Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 26

Temat: [156] łożysko oporowe?

  1. #1
    krzysiek-lex
    Gość

    Domyślnie [156] łożysko oporowe?

    Witam może ktoś mi powie czy ja mam w swoim autku (156 1.8 TS, 144KM ) łożysko oporowe zwykłe (mechaniczne) czy hydrauliczne? Zaczyna mi świergotać jak jest zimny silnik więc szykuję sie do wymiany ale ogólnie mam problem jakie jest u mnie bo w żadnym sklepie nie potrafią mi pomóc. Prosze o pomoc. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A jak Twoim zdaniem wygląda łożysko oporowe hydrauliczne? :shock:
    Łożysko oporowe jest jak w każdym samochodzie z metalu, natomiast poruszane jest za pomocą tzw. wysprzęglika, który jest urządzeniem hydraulicznym. Jak naciskasz pedał sprzęgła to wytwarzane jest ciśnienie płynu (tego samego, który zasila układ hamulcowy) i poprzez wysprzęglik i łożysko oporowe (wyciskowe) siła przenoszona jest na docisk sprzęgła.

  3. #3
    krzysiek-lex
    Gość

    Domyślnie

    chyba mnie nie zrozumiałeś. zasade działania to ja znam, pytałem sie o rodzaj jaki ja moge mieć u siebie. Niewiem czy jest mechaniczne czy hydrauliczne, nigdy tego nie rozbierałem więc nie wiem jak to wygląda a kłopot w tym że i w sklepie nie mogą mi pomóc, na aledrogo nie ma łożysk oporowych (wyciskowych) tylko opisane jest to jako "aktywator wycisku", domyślam się że jest to oczywiście łożysko oporowe hydrauliczne tylko nie wiem czy jest razem z wysprzęglikiem, czy to jest integralna część tz łożysko i wysprzęglik? Jeżeli mam sie pytać w sklepie to o co mam pytać? o łożysko oporowe czy aktywator wycisku? no i dalej to samo, czyli co ja mam? gdzieś widziałem komplet tz. tarcza, docisk i łożysko i to łożysko było zwykłe to był komplet bodajże do 2,0 ja mam 1.8 TS czy to jest to samo? Prosze pomóżcie mi ale bez takich tematów jak kolega mi tu wciska opisując zasade działania i z czego jest zrobione. Najlepiej by było wyjąć to łożysko i mieć na wzór ale to po pierwsze nie takie proste ( sporo roboty) a po drugie samochód jest mi potrzebny.Jest i trzecia możliwość: kupić w serwisie fiata (byłem i się pytałem) kompletne sprzęgło łącznie z łożyskiem za 900 pare zł no ale tu w gre wchodzi kasa...

  4. #4

  5. #5
    krzysiek-lex
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki Bany, czy ten wysprzęglik to wszystko co potrzebuje czy do tego coś jeszcze?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Rzeczywiście, nie zrozumiałem Cię - myślałem, że jesteś zainteresowany zasadą działania mechanizmu wyciskowego sprzęgła i w żadnym wypadku nie zamierzałem wciskać Ci kitu.
    Oczywiście w naszych alfach to łożysko jest połączone z wysprzęglikiem hydraulicznym i stanowi jedną całość. Co prawda były też alfy posiadające osobno wysprzeglik i klasyczne łożysko wyciskowe (chyba m.in. modele 33).
    Jeśli kupisz to, co na allegro nazywają aktywatorem wycisku to będzie dobrze.

  7. #7
    krzysiek-lex
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki. Już chyba wiem o co tu biega. Kolega BANY podał mi link do tego wysprzęglika firmy LUK za 147 zyla, ciekaw jestem opini na temat tej firmy, czy warto? Bo to co widziałem do tej pory poniżej 200 nie schodzi.

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Też mi się widzi trochę tanio. Pytanie, czy warto ryzykować za kilkadziesiąt zł? Ja, póki co, mam nie najlepsze doświadczenia ze sprzedażą wysyłkową, jak chodzi o części zamienne do mojej alfy. Myślę, że w tym przypadku lepiej byłoby kupować w normalnym sklepie, bo przynajmniej będziesz widział, co bierzesz, a tak to może być różnie - albo kot w worku, albo tandeta, która w miesiąc po zamontowaniu będzie ciekła.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Luk z tego co pamietam to niezla firma
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  10. #10
    krzysiek-lex
    Gość

    Domyślnie

    Popatrzyłem sobie na opinie ludzi którzy też u niego kupowali i nie ma rzadnych negatywów, to też chyba jakiś wyznacznik do tego że może warto kupić?

Podobne wątki

  1. [164] Łożysko oporowe sprzęgła
    Utworzone przez Tytanowy w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 09-11-2014, 10:48
  2. łożysko oporowe ?
    Utworzone przez kubaku w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-09-2013, 15:41
  3. jak wyciagnac łożysko oporowe? 2.5 V6
    Utworzone przez shimmi w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 16-04-2012, 10:35
  4. Łożysko oporowe ? a może nie...
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-09-2011, 22:38
  5. [145] Łożysko oporowe
    Utworzone przez sebol161 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 11-02-2010, 20:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory