Witam
Czy ktoś posiada schemat podłączenia radia do Alfy 156 przed FL?
Potrzebuje podłączyć radio tak, aby włączało się dopiero po przekręceniu kluczyka (inaczej aku mi siada).
Printable View
Witam
Czy ktoś posiada schemat podłączenia radia do Alfy 156 przed FL?
Potrzebuje podłączyć radio tak, aby włączało się dopiero po przekręceniu kluczyka (inaczej aku mi siada).
Z tyłu przy radiu w dołączonej do niego wiązce elektrycznej powinieneś mieć dwa przewody zasilające. Jeden czerwony to stały + a zółty po zapłonie i wówczas włącza się radio. Osobiście mam ustawiony czerwony + wówczas radio mi działa bez włączonego zbędnie zapłonu.
A no właśnie ja sie od jakiegoś czasu zastanawiałem nad tym bo od października użytkuje alfe i radio gra cały czas z zapłonem czy bez chciałem zrobić żeby grało tylko na zapłonie ale nie wiem jak myslałem że ktoś z mostkował sobie ale nie tam nic takiego nie ma. Druga sprawa to czy wam światła zewnętrzne głównie postojówki swiecą tylko na zapłonie czy bez zapłonu też bo nie wiem czy czasem poprzedni właściciel czasem sie nie bawił w elektryka i czegoś tam nie "naprawił" (czytaj : popsuł ) Bo już takie przypadki znam wiec sie nie zdziwię
Postojówki działają tylko po zapłonie. Chyba, że ktos przerobił instalkę i dziają nawet po wyłączeniu zapłonu. U mnie jest tak i pewnie nie tylko u mnie, że wyłączając zapłon odcinane jest prawie całe zasilanie instalacji.
Postojówki działają też bez zapłonu,trzeba wcisnąć taki "dzyndzel"w stacyjce pod kluczykiem i przekręcić kluczyk w położenie MAR o ile dobrze pamiętam,
Tutaj padło pytanie jeśli dobrze zrozumiałem o światłach z wyłączonym zapłonem a nie kluczyku w pozycji PARK.
No mi chodziło o wyłączony zapłon pozycja na stacyjce Stop bo ze w pozycji Park działa to jest mi to wiadome choć nie sprawdzałem bo mimo wciśnięcia tego przycisku kluczyk sie nie przekręca w tą pozycje prawdopodobnie stacyjka uszkodzona bo kluczyk moge wyjąć gdy zapłon włączony tak że no tylko chciałem wiedzieć czy jak jest w pozycji Stop to czy światła świecą czy nie bo praktycznie w każdym aucie świecą przynajmniej z takimi sie jak dotąd spotykałem a tu pierwszy gdzie no jak sie okazuje jest inne rozwiązanie w tej kwesti nie mówie że złe bo to jak najbardziej jest dobre rozwiązanie dla zapominalskich wiele razy zdarzało mi sie zostawic auto ze światłami co wiadomo jak sie konczy a tu tego problemu nie ma bo gdy potrzeba włączyć postojówki to przekrecamy w pozycje Park.
W pozycji STOP światła i postojówki nie świecą,to chyba dla zapominalskich:)W moim przypadku bardzo przydatne:o
No i to chciałem wiedziec teraz zostaje kwstia radia ktore w pozycji stop gra dalej co mi sie nie podoba i chciałbym to zmienić a nie wiem czy to tak fabrycznie jest czy ktos cos zmieniał chociaż ja w kosce nic nie zauwazyłem zeby ktos mostkował czy cos
Radio fabryczne? czy jakieś inne.
jakieś inne sprawdzałem na 2 radiach i jest to samo
U mnie też radio gra w pozycji STOP,to jest raczej fabrycznie tak podłączone
Byłem na razie sprawdzić te przewody i na zapłonie prąd jest na pomarańczowym natomiast na dwóch czerwonych jest napiecie nie zależnie w jakiej pozycji jest kluczyk co do reszty przewodów to nie mam pojęcia od czego są jest czarny no to masa dwa czerwone (plus) na nich jest cały czas napiecie no i pomarańczowy (plus) napiecie tylko na zapłonie i są tam jeszcze takie jakies kolorowe jak dobrze pamietam zółto czarny i zielono brazowy ale nie jestem pewny co do ich koloru to nie wiem do czego są te kable ale na nich nie ma napiecia
Prawidłowo podłączone radio to tak że po przeleceniu kluczyka radio się włącza, podczas rozruchu silnika tak jak i reszta odbioróników prądu wyłącza sie włącza na nowo, a jak sie silnik gasi to i radio gaśnie, a bez kluczyków w stacyjce i po nacisnięciu przycisku ON w radiu radio zaczyna grać, w takim układzie radio ma podtrzymanie pamięci i każde ustawienie zostaje zapamiętane ąż do chwili wyjęcia akumulatora. Jeżeli żaden "matoł" od wypasionego car audio nic w aucie nie grzebał tzn instalacja jest fabryczna mamy w alfie kostkę typu DIN jak dobrze pamiętam nawet jeśli radio ma inną kostkę np ISO to po zakupie przejściówki (uczciwej więc nie najtańszej) radio będzie się zachowywać jak wyżej.