-
[156] łożysko oporowe?
Witam może ktoś mi powie czy ja mam w swoim autku (156 1.8 TS, 144KM ) łożysko oporowe zwykłe (mechaniczne) czy hydrauliczne? Zaczyna mi świergotać jak jest zimny silnik więc szykuję sie do wymiany ale ogólnie mam problem jakie jest u mnie bo w żadnym sklepie nie potrafią mi pomóc. Prosze o pomoc. Pozdrawiam
-
A jak Twoim zdaniem wygląda łożysko oporowe hydrauliczne? :shock:
Łożysko oporowe jest jak w każdym samochodzie z metalu, natomiast poruszane jest za pomocą tzw. wysprzęglika, który jest urządzeniem hydraulicznym. Jak naciskasz pedał sprzęgła to wytwarzane jest ciśnienie płynu (tego samego, który zasila układ hamulcowy) i poprzez wysprzęglik i łożysko oporowe (wyciskowe) siła przenoszona jest na docisk sprzęgła.
-
chyba mnie nie zrozumiałeś. zasade działania to ja znam, pytałem sie o rodzaj jaki ja moge mieć u siebie. Niewiem czy jest mechaniczne czy hydrauliczne, nigdy tego nie rozbierałem więc nie wiem jak to wygląda a kłopot w tym że i w sklepie nie mogą mi pomóc, na aledrogo nie ma łożysk oporowych (wyciskowych) tylko opisane jest to jako "aktywator wycisku", domyślam się że jest to oczywiście łożysko oporowe hydrauliczne tylko nie wiem czy jest razem z wysprzęglikiem, czy to jest integralna część tz łożysko i wysprzęglik? Jeżeli mam sie pytać w sklepie to o co mam pytać? o łożysko oporowe czy aktywator wycisku? no i dalej to samo, czyli co ja mam? gdzieś widziałem komplet tz. tarcza, docisk i łożysko i to łożysko było zwykłe to był komplet bodajże do 2,0 ja mam 1.8 TS czy to jest to samo? Prosze pomóżcie mi ale bez takich tematów jak kolega mi tu wciska opisując zasade działania i z czego jest zrobione. Najlepiej by było wyjąć to łożysko i mieć na wzór ale to po pierwsze nie takie proste ( sporo roboty) a po drugie samochód jest mi potrzebny.Jest i trzecia możliwość: kupić w serwisie fiata (byłem i się pytałem) kompletne sprzęgło łącznie z łożyskiem za 900 pare zł no ale tu w gre wchodzi kasa...
-
-
Dzięki Bany, czy ten wysprzęglik to wszystko co potrzebuje czy do tego coś jeszcze?
-
Rzeczywiście, nie zrozumiałem Cię - myślałem, że jesteś zainteresowany zasadą działania mechanizmu wyciskowego sprzęgła i w żadnym wypadku nie zamierzałem wciskać Ci kitu.
Oczywiście w naszych alfach to łożysko jest połączone z wysprzęglikiem hydraulicznym i stanowi jedną całość. Co prawda były też alfy posiadające osobno wysprzeglik i klasyczne łożysko wyciskowe (chyba m.in. modele 33).
Jeśli kupisz to, co na allegro nazywają aktywatorem wycisku to będzie dobrze.
-
Dzięki. Już chyba wiem o co tu biega. Kolega BANY podał mi link do tego wysprzęglika firmy LUK za 147 zyla, ciekaw jestem opini na temat tej firmy, czy warto? Bo to co widziałem do tej pory poniżej 200 nie schodzi.
-
Też mi się widzi trochę tanio. Pytanie, czy warto ryzykować za kilkadziesiąt zł? Ja, póki co, mam nie najlepsze doświadczenia ze sprzedażą wysyłkową, jak chodzi o części zamienne do mojej alfy. Myślę, że w tym przypadku lepiej byłoby kupować w normalnym sklepie, bo przynajmniej będziesz widział, co bierzesz, a tak to może być różnie - albo kot w worku, albo tandeta, która w miesiąc po zamontowaniu będzie ciekła.
-
Luk z tego co pamietam to niezla firma
-
Popatrzyłem sobie na opinie ludzi którzy też u niego kupowali i nie ma rzadnych negatywów, to też chyba jakiś wyznacznik do tego że może warto kupić?