Witam
Postanowilem wkleić tu link z działu tuning:
http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...ml#post1300364
Co powiecie na ten temat??
Printable View
Witam
Postanowilem wkleić tu link z działu tuning:
http://www.forum.alfaholicy.org/tuni...ml#post1300364
Co powiecie na ten temat??
I tak jest lepiej niż seria, bo można łatwo podnieść klapę, czy to zadziała w sedanie?
Tutaj macie firmę z Bytomia w której przymierzałem te sprężyny.
http://www.impex-ready.pl/
Niestety nie kupiłem tych sprężyn gdyż nie jest to dla mnie idealne rozwiązanie.
Po dołożeniu sprężyn trzeba mocniej trzasnąć klapą aby ją zamknąć.
Co do montażu to musimy rozpiąć siłownik od klapy i wykręcić ucho, włożyć sprężynę i zmontować wszystko z powrotem.
Sprężyny myszą być 2.
Jeździłem ostatnio Insignią w sedanie (swoją drogą 2.0 CDTi, 160 KM - straszny muł w porównaniu do mojej AR). I tam bagażnik sam elegancko odskakuje, lekko się też go zamyka (sama klapa jest dość lekka). Nie wpadłem na pomysł, żeby obejrzeć jak tam jest to rozwiązane. Siłownik elektryczny? Nie słychać go tam.
Jeśli dobrze pamiętam to niebieska 16x8x25 nr. 2S16025
Lecz tak jak pisałem nie jest to idealne rozwiązanie.
Idealnie to by było jak klapa otworzyła by się całkowicie.
Tak jak na filmiku z Punto
Dzięki za info, być może efekt byłby lepszy gdybyś zastosował inne sprężyny o większym zakresie roboczym. Na filmie widać że klapa podnosi się na tyle na ile mają skoku sprężyny. Nie wiem jak w SW, ale w sedanie jak klapę podniesiesz na pewną wysokość (powiedzmy do połowy) to potem już sama się otworzy. Gdyby sprężyną udało się podbić klapę na tą właśnie wysokośc to resztę roboty załatwiłyby siłowniki.
Dokładnie tak jak mówisz tyle że tam już nie wejdzie nic innego poza tą sprężyną którą wymieniłem wyżej.
Panowie, powiem tak : fajna sprawa z takim otwieranie klapy w SW , bo nie trzeba by było sobie rąk brudzić ;D Czekam z niecierpliwością jak ktoś ogarnie to do porządku.
wino-w2 zastosowałeś najmocniejsze z możliwych ??
Dokładnie tak (NIEBIESKIE).
Zastanawiam się czy jak by dać mocniejsze siłowniki plus te sprężyny to może udało by się klapę dźwignąć do samej góry. Problem polega na tym ze te siłowniki są tak dobrane przez fabrykę że grubsze już nie podejdą bo będą wadzić o dach.
Seba a mnie kiedyś chodziło po głowie takie coś i mam zamiar zrobić żonie taki apgrejt:
Pomysł podpatrzyłem na forum lanciapolska.org
"automatycznie otwierający się bagażnik z pilota, temat zapożyczony z forum fiat bravo klub.
Wystarczy zakupić sprężyny w np. tu http://www.impex-ready.pl
model 2S19045 (niebieskie) odkręcić główkę z amortyzatora gazowego klapy wsadzić sprężynę i gotowe.
Tak wygląda to u mnie: http://www.youtube.com/watch?v=odV9m...ature=youtu.be
ja jeszcze dałem miedzy sprężynę a amortyzator podkładkę i wszystko owinąłem taśmą"
http://www.youtube.com/watch?v=odV9m-oDalA
m!ke cześć he
Tak jak mówiłem problem leży w samych siłownikach. Są one tak krótkie że tam już nic nie wejdzie.
W filmie z Lancią masz siłowniki 2 razy dłuższe i sprężyna też msz większa. To samo jest w Punto.
Im większa sprężyna tym łatwiej osiągnąć taki efekt. My możemy dać maksymalnie 2,5 cm (w stanie rozprężonym) bo inna tam nie wejdzie. Jak byśmy dali 3-4 cm to ta klapa poszła by do góry ale nie zamkniemy klapy. Po zamknięciu klapy między uchem a korpusem siłownika zostaje nam 1,5 cm czyli bardzo mało.
m!ke cześć he
Tak jak mówiłem problem leży w samych siłownikach. Są one tak krutkie ze tam już nic ne wejdzie.
W filnie z lancią masz kiłowniki 2 razy dłuższe i sprężyna też msz większa. To samo jest w punto.
Im większa sprężyna tym łatwiej osiagnąć taki efekt.my możemy dać maksymalnie 2,5 cm bo inna tam nie wejdzie.
jak byśmy dali 3-4 cm to ta klapa poszła by do góry ale nie zamkniemy klapy. Po zamknięciu klamy między uchem a korpusem siłownika zostaje nam 1,5 cm czyli bardzo mało.
Wydaje mi się że w SW ciężko będzie sobie z tym poradzić przy pomocy samych sprężyn, spróbować można założyć mocniejsze siłowniki + te sprężyny, przy takim położeniu siłowników są one po prostu zbyt słabe by dźwignąć ciężką klapę.
- - - Updated - - -
Trafiłem na ten filmik z forum Skody - siłowniki są zamontowane bardziej w pionie i widać że z łatwością klapa się podnosi przy zastosowaniu tych sprężyn o których mówimy ...
http://www.youtube.com/watch?v=_QRFf...eature=related
Dokładnie tak jak mówisz leito i dokładnie takie wnioski wyciągnąłem.
A jakby zmienić siłowniki na dłuższe. Może ktoś podziurawi swoją Bellę dla dobra ogółu?:)
waldi102 - podziuraw swoją dla dobra ogółu :P
Patrzyłem i dłuższe by weszły, tylko w klapie trzeba wywiercić nowe dziurki na mocowanie. Ponieważ nie mam wiertarki to jaky ktos inny to zrobił w swojej Belli i pokazał jak to wyszło i jakby działało to od razu kupuje wiertarkę i odpowiednie siłowniki i zaczynam wiercić.:girl_wacko:
Chętnemu potrzebnego sprzętu użyczę i pokibicuję:cool:
wino-w2 z czystej ciekawości pytam, jaki jest koszt tych sprężyn? bo mając sedana dochodzę do wniosku że może bym sobie takie sprawił ;)
Koszt jednej sprężyny to około 4-7 zł w zależności od koloru i wielkości.
Można kupować na sztuki
Wiecie może jakie innej (dłuższe) siłowniki do tylne klapy SW by podeszły spróbował bym może je zamontować do swojej klapy..
Ja może bym też spróbował zrobić to w 156 SW
Daj znać co wyszło z tego.
Narazie nic nie wyszło przydało by się wiedzieć jakie inne dłuższe mocniejsze teleskopy można by tam było wsadzić???
Dłuższych nie da rady tak włożyć. Tak samo grubszych. Nie wiem czy występują siłowniki o tych samych wymiarach lecz o większej sile. To by rozwiązało by problem. Przy zastosowaniu tych sprężyn naprawdę nie dużo brakowało do całkowitego podniesienia klapy.
Z tego co kiedyś czytałem tutaj na forum to ktoś miał mocniejsze siłowniki chyba o 50nm , próbowali to rozwiązać w ten sposób żeby dać mocniejsze odbojniki i mocniejsze siłowniki ale wtedy nie przyniosło to rezultatu , ale faktycznie jeżeli by spróbować dać mocniejsze siłowniki i zastosować do nich te sprężyny to klapa może przekroczy ten skrajny moment i podniesie się do końca
- - - Updated - - -
Takie dane znalazłem przed chwilą na jednej z aukcji ale nie wiem jak one się mają do seryjnych :
- długość (mm):250- siła wyrzutu (N):1180- skok/suw(mm):72
Witam, mnie też ten temat bardzo męczy i chciałbym znaleźć rozwiązanie. Coś gdzieś czytałem, że siła prawdopodobnie w oryginalnych jest około 300nm. Jeżeli tutaj była by taka jak jest podana to myślę, że klapę na pewno by podniosło, oczywiście z współpracą sprężyn. Poniżej w linku znalazłem inny sposób na to rozwiązanie a mianowicie zostosowano jakieś odboje w BMW s1. Może ktoś połączy te dwa fakty i uda się coś wykombinować do naszych SW.
https://www.youtube.com/watch?v=dTntN4prGFE
Zamówiłem 2 szt. tych, które testował wino-w2, 6,70zł./szt. sprawdzę u siebie i dam znać jak to się sprawdza w sedanie ;)
Czekam na info, bo sam jestem chętny ;)
też się bym podpiął :)
Ja rowniez czekam xD Dajcie znac:)
Sprzedają wysyłkowo, nie wiem ile jeszcze będę musiał czekać bo wysłali pocztą ... ale może na mikołaja dojdą ;)
Sprężyny dzisiaj dotarły, wziąłem się za montaż i ... dupa blada :-/
Mam dziwne wrażenie że sprężyny są zbyt krótkie, skok jest niewielki i te sprężyny nie zdają egzaminu, skontaktuje się z firmą od której kupiłem żeby zamówić dłuższe.
Nie ma żadnej różnicy? Nawet najmniejszej? :/