Napisał
RaD Ol
Masy w przybliżeniu sedana po lifcie to:
-2.0 1490 kg
-1.9 1530 kg
-2.4 1630 kg
-2.4 Q4 1730 kg
Plus oczywiście dodatkowe wyposażenia. Przedliftowy sedan 1.9 warzył ok 1600 kg, ale 1490 kg 2.0 to na chwile obecna najniższa waga wśród aut segmentu D ( oprócz najnowszej Mazdy 6 ) BMW 3 2.0d wazy 1495, reszta powyżej 1500 kg. 2.4 Q4 waży sporo, ale z napędem na dwie ośki z silnikiem diesla który w serii ma 200 i więcej koni nie ma lekkich samochodów.
Elastyczność w 2.4 to już kwestia chyba indywidualnych oczekiwań, 400 Nm to oczywiście nie 500-540 jak w niemieckiej konkurencji, ale zawsze można wspomóc się wiruskiem, osiągalne jest 500+ Nm. Oczywiście z 3 litrowych silników wyciśnie się więcej, przejechałem się raz Q7 3.0 tdi z pakietem ABT, miała 310 KM i 600 Nm, ale utrzymanie takich silników jest nieporównywalnie większe jak 2.4 ( np 3.0 TDI wymiana rozrządu-zespół 3 łańcuchów ok 7-8 tyś, wymiana wtryskiwaczy-nie regenowalne- ok 10 tys, w 3.0 cdi czujnik ciśnienia doładowania zintegrowany jest jako jedna część z całym korpusem turbiny i wymienia się go w całości za ok 5 tys.)