w obecniej wersji oprogramowania alfaobd 1.73 dodano możliwość programowania klucza z pilotem oraz klucza mechanicznego.... poniżej zrzuty z pracy z programem.
w obecniej wersji oprogramowania alfaobd 1.73 dodano możliwość programowania klucza z pilotem oraz klucza mechanicznego.... poniżej zrzuty z pracy z programem.
Czy programowałeś już taki kluczyk? Można by było ewentualnie podjechać do Wrocławia do Ciebie, spróbować czy zadziała to w 156?
- kolega pisze to w dziale giulietta i inne, czyli programował klucze do giulietty, w 156 chyba by nie zdziałał tym sposobem.
- a w czym jest problem, jesli masz pre-programowany transponder i plik z puszki immo to chyba nie ma problemu z zaprogramowaniem klucza w 156.
- potrzebny do tego tylko Zedd-Bull.
Tak, bubu, wiem. Kupiłem nową Alfę, też 156 i chciałbym zaprogramować kluczyk z innej Alfy- takiej samej. W tamtej mi się to nie udało- wyskakiwało, że kod z karty kodowej jest niewłaściwy. Tutaj chciałbym spróbować też to zrobić, kartę kodową mam.
- czegoś nie rozumiem, w ASO mają klucze z transponderem prekodowanym, czyli programowanie polega na podaniu loginu z karty kode i zamknięciu transpondera i skasowaniu sumy za usługę.
- jeśli masz prekodowany transponder to wsadzasz do kluczyka, program alfaOBD , karta kodowa i zamykasz transponder.
- jeśli masz transponder uzywany to trzeba go wykasować, (robi to np. ZEDD-Bull) i z pliku binarnego z puszki immo zakodować (prekodować) transponder, potem programem alfaobd wraz z loginem z karty CODE zamknąć transponder.
- czyli do szczęścia brakuje zawartości puszki immo.
- jeśli to auto po 2001 roku, to klucz może być CODE-3, ma taki napis na kluczu.
- w tym przypadku powyższe procedury nie działają, tylko chyba ASO.
kts daje mozliwosc kodowania kluczy do giuletty,niestety nie wiem jak to dziale bo mam 2 w orginale i ac wiec nic nie kombinuje aby ubezpieczalnia nie miala powodow do nie wyplacenia odszkodowania w razie jakies przykrej sytulacji zwiazanej z autem.
widzialem ze jest tam taka mozliwosc,jesli sa odwazni to sluze pomoca
- w giuliettcie program alfaOBD dobrze programuje klucze.
- problem jest jednak tego rodzaju że nie ma na rynku transponderów pcf7946 prekodowanych do G.
- TMPro2 wg opisu ma prekodowac klucze ale po takim kodowaniu nie dzialają wszystkie funcje pilota.
- autor na swojej stronce nawet nie opisuje że jest taka mozliwośc aby programowac klucze od G, za to piszę, że błędne działanie pilota to nie wina jego programu !!!
- po takim programowaniu klawisz włączenia daje otwarcie bagażnika ale klawisz bagażnika nie robi NIC.
- czyli po kodowaniu klucza można uruchomić auto ale nie można się do niego dostać.
Witam,
Mam Julke 1,4 170 cv. Chciałem zakodować sobie kluczyk i niestety ALfa OBD (mam najnowszą wersje 1.7.8) nie chce mi sie połączyć z BODY, łaczy się z wszystkimi innymi modułami, z Body wyskakuje, że może nie obsługiwać jeszcze tego sterownika i go nie rozpoznaje. Auto z 12.2012.
Macie jakieś pomysły co z tym zrobić :(
a czy MES łączy się z body ?.....
Mam FESa 3.6 łączy się z body ale wywala komunikat że nie prawidłowy kod ISO, ale pomimo tego łaczy sie i wyświetla dane podstawowe BODY
trochę stara wersja tego FES, obecnie MES 2.0 R2... dla mnie to trochę dziwne, ponieważ wszystkie G mają ten sam body komputer, Marelli 10.
U mnie MES 1.7 przy połączeniu z "Instrument Panel Marelli" też płacze, że nieprawidłowy kod ISO (Julcia poliftowa MY14). Ale działa - seat belt reminder zdezaktywowany. Z tego co czytałem w changelogu MESa nic się nie zmieniło w temacie wspierania Julci w nowszych wersjach.
No też uważam, że to dziwne, a próbowałeś swoją Julke Alfa OBD traktować ? połączyłeś się z BODY ?
Dodam że posiadam elm 327 USB chińskiego clona z usuniętym opornikiem i do tego żółty adapter.
No nie mam pomysłu co tu jeszcze popróbować...
Nie polecam dorabiać samemu kluczyków, nie wiem czy zdajecie sobie sprawę ale w przypadku kradzieży w takim przypadku zrzekacie się odszkodowania. Zakład ubezpieczeń po kradzieży przekazuje kluczyki do badania mechanoskopijnego, jeżeli wykaże ono ślady dorabiania a nie było zgłoszone do ubezpieczyciela zagnięcie kluczyka to traktują to jak przekazanie dorobionych kluczy złodziejowi.
W części marek, gdzie podczas dorabiania kluczyka w ASO zmieniają kod immobilajzera informowanie nie jest wymagane, niemniej wymagana jest faktura lub dokument z ASO potwierdzająca, że takie dorobienie było przez nich wykonywane.
Polecam więc kontakt z ubezpieczycielem przed dorobieniem kluczyka czy nie mają na to jakiś własnych procedur. No chyba, że nie macie AC to wtedy wszystko jedno :)
skorygować prędkosci TX i RX w ustawieniach com-a, czasem trzeba było to zmieniać ( prawdopodobnie masz płytę ze sterownikami i tam z reguły były tez screeny konfiguracji portu, a jesli nie to można sciągnać ze strony Viakena), no i predkość transmisji w samym programie , jesli dobrze pamietam to 38400 było optymalne . Innym wyjściem jest zastosowanie wersji BT z którym generalnie problemów nie ma. Mam oba i szczerze mówiąc USB praktycznie nie używam, BT jest o wiele prostszy w obsłudze - mniej wymagajacy i właściwie nie wymaga żadnej konfiguracji
W MiTo 14r Alfaobd i wszystko działa.