Witajcie, chciałem sobie zobaczyć stan filtra powietrza w mojej Alfie, tylko nie wiem gdzie się on znajduje pomożecie ? :D
Printable View
Witajcie, chciałem sobie zobaczyć stan filtra powietrza w mojej Alfie, tylko nie wiem gdzie się on znajduje pomożecie ? :D
A w instrukcji nie pokazali gdzie on jest ? :D Na chłopski rozum to wystarczy iść rurą dolotową powietrza... Jak otworzysz maskę to prawy dół, tam masz taką dość dużą czarną puszkę.
Sorki, że zadałem takie głupie pytanie, ale akurat się na samochodach nie znam tym bardziej na Włoskich.
Stoisz przodem do auta, po prawej stronie w dole czarna puszka idz za rurą czarną od przepustnicy w dół :)
Jest tam jakiś łatwe dojście , żeby zobaczyć samemu stan filtra bez pomocy mechanika ??
Nie ma sensu - kupuj filtr i od razu wymieniaj - jeśli dawno nie wymieniany to roboty może być na godzinę albo dwie bo śruby pokrywy łatwo korodują i są masakryczne do odkręcenia.
musisz zdjąć część dolotu, zaraz za czarną puszką. Lepiej będzie Ci wykręcać
Dokladnie demontujesz ta rure pomiędzy puszka w której jest filtr a przepływomierzem. Dalej już masz 3 sruby na pokrywie puszki od filtra i latwo dostaniesz się do filtra. 2 minuty roboty.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...2014/02/63.jpg
tego po prawej szukaj pod maska ;]
tylko uważaj jeżeli będą przestarzałe śruby żebyś ich nie przekręcił. Piszę profilaktycznie bo ja tak zrobiłem z jedną śrubą i było po ptakach z kilku minut pracy zrobiło się 40, musiałem wspawać nakładkę i dopiero odkręcać. Oczywiście wymieniłem na nowe śrubki :).
Witam. Ja właśnie wczoraj wymieniałem pierwszy raz filtr powietrza w swojej Belli. Jak na pierwszy raz długo zeszło bo jakies 3 godz. (strzeliła jedna śruba i obracała się), do tego kiedy już ja wyjąłem urwało mi się jedno ucho od "dekielka" obudowy filtra to do którego zamontowana jest przepływka. Głowiłem się głowiłem i znalazłem rozwiązanie ;) niby proste ale działa. Ucho skleiłem na poksipolu trzyma jak złe, a kiedy przekręci się ta tuleja z gwintem w obudowie warto całą wyciągnąć. Tam znajduję się szesciokątny otwór na nakrętkę ja po prostu wkleiłem na kleju nową i zakręciłem bez problemu. Jestem w trakcie robienia manuala tak więc zobrazuję to dokładnie dla pokoleń. Ogólnie pierwszy raz zejdzie Ci dłużej oprócz rury do dolotu warto byłoby odkręcić jeszcze tabliczkę metalową z przekaźnikami,która wysi na dwóch śrubach przymocowana do wspornika akumulatora. Tam na śrubach mogą znajdować się takie gumowe kapturki one śą nagwintowane i się je najwzyczajniej w świecie wykręca i wtedy odsłania się nakrętka. kiedy o wszystko zdemontujesz masz łatwy dostęp do filtra. Przy zakręcaniu na gotowo warto dać nowe śruby, które wcześniej zostały przesmarowane wtedy unikniesz kłopotu przy kolejnej wymianie. Pozdrawiam
Taki sobie chwyt powietrza wg ePera.