Czy to możliwe, żeby w naszych JTS-ach siedziały dwumasy?
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-alf...131406223.html
Printable View
Czy to możliwe, żeby w naszych JTS-ach siedziały dwumasy?
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-alf...131406223.html
W 2.2 na pewno jest
No tego to się nie spodziewałem, myślałem, że w benzynie montowali ale tylko w przypadku, gdy była turbina, a tu niemiła niespodzianka. W takim razie czy ktoś zmieniał już dwumasę?
Czolem,
Wlasnie user alabaster mnie oswiecil ze w 1.9 jts jest dwumas. Kolejny argument przeciw jts ;) Anyway weź lepiej sprawdz tez przebieg bo chyba będziesz pierwszym na forum który dwumas w jts wymienial :(
Mnie też Alabaster oświecił, ale nie zamierzam wymieniać dwumasy, symptomów nie ma, tak tylko napisałem, bo byłem przekonany, że nie ma. Przebieg sprawdzony u mnie i w tej chwili 100tyś przekroczyłem.
Piotr,
to było pytanie do Alabastra a nie do Ciebie. Twój przebieg jest wiarygodny :P On ma przebieg 70k ale po ten akcji z dwumasa nikt to w chyba już nie uwierzy. W watkach o jtd pisza ze zdarzają się przypadki ze po 50k dwumasa pada, ale sa tez tacy co 250k przejezdzaja. Jts generuje mniej wibracji wiec pytanie o przebieg jest jak najbardziej aktualne :P
No to sory, że się wtryniłem :). Żywotność dwumasy zależy w dużej mierze od stylu jazdy, można skrócić jej żywotność jak się np. rusza z piskiem opon spod świateł.
Wszystko się da , jakaś dłuższa prosta prędkość 50km/h 6 bieg :DCytat:
W JTSie tak się nie da :)
Dobrze że rozpoczął się taki wątek bo nie wiedziałem o tym i będę bardziej ostrożny na światłach :) W jakich okolicznościach można jeszcze skrócić żywotność tej dwumasy ?
Pozdrawiam.
Do 1.9 i 2.2 s na allegro sachsa za 1280zł
http://allegro.pl/kolo-dwumasowe-alf...924835172.html
do 3.2 używki na allegro tylko
Dodano po 2 minutes:
No może i się da, ale co to za jazda.
Jak zapobiec awarii koła dwumasowego?
Stosując się do kilku poniższych, elementarnych porad związanych z użytkowaniem auta wyposażonego w dwumasowe koło zamachowe możesz przyczynić się do wydłużenia jego żywotności:
- uruchamiaj i gaś silnik przy wciśniętym pedale sprzęgła,
- unikaj nadmiernego przeciążenia silnika poruszając się z niską prędkością na wysokich biegach,
- pamiętaj, że ciągnięcie przyczepy o ładowności większej niż jest w stanie pociągnąć dany model samochodu może przeciążyć koło dwumasowe,
- wbrew powszechnej opinii, w przypadku awarii, nie należy pchać auta w celu jego odpalenia,
- brawurowe ruszanie z miejsca z piskiem opon, gwałtowne puszczanie pedału sprzęgła („strzelanie” ze sprzęgła) obniżają żywotność elementów układu napędowego,
- jeśli wymieniasz sprzęgło w swoim aucie, zleć warsztatowi wykonywującemu usługę sprawdzenie dodatkowo stanu koła dwumasowego.
źródło:http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-...a-dwumasowego/
Dzięki wielkie za szybką odpowiedź :)
Bałbym się kupić na allegro. Poszukałbym jakiegoś pewniejszego źródła. Jak jeszcze miałem vieśwagena to przy wymianie sprzęgła trafiłem na podróbę sachsa. Na szczescie nie miałem problemów ze zwrotem ale lepiej uważać.
Na stronie ZF-a jest wyszukiwarka partnerów i można znaleźć kogoś blisko siebie.
na oryginalnym dwumasie i to w dieslu 1.9 przejechałem ponad 300 000km i....... przy wymianie sprzęgła nadal nie było zadnych luzów na kole wiec je zostawiłem itp. Autio nadal jeździ z oryginalnym dwumasem a juz grubo ponad 300 000km ma. Po miescie jeździłem i 40 i 50-tką na 5 biegu i......... nic sie nie dzialo. Ale to była tylko 156 nie wiem jak w jts
Nie ma co porównywać 115 konnego, lekkiego stilo z ciężką AR o dużo mocniejszym silniku oraz większych i szerszych kołach. To są różne konstrukcje, zarówno silników jak i skrzyń biegów a co za tym idzie sprzęgieł i kół zamachowych. Siły działające na układ przeniesienia napędu są w AR dużo większe co przekłada się na szybsze zużycie podzespołów.