Jak wyżej
Napiszcie proszę co dokładnie oznaczają te błędy i wszystko co się z nimi wiąże :?:
Printable View
Jak wyżej
Napiszcie proszę co dokładnie oznaczają te błędy i wszystko co się z nimi wiąże :?:
P0235 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - usterka"
P0236 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność"
Na "chłopski" rozum przeładowanie przez usterkę turbiny, a ja się zaczynam coraz bardziej skłaniać ku temu czujnikowi w kolektorze chociaż mi zupełnie inny błąd wyskakiwał wtedy. Turbina może siadła. Wróżenie z fusów :|
a jakiś dokładniejszy opis?? i przyczyny powstawania tych błędów
sprawdź czujnik ciśnienia doładowania , zapycha się sadzą z egr i trzeba czasem czyścićCytat:
Napisał kamko25
Ja wyczyściłem już raz to miałem takie objawy jak kolega, po wyczyszczeniu tylko wymiana mu pomogła na nowy. Stawiam na ten czujnik.Cytat:
Napisał sedicivalv0le
Dwie sprawy
1. Czyściłem ten czujnik bo faktycznie był zbrudzony sadzą, ale po wyczyszczeniu nadal nic.Pozatym myślę że gdyby był uszkodzony to wyszedł by błąd na kompie.
2.Według kompa którym sprawdzano mi auto to
P0235 błąd czujnika ciśnienia doładowania
P0236 uszkodzony zawór ciśnienia doładowania
Ja mam ten drugi błąd, więc zamontowałem nowy zawór i dalej błąd się pojawia.
Uważam że gdyby czujnik był uszkodzony to byłby ten pierszy błąd a ja go nie mam.
Pisałem kilka razy ze mi po wyczyszczeniu wyzionął ducha... i objawy jak u Ciebie.
Ja się poddaje. ;//
Kolego sądzę że gdyby to była wina tego czujnika to komp wskazywał by błąd P0235 a ja takiego błędu nie mam czyli czujnik prawdopodobnie jest dobry.Cytat:
Napisał Matt21
Chyba że błąd który jest u mnie P0236 też jest spowodowany tym czujnikiem to ja się poddaję :?
Te błędy są ze soba ścisle powiązane - jesli bedzie uszkodzony czujnik ciśnienia (będzie przekłamywał ale działał) doładowania to może występowac błąd P0236Cytat:
Napisał kamko25
Mój był uszkodzony zupełnie bo nawet po jego odpięciu silnik pracował tak samo, czujnik w Twojej Alfie może działać ale jak kolega Maciek pisze z przekłamaniem i dlatego nie wykrywa jego błędu.Cytat:
Napisał Maciek-156
Ok kumam.Czyli jest do wymiany.Ciekawe czy to będzie to
Maciek-156 u mnie wyskakuje podczas przekraczania 3000 obrotów błąd P0236 "Czujnik A wspomagania turbosprężarki - sygnał poza zakresem/wydajność" czyściłem EGR i wiadomo, że nie w tym leży przyczyna.
Nie czyściłem pozostałych rzeczy jak czujnik ciśnienia doładowania ani elektrozaworu overboost bo widzę, iż sztanga na mojej turbinie na postoju wogóle się nie rusza, czy to by oznaczało zapieczone łopatki ?
Jeżeli sztabga się wogóle nie wychyla również może oznaczać, że coś innego jest zepsute.
Załączam dwa screeny z fiat ecu scana pierwszy jest przy obrotach 850 (bez gazu), a drugi przy około 3500 obrotów
czy możesz stwierdzić czy overboost, czujnik i doładowanie jest ok, a jeśli coś tam nie pasuje to poradzić mi co dalej. jeśli potrzebne by były jakieś inne parametry to mogę to jeszcze sprawdzić.
Generalnie chodzi mi o to czy łopatki są zapieczone bo ich nikt nie używał czy zapieczone sa dlatego, że coś innego zawiodło. No i czy są zapieczone.
Jak próbowałem poruszyć sztangę ręką to nie idzie, jakby drga delikatnie, ale nie da się poruszyć, a nie chcę mocniej bo się coś urwie.
Poradźcie mi chłopaki co dalej sprawdzić :confused:
dodatkowo jak przeciągnę obroty powyżej 4000 czy 5000 to NOT ACTIVE na zmienia się na ACTIVE
P0235 wyskakuje u mnie w v6 bez turbo
wiec o co tu chodzi??j
To ja dopisze tutaj swój przypadek.
Zawsze rano i tylko rano po uruchomieniu auta i wyjeżdżaniu z podwórka pojawią się błąd P0236. Dodam jeszcze, że dzieje się to tylko w zimne poranki. Latem ten problem nie występował.
W poprzednia jesień-zimę to miałem... w lato nic, a teraz się zaczęło znów. Co prawda kontrolka się zapali, a potem za jakiś czas zgaśnie.
Witam Alfa Romeo 159JTDm. cytat z monitora diagnostycznego. P0235 obwód czujnika "A" doladowania turbo sprężarki. w aso twierdza ze chodzi tu o czujnik tyrbo ten na kolektorze. I u mnie bylo to tak. Od jakiegos miesiaca czasami po odpaleniu autka wskaznik doladowania turbo skakal dodam ze na postoji od zerowej wartosci ladowania do maxa. Po chwili bylo normalnie. Z czsem wskaznik zaczol szalec podczas jazdy falowal itd. I po jakims czasie wkladam kluczyk jeb check engine wale na kompa i P0235. Szybkie czyszczenie czujnika i bajka. Zero falowania i przeklaman na wskazniku. Wiem ze to chwilowe bo juz mialem to trzy razy w ciagu 5 miesiecy. Postanowienie wymiana na nowy:) Pozdrawiam
Ja kupiłem dziś nowy czujnik firmy Pierburg - 170zł. zobaczę jaki będzie efekt.Po paru dniach jeżdzenia stwierdzam, że problem zniknął. Błąd nie występuje.
Kolego Majkel, gdzie kupiłeś ten czujnik? Gdzieś w internecie? Ja właśnie szukam na allegro ale nie mogę go znaleźć nowego, na autosklep24 niestety również nie ma. Może ktoś polecić jakiś sklep?
Pozdrawiam
Ja kupowałem u siebie w mieście, w sklepie.
Błąd P0236 to jest problem z zaworem overboost. Prawdopodobnie uszkodzona cewka zaworu dlatego "sztanga" turbiny się nie rusza i wywala błąd P0235(niewłaściwe ciśnienie ładowania turbo). U mnie wywalało błąd P0235 i to była wina zaworu overboost który miał przytkany spust podciśnienia( wolno "sztanga chodziła"). Po wyczyszczeniu wszystko jest ok. Błąd P0236 wywaliło mi po wypięciu zasilania do zaworku owerboost czyli nie widziało rezystancji cewki-tak jak się ma przy przepalonej cewce
Dziś podpiąłem pod kompa bo bella kaprysi nierówno pracuje,po gwałtownym depnięciu gaśnie,tak jakby coś odcinało paliwo komp wywalił P0235
teraz pytanie czy to walnięty czujnik doładowania czy też ten na listwie wtryskowej (skłaniam się do tego na listwie) auto 166 2,4 JTD ?????
- - - Updated - - -
Czy może overbost bo pyrcy po zgaśnięciu auta,jeszcze taka myśl mi się nasuwa?
Ciekawy jestem jak się temat skończył...
Mam problem ze swoją Bella po gwałtownym przyspieszeniu wyrzuca błąd p0235 i p0236. Czujnik wymieniłem na nowy - stary pokazywał błędne wartości, wężyki podciśnieniowe wymienione. Turbo zostaje przeładowane. Mam pytanie o zawór sterujący turbiną czy to on siedzi? Czyścić go czy wymieniać na nowy?Logi nie wiem czy pomogą:
Czas Zmierzone ciśnienie doładowania Oczekiwane ciśnienie doładowania Otwarcie zaworu overboost Strategia overboost s mBar mBar % 19.96 1017.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny 20.72 1017.0000 993.0000 75.0000 Nie aktywny 21.49 1017.0000 1034.0000 75.0000 Nie aktywny 22.26 1017.0000 1031.0000 75.0000 Nie aktywny 23.03 1023.0000 1033.0000 75.0000 Nie aktywny 23.79 1023.0000 1034.0000 75.0000 Nie aktywny 24.56 1023.0000 1033.0000 75.0000 Nie aktywny 25.33 1023.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny 26.10 1025.0000 1002.0000 75.0000 Nie aktywny 26.86 1023.0000 995.0000 75.0000 Nie aktywny 27.63 1023.0000 997.0000 75.0000 Nie aktywny 28.40 1020.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny 29.17 1020.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny 29.93 1020.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny 30.70 1017.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny 31.47 1017.0000 989.0000 75.0000 Nie aktywny 32.24 1017.0000 1030.0000 75.0000 Nie aktywny 33.00 1031.0000 1027.0000 75.0000 Nie aktywny 33.77 1091.0000 1207.0000 66.2000 Nie aktywny 34.54 1115.0000 1187.0000 75.0000 Nie aktywny 35.31 1115.0000 1216.0000 67.7700 Nie aktywny 36.07 1226.0000 1058.0000 40.0000 Nie aktywny 36.84 1248.0000 1017.0000 75.0000 Nie aktywny 37.61 1163.0000 1094.0000 73.8800 Nie aktywny 38.38 1144.0000 1021.0000 73.6800 Nie aktywny 39.14 1126.0000 1021.0000 73.5200 Nie aktywny 39.91 1086.0000 1007.0000 72.2600 Nie aktywny 40.68 1060.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny 41.45 1060.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny 42.21 1054.0000 990.0000 75.0000 Nie aktywny 42.98 1044.0000 1018.0000 75.0000 Nie aktywny 43.75 1046.0000 1231.0000 75.0000 Nie aktywny 44.52 1070.0000 1248.0000 75.0000 Nie aktywny 45.28 1113.0000 1296.0000 75.0000 Nie aktywny 46.05 1187.0000 1437.0000 70.1500 Nie aktywny 46.82 1314.0000 1654.0000 67.2000 Nie aktywny 48.35 1761.0000 1066.0000 37.3600 Nie aktywny 53.73 2460.0000 2045.0000 44.1200 Nie aktywny 54.49 2018.0000 1693.0000 69.0400 Nie aktywny 55.26 1891.0000 1837.0000 67.5900 Nie aktywny 56.03 1833.0000 1688.0000 69.4600 Nie aktywny 56.80 1743.0000 1279.0000 63.3500 Nie aktywny 57.56 1629.0000 1056.0000 68.5100 Nie aktywny 58.33 1261.0000 1147.0000 67.3400 Nie aktywny 59.10 1367.0000 1193.0000 64.6300 Nie aktywny 59.87 1441.0000 1153.0000 66.3200 Nie aktywny 60.63 1324.0000 1166.0000 64.5800 Nie aktywny 61.40 1332.0000 1089.0000 40.0000 Nie aktywny 62.17 1258.0000 1030.0000 40.0000 Nie aktywny 62.94 1211.0000 1027.0000 42.0400 Nie aktywny 63.70 1179.0000 1022.0000 43.7600 Nie aktywny 64.47 1242.0000 1704.0000 68.8000 Nie aktywny 67.54 1912.0000 1748.0000 69.2000 Nie aktywny 68.31 1777.0000 1243.0000 38.7500 Nie aktywny 69.08 1414.0000 1030.0000 40.0000 Nie aktywny 69.84 1250.0000 1025.0000 42.4400 Nie aktywny 70.61 1181.0000 1038.0000 69.1800 Nie aktywny 71.38 1279.0000 1735.0000 70.3000 Nie aktywny 72.15 1504.0000 1837.0000 69.5200 Nie aktywny 72.92 1639.0000 1805.0000 69.5900 Nie aktywny 73.68 1700.0000 1786.0000 69.6400 Nie aktywny 74.45 1711.0000 1687.0000 69.4800 Nie aktywny 75.22 1721.0000 1894.0000 68.4900 Aktivní 75.99 1817.0000 1833.0000 68.7300 Nie aktywny 76.75 1801.0000 1790.0000 68.7600 Nie aktywny 77.52 1774.0000 1532.0000 43.8900 Nie aktywny 78.29 1401.0000 1014.0000 47.6400 Nie aktywny 79.06 1213.0000 999.0000 63.1000 Nie aktywny 79.82 1136.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny 80.59 1099.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny 81.36 1081.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny 82.13 1054.0000 1211.0000 74.6800 Nie aktywny 82.89 1134.0000 1197.0000 75.0000 Nie aktywny 83.66 1179.0000 1203.0000 75.0000 Nie aktywny 84.43 1208.0000 1075.0000 75.0000 Nie aktywny 85.20 1150.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny 85.96 1102.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny 86.73 1070.0000 993.0000 75.0000 Nie aktywny 87.50 1044.0000 989.0000 75.0000 Nie aktywny 88.27 1025.0000 994.0000 75.0000 Nie aktywny 89.03 1015.0000 993.0000 75.0000 Nie aktywny 89.80 1007.0000 989.0000 75.0000 Nie aktywny 90.57 1004.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny 91.34 1001.0000 1127.0000 75.0000 Nie aktywny 92.10 1046.0000 1065.0000 46.2800 Nie aktywny 92.87 1152.0000 1002.0000 75.0000 Nie aktywny 93.64 1094.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny 94.41 1052.0000 1269.0000 70.4800 Nie aktywny 95.17 1166.0000 1303.0000 64.0000 Nie aktywny 95.94 1457.0000 1052.0000 73.3400 Nie aktywny 96.71 1213.0000 1109.0000 67.9600 Nie aktywny 97.48 1261.0000 1279.0000 67.1500 Nie aktywny 98.24 1316.0000 1061.0000 70.0000 Nie aktywny 99.01 1351.0000 1001.0000 75.0000 Nie aktywny 99.78 1181.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny 100.55 1086.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny 101.31 1044.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny 102.08 1023.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny 102.85 1012.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny 103.62 1004.0000 987.0000 75.0000 Nie aktywny 104.38 1009.0000 985.0000 75.0000 Nie aktywny 105.15 1036.0000 989.0000 70.3000 Nie aktywny 105.92 1062.0000 991.0000 65.8000 Nie aktywny 106.69 1078.0000 997.0000 61.4000 Nie aktywny 107.45 1107.0000 1054.0000 69.7000 Nie aktywny 108.22 1181.0000 1093.0000 69.7000 Nie aktywny 108.99 1277.0000 1373.0000 66.3000 Nie aktywny 109.76 1494.0000 1054.0000 37.9200 Nie aktywny 110.52 1404.0000 1190.0000 67.9800 Nie aktywny 111.29 1340.0000 1047.0000 70.0000 Nie aktywny 112.06 1290.0000 1029.0000 40.0000 Nie aktywny 112.83 1213.0000 1030.0000 40.0000 Nie aktywny 113.59 1200.0000 1031.0000 40.0000 Nie aktywny 114.36 1184.0000 1033.0000 40.0000 Nie aktywny 115.15 1166.0000 1034.0000 40.0000 Nie aktywny 115.91 1147.0000 1036.0000 40.0000 Nie aktywny 116.68 1134.0000 1036.0000 40.0000 Nie aktywny 117.45 1118.0000 1038.0000 40.0000 Nie aktywny 118.22 1107.0000 1043.0000 40.0000 Nie aktywny 118.98 1097.0000 1047.0000 40.0000 Nie aktywny 119.75 1091.0000 1049.0000 40.0000 Nie aktywny 120.52 1081.0000 1051.0000 40.0000 Nie aktywny 121.28 1076.0000 1051.0000 40.0000 Nie aktywny 122.05 1070.0000 1051.0000 40.0000 Nie aktywny 122.82 1068.0000 1052.0000 40.0000 Nie aktywny 123.60 1062.0000 1053.0000 40.0000 Nie aktywny 124.37 1060.0000 1053.0000 40.0000 Nie aktywny 125.14 1060.0000 1055.0000 40.0000 Nie aktywny 125.91 1057.0000 1054.0000 40.0000 Nie aktywny 126.68 1052.0000 1053.0000 40.0000 Nie aktywny 127.44 1052.0000 1049.0000 40.0000 Nie aktywny 128.21 1046.0000 1046.0000 40.0000 Nie aktywny 128.98 1044.0000 1044.0000 40.0000 Nie aktywny 129.74 1044.0000 1041.0000 64.0000 Nie aktywny 134.35 2527.0000 1222.0000 37.0000 Nie aktywny 136.65 2527.0000 2007.0000 37.0000 Nie aktywny 137.42 1764.0000 1128.0000 37.0000 Nie aktywny 138.19 1361.0000 1106.0000 40.0000 Nie aktywny
Po wymianie elektrozaworu wszystko wróciło do normy
Wydrapane na potłuczonej Lumii
Witam. Mam problem ze swoja Alfa. Silnik 2.4jtd 140km. Przy spokojnej jezdzie i depnieciu gazu do spodu zapala sie kontrolka silnika auto wpada w tryb awaryjny zero mocy przy zmianie biegu tryb sie wylacza. Turbina przeladowuje i wyskakuje błąd P0235. Zawór egr zaślepiony, czujnik ciśnienia wyczyszczony, kolektor ssący czysty, sztanga turbiny szczelna. Geometria tez działa odkręciłem sztangę i sprawdziłem. Martwia mnie jednak wartości z diagnostyki cisnienie mierzone jest wieksze niz zadawane na wolnych obrotach. Czy to moze byc wina zaworu sterowania geometria??? tego zaworu niestety nie dam rady wyczyścic bo już byl wczesniej rozbierany i jest poklejony? mozna go jakos sprawdzic??
To, że w rękach działa ci sztanga, to jeszcze nic nie znaczy.
Sprawdź przewody podciśnieniowe do overboosta.
Witam u mnie zapaliła się marchewa i po podłączniu, kabelka kkl pokazuje błąd PO235 ale żadnych niepokojących objawów nie ma.
Witam,
Opiszę swoją historię w miarę od początku. Od paru miesięcy borykałem się z p0235, ale...
Miałem nieszczelnośc pod kolektorem wydechowym. Powód był taki, że podczas pierwszej wymiany uszczelki mechaniorzy nie skrócili szpilek przez co problem ciągle powracał. Myślałem więc że jest to problem tego typu, że ciśnienie ucieka w tamtym miejscu i to jest powodem błędu. Ostatnio wymeiniłem uszczelkę na innym warsztacie, gdzie naprawa została przeprowadzona poprawnie i ... jest jeszcze gorzej . Wcześniej błąd wyrazucało okolo 4 tys obr, teraz już przy trzech.
Podłączam, więc FES'a i co widzę. Zmierzone ciśnienie doładowania dużo wyższe od oczekiwanego , różnica rośnie wraz z obrotami.
- czujnik ciśnienia - wyczyszczony
- EGR - wyczyszczony - nie było tragedii przed czyszczeniem,
- Overboost wyczyszczony,
- sztanga się porusza. Po każdym zdjęciu przewodu podciśnienia wraca do wyjściowej pozycji, bez widocznych przycięć, skoków itp. Przy odpiętym całkowicie przewodzie podciśnienia występuje niedoładowanie, więc raczej wykluczam zapieczenie kierownic.
Myśle więc - chyba jednak overboost. Podczas demontażu do kolejnego czyszczenia/ smarowania/ oględzin ułamał mi się jeden "cycek" do podłącznie wężyka, kupiłem więc nowy zawór. Zawór założony - praktycznie brak różnicy.
Poniżej zamieszczam wykres z butem podłodze na 3cim biegu. Około 3 tys obr zapala się check i odcinana jest moc do momentu naciśnięcia i puszczenia sprzęgła.
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/10/421.jpg
Pytanie brzmi: gdzie szukać dalej:
- zaślepiać egr ? Z tego co zauważyłem podczas zabaw z wykresami to EGR jest raczej zamknięty przy wyższych obrotach, więc nie wydaje mi się żeby to był problem,
- jak zazwyczaj wygląda usterka czujnika ciśnienia ? Z tego co wyczytałem usterka raczej charakteryzuje się "falowaniem odczytu", czyli np. skacząca wskazówka doładowania w 159.
- czy jednak skupiać się na zapieczonych łopatkach? byłoby to dziwne bo dbam o turbine,ale nie mogę wykluczyć.
Czy ktoś ma jakiś pomysł?
Pacjent to 156 2.4 jtd 150km
-------- EDIT
Podmiana czujnika ciśnienia nic nie zmieniła.
Kierownice sprawdzone i to również nie to .... Natepnym krokiem będzie wyprawa do chip tunerów, żeby sprawdzić czy w ECU siedzi oryginalny program czy ktoś może nieudolnie zmienił mapy.
Podmień czujnik ciśnienia doładowania. W 159 objawem uszkodzenia czujnika ciśnienia jest pokazywanie się na wskaźniku doładowania, na wolnych obrotach ciśnienia lekko podnoszącego wskazówkę ponad 0. W logach brakuje overboosta.
Pamiętaj, że czyszczenie czujników, overboostów to półśrodek, który nie daje pewności, że coś działa poprawnie. Najlepsza jest podmiana na 100% działający.
Witam,
Czujnik podmieniony - nic sie nie zmieniło, overboost nowy, poniżej wykres z zaworem:
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/11/113.jpg
Podepnę się pod temat. Auto w trasie przy ok 180kmh straciło moc, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu świecił się check, no i tryb awaryjny, praktycznie brak mocy - komputer wykazał błąd P0236 czyli "czujnik ciśnienia doładowanie - sygnał poza zakresem/wydajność".
Pierwsze pytanie, w którym miejscu on dokładnie jest?
Drugie: czyścić, czy od razu wymieniać?
Trzecie: 0 261 230 284 BOSCH - o niego chodzi?
Czwarte: czujnik overboost - wspomniany w tym temacie - gdzie się znajduje, jak się fachowo nazywa, czy może mieć związek z P0236?
Pozdrawiam ;)
Tylna część kolektora ssącegoCytat:
Pierwsze pytanie, w którym miejscu on dokładnie jest?
Mozna czyścić. pewnie zawalony sadząCytat:
Drugie: czyścić, czy od razu wymieniać?
TakCytat:
Trzecie: 0 261 230 284 BOSCH - o niego chodzi?
Czujnik overboost a raczej zawór overboost (VGT) jest przykrecony do pasa przedniego przy chłodnicy.Cytat:
Czwarte: czujnik overboost - wspomniany w tym temacie - gdzie się znajduje, jak się fachowo nazywa, czy może mieć związek z P0236?
Krótko i na temat - to się ceni. Wielkie dzięki ;)
Witam Panowie i Panie,
Po wizycie w zakładzie regeneracji turbo gdzie gość odpiał gruchę, poruszał i stwierdził że to napewno nie geometria udałem się do wrocławskiej firmy tunerskiej, gdzie mechanik odpiął ją ponownie i mówi: to geometria do czyszczenia. Wtedy własnoręcznie sprawdziłem i było dosłownie delikatne przycięcie (ostatnie ok. 3mm przy wciśnięciu sztangi w strone grodzi silnika), dosłownie delikatnie więcej trzeba byłu użyć siły żeby sztanga doszła do końca i żeby palcem ją cofnąć. Nie chciało mi się wierzyć że to to, ale że skońćzyły mi sie pomysły to mówię - robimy. Przy demontażu wyszedł też rozwalony wirnik, więc całe turbo poszło do regeneracji (1600zł za wszystko psu w d****), ale teraz faktycznie koniec z błędami.
Dla ciekawych tak wyglądał wirnik
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/11/310.jpg
Teraz pytanie - dlaczego tak się stało. Twierdzą że to lejące wtryski, ale jest to dla mnie dziwne gdyż w porównaniu do innych diesli auto praktycznie nie kopci. Co myślicie ?
Dupa nie wtryski. To mechaniczne działanie jakiegoś zanieczyszczenia z układu dolotowego lub wydechowego. Drobinki rdzy itp.
Radziłbym sprawdzić układ dolotowy i wydechowy. Sprawdzenie należało zrobić przed montażem turbiny aby nie mieć powtórki.
Dzięki za info. Na pytanie czy to nie jakieś ciałą stałe w dolocie powiedzieli "tak nie wygląda wirnik po ciele stałym, tylko po paliwie". Ciężko mi dyskutować bo aż tak do przodu w temacie nie jestem. Rury dolotowe przepłukane. Moje podejrzenie jest następujące: jest urwane jedno ucho od śrubki która dociska puszke filtra powietrze. Dopóki sam go nie wymieniłem jeździło to na przykręconych 2 z 3 śrubek, nie wiadomo ile lat. . Podejrzewam że tamtędy mogło się coś dostawać.