawieniu elastyczności wiec moim zdaniem opłacalne
<-- Mi amore, meravigliosa belladona
Skoro kolega tak wszystko wie w tym temacie, to po co pyta? Jak już poczytasz trochę na temat i pobrudzisz ręce przy próbie zrobienia tego patentu to udziel nam wtedy lekcji po co to jest i jak łatwo się to montuje...
Pytam bo chcialbym wiedziec czy ktos cos takiego juz robil i moze ma jakies rady, np jaki kompresor lepiej zastosowac, czy zmieniac intercooler czy sam stozek mu wystarczyl, przeplywke przeprogramowac czy lepiej zalozyc z innego modelu wydajniejsza. No i jak samochod sue zachowuje po takich zmianach, czy silnik przyjmie taki zaszczep czy tez odrzuci go![]()
<-- Mi amore, meravigliosa belladona
Tematy o kompresorach już były i akurat przeszczep z MB nie jest trafnym wyborem. Inna sprawa, że to dużo zachodu bo w silniku też by pasowało parę rzeczy zmodyfikować. Jak Ty chcesz przepływkę przeprogramować? Poza tym porównanie stożka do intercoolera też nie jest byt trafione. Tutaj masz trochę do poczytania. http://www.forum.alfaholicy.org/tran...win_spark.html
A ja polecam turbo..
http://polskajazda.pl/Samochody/Alfa-Romeo/156/16439
http://polskajazda.pl/Galerie/Hall-of-fame/1086
Pzdr
A ja jeszcze dorzucę do tematu
http://www.alfaowner.com/Forum/engin...onversion.html
Kolektor wydechowy z jtd pasuje P&P![]()
Mój kolega zrobił tak w Toyocie 1.6/1.8 (głowica od jednego, blok od drugiego silnika), wsadził jakiegoś Eatona od Mercedesa (M500 chyba?). Na razie ma to jeszcze niewysterowane i kompresor jest odłączony od dolotu, więc można powiedzieć tyle, że ładnie ten odkurzacz brzmi
Ale rzeźba jest konkretna, ledwo całość upchał pod maską.
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
Wykonalne jest wszystko, nie da to się parasola w tyłku otworzyć chociaż plotki mówią ze i na to patent jest. Wracając do tematu to widziałeś jak mało miejsca jest od strony rozrządu w 156 TS ?? Najwygodniej było by zrezygnować z klimy tylko czy w aucie którym się codziennie poruszasz to dobre rozwiązanie?? Ogólnie mówi się żę TSy lepiej znoszą kompresory jak turbo z 2 strony znaleść jakiegoś workbloga konkretnego nie można. Pare wzmaniek pare fotek i tyle. http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-...r-project.html sam temat drążyłem ale bez budżetu bliskiemu 10tyś zależnie od wkładu własnej roboty i dostępu do maszyn nie ma co nawet zaczynać . Mi się podoba koncepcja kompresora w TSie i to że przyrosty byłby od samego dołu, fakt że kompresor mocno też ogranicza możliwości dalszej przebudowy, bo kółka nie można w nieskończoność zmniejszać. Można było by też się pokusić o montaż kompresora bezpośrednio na kolektorze ssącym ( nie wiem jak tam z miejscem) za przepustnicą wyeliminujesz IC i BOV tylko czy jesteś w stanie wyspawać w aluminium taką konstrukcje (na wzór Jakscon racing w hondach)?? Co do samej przypływki to musiałbyś zrobić konwersje MAF- MAP na jakiejś śwince to umożliwiające(np DET3) i wtedy nie ma problemu z wydajnością przepływki. Ogólnie temat wymagający bardzo dużo wiedzy na temat takich modyfikacji i może się okazać ze w twojej okolicy jesteś osamotniony w temacie modyfikacji elektroniki czy dorabianiu potrzebnych elementów i cały plan legnie w gruzach, a już szczególnie że diagności (przynajmniej w mojej okolicy) mają alergię na Alfy a TS to dla nich czarna magia, nie mówiąc już o jakichś głębszych przeróbkach.
Ostatnio edytowane przez Teddy84 ; 07-01-2012 o 13:16
www.italiantrackday.pl
www.shopEFI.pl
www.gofastbits.pl
www.sprintfilter.pl
www.ricambiparts.pl
Mój Alfons - http://www.forum.alfaholicy.org/proj...rbo_teddy.html
Wrodzony wstręt do diesla