Witam, dzisiaj zalalem za 50zl ok 9l przejechalem 50km i paliwa juz nie bylo... W kompie pokazalo blad krokowego i czujnika powietrza. Czy to moze byc wina krokowego? Jak to sprawdzic?
Printable View
Witam, dzisiaj zalalem za 50zl ok 9l przejechalem 50km i paliwa juz nie bylo... W kompie pokazalo blad krokowego i czujnika powietrza. Czy to moze byc wina krokowego? Jak to sprawdzic?
Krokowiec nie ma nic do spalania no chyba że chodzi cały czas przt rozgrzanym silniku na podwyższonych wolnych obrotach. Czujnik temperatury zasysanego powietrza to tak, może powodowac wyższe spalanie
Czujnik powietrza, może go podlewać mocno wachą.
Jak go sprawdzic?
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
analizator spalin
A jakos inaczej nie da rady? Nie ma zadnej opornosci czy cos? W kompie pisze ze jest zwarcie do vcc co to?
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Zwarcie do plusa zasilania. Znajdź masę we wtyczce do czujnika, potem znajdź plus zasilania, zgaś autko i pomierz wartości rezystancji między czujką a plusem i między czujką a minusem (to samo zrób we wtyczce). Ja obstawiam jakiś przetarty kabel.
Jeśli rezystancje będą w miarę sensowne to (nie wiem ile mają być, ale na bank więcej niż dziesiątki omów i mniej niż Megohmy) wybiorę się do swojego boxerka i Ci pomierzę jak to u mnie wygląda. W wolnym czasie poszukam też tego czujnika (jeśli masz walnięty to Ci się przyda).
Jak odpinasz wtyczkę od czujnika to błąd dalej występuje ?
Edit:
Właśnie zauważyłem, że czujnik jest dwupinowy (foto w intercarsie). W związku z czym zmierz tylko rezystancję czujnika oraz rezystancję we wtyczce (bez zapłonu- by sprawdzić czy nie ma zwarcia na kablach).
Tak, sa przetarte oba przewody zaraz przy wtyczce ale nie stykaja sie ze soba wiec stwierdzilem ze je tylko zaizoluje, moze wystarczy tylko to zrobic? Tylko jak to to trzeba by nowa wtyczke a nie wiem czy taka dostane
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Ale czy przez ten czujnik az tak by wzroslo spalanie?
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Zaizoluj i sprawdź rezystancję- mogą jeszcze gdzieś być przywarte. Musisz poszukać jakiegoś szrotu u nas w okolicy w którym mają boxera (nie jest to łatwe), ewentualnie znajdziesz w którymś z innych samochodów (występował w wielu modelach). Jak dla mnie to obejdzie się bez wymiany wtyczki.
Tylko ze te przewody sa przytarte zaraz przy wtyczce wiec raczej ich nie odetne i nie zlutuje bo to nie mozliwe. Jeszcze poszukam
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Najprostszy i najszybszy sposób- odetnij tą wtyczkę i jedź na szrot (np. ten koło DORJANa w Sosnowcu) i powiedz, że chcesz taką wtyczkę. Z tego co widzę to jest standardowa wtyczka do czujnika temperatury wody. Jak dla mnie to większość starych aut ma takie.
Te same czujki powietrza występowały np. w Vectrach A i B (dwa litry i więcej), Astry F (1.8 i 2.0) i wielu innych :D
Aha odnośnie lutowania- nie ma rzeczy niemożliwych :D
Pozdr.
Haha xD no nie ma, ale po co robic byle jak :p
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka
Kiedyś miałem podobny problem(auto zaczęło wiecej spalać) kabel prowadzący do czujnika (sądy) leżał na półosi lewej i jeden kabelek był przetarty stykał się z tą osią po zailozowaniu tego wszystko wróciło do normy nigdy bym nie powiedział że taka pierdola ma wpływ na spalanie..
Podlaczylem miernik pod wtyczke plus do plusa minus do minusa i nie pikal czyli nie ma zwarcia. Zacza pikac jak minus z miernika podpiolem pod plus a plus pod minus :p na czujniku wgl nie pikalo. Do czujnika dochodzi napiecie 5v
Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka