Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Klka pytań do 159 TI 2.4

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Poznań/Murowana Goślina/Skoki
    Auto
    Impreza GG| W planach: 159 2,4 JTDM Q4
    Postów
    10

    Domyślnie Klka pytań do 159 TI 2.4

    Witam,
    Przymierzam się do zakupu 159 z Q4, w wersji TI z silnikiem 2.4 JTDM.......w sedanie

    Stąd pytanie do posiadaczy:
    Ktoś ważył swojego sedana w TI? Ewentualnie bez Q4, bądź z większym 3.2 na pokładzie.
    Boję się przesiadki na wolniejsze auto, a z tego, co tu wyczytałem, 159 poważnie boryka się z nadwagą...

    Idąc dalej:
    Jaka jest żywotność tej fury? Jestem generalnie bardzo pozytywnie zaskoczony opiniami użytkowników tego modelu, wcześniej sam myślałem, że gdy Alfa gdzieś jedzie, to jedzie do warsztatu, a tu bardzo miłe zdziwienie. Planuję kupić egzemplarz, który ma przekulane 150-230 kkm. Ktoś ma bardziej leciwy? Co trzeba było robić/wymienić/naprawić? Jak wygląda sprawa zużycia wnętrza i silników z tymi przebiegami?

    Fajnie byłoby mieć także, przetestowane inne dane techniczne. Przyspieszenie do setki, elastyczność, prędkość maksymalna, dane dot. spalania już trochę przyswoiłem, ale miło będzie przeczytać coś dodatkowego.

    Tego typu odpowiedzi było już wiele, ale tak przy okazji... na co patrzeć przy zakupie? Napęd wiem jak posprawdzać, a reszta?

    Pozdrawiam,
    Maciej

  2. #2
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Napisz skąd jesteś. Może ktoś z okolicy będzie miał czas się z Tobą spotkać to Ci naopowiada wszelkich rzeczy.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Poznań/Murowana Goślina/Skoki
    Auto
    Impreza GG| W planach: 159 2,4 JTDM Q4
    Postów
    10

    Domyślnie

    Właśnie zrobiłem update w profilu.
    W weekend będę też w Łodzi...

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2011
    Auto
    ALFA 159 2,0 JTDM 170
    Postów
    89

    Domyślnie

    Masy w przybliżeniu sedana po lifcie to:
    -2.0 1490 kg
    -1.9 1530 kg
    -2.4 1630 kg
    -2.4 Q4 1730 kg

    Plus oczywiście dodatkowe wyposażenia. Przedliftowy sedan 1.9 warzył ok 1600 kg, ale 1490 kg 2.0 to na chwile obecna najniższa waga wśród aut segmentu D ( oprócz najnowszej Mazdy 6 ) BMW 3 2.0d wazy 1495, reszta powyżej 1500 kg. 2.4 Q4 waży sporo, ale z napędem na dwie ośki z silnikiem diesla który w serii ma 200 i więcej koni nie ma lekkich samochodów.

    Elastyczność w 2.4 to już kwestia chyba indywidualnych oczekiwań, 400 Nm to oczywiście nie 500-540 jak w niemieckiej konkurencji, ale zawsze można wspomóc się wiruskiem, osiągalne jest 500+ Nm. Oczywiście z 3 litrowych silników wyciśnie się więcej, przejechałem się raz Q7 3.0 tdi z pakietem ABT, miała 310 KM i 600 Nm, ale utrzymanie takich silników jest nieporównywalnie większe jak 2.4 ( np 3.0 TDI wymiana rozrządu-zespół 3 łańcuchów ok 7-8 tyś, wymiana wtryskiwaczy-nie regenowalne- ok 10 tys, w 3.0 cdi czujnik ciśnienia doładowania zintegrowany jest jako jedna część z całym korpusem turbiny i wymienia się go w całości za ok 5 tys.)

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar murgal
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Sandomierz/Wrocław
    Auto
    159 2.4 Berlina
    Postów
    1,071

    Domyślnie

    Moje 2.4 z pełnym bakiem na wadze bez kierowcy - 1690.
    Moje wściekłe 2.4

    Budowa stron internetowych, sklepów itd. > Maniak Design Studio

  6. #6
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Mój sedan przedliftowy z kierowcą waży trochę ponad 1700kg... więc puste auto (bez człowieka) waży właśnie około 1630kg (nie pamietam ile paliwa wtedy było, ale raczej niewiele). Poliftowa powinna być około 50kg lżejsza wg wszelkich informacji z Internetu (dane mowiące, że poliftowa jest lżejsza o 40-60kg).

    Na carfolio jest sedan 2x4 2.4 MY 2005 i tam jest podane wlaśnie te 1630kg. Niestety nie znalazłem nigdzie konkretnej informacji ile waży wersja po lifcie.
    Ostatnio edytowane przez AirAjti ; 14-05-2014 o 11:20
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar PAKA
    Dołączył
    02 2013
    Auto
    159 SW 2.4 JTDm Q4 Ti
    Postów
    34

    Domyślnie

    Moja poliftowa SW 1770 kg wg dowodu.
    Zalety poszukiwanego auta wg mnie (malejąco):
    1/ Prowadzenie
    2/ Design
    3/ Fotele
    4/ Nietuzinkowość auta
    5/ Osiągi

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2014
    Mieszka w
    Poznań/Murowana Goślina/Skoki
    Auto
    Impreza GG| W planach: 159 2,4 JTDM Q4
    Postów
    10

    Domyślnie

    Cytat Napisał PAKA Zobacz post
    Moja poliftowa SW 1770 kg wg dowodu.
    Zalety poszukiwanego auta wg mnie (malejąco):
    1/ Prowadzenie
    2/ Design
    3/ Fotele
    4/ Nietuzinkowość auta
    5/ Osiągi
    Przez wzgląd na 4/ nie chcę niemieckiej myśli technicznej...
    1/ do czego masz porównanie, jeśli można wiedzieć? Żadnej złośliwości, czysta ciekawość
    3/ Tego brakuje w Subaru, świetnie trzymają, ale po 3 godzinach musisz się wyprostować
    2/ Chyba najładniejszy w klasie.
    5/ To w wersji Q4 trochę mnie jednak martwi

    Cytat Napisał RaD Ol Zobacz post
    -2.4 Q4 1730 kg

    Elastyczność w 2.4 to już kwestia chyba indywidualnych oczekiwań...
    Moje wymagania są proste:
    nie ma być wolniej, niż jest teraz.
    Przyjmując nadal optymistyczne 1730 kg, wychodzi, że na koń mechaniczny będzie przypadać 8,24 kilograma.
    W tej chwili dysponuję stosunkiem około 7,7 kilograma/koń mechaniczny, ale myślę, że moment obrotowy to w jakiś sposób zrekompensuje. Co do wirusów, nie miałem nigdy przekonania, no ale z tego co widzę, przy okazji wyrzucania klap i EGRa można pokusić się o podniesienie mocy, jednak tym będę martwił dopiero po zakupie.
    Szukam zacięcie wersji TI, która na bank będzie cięższa, ale myślę, że wszystko zweryfikuje jazda próbna. W Poznaniu niestety nikt nie wystawia nawet kombi z Q4 i 2.4 JTDM, także będe szukał dalej.

    Co do utrzymania dużych dieseli, np. 3.0 TDI to już się orientowałem, jest zdecydowanie gorzej, niż u mnie
    Na dodatek Audi w sedanie jest brzydkie jak noc, okrutnie drogie w zakupie, serwisie i ubezpieczeniu, a wcale nie tak mało awaryjne. Kombi w ogóle poza moim cenowym zasięgiem, oglądałem kilka "okazji" i nie wiedziałem, czy się śmiać czy od razu popłakać...

    Dzięki za pomoc w tej kwestii!

    Teraz kolejna sprawa:
    Jak to wygląda z Waszymi przebiegami? Najbardziej ciekawy jestem opinii tych największych Z tego co widzę, mój wymarzony egzemplarz będzie miał przekulane te 200kkm, a moje roczne kilometry oscylują w okolicach 40-55kkm. Bardzo nie chcialbym auta na rok, stąd obawy o trwałość 159ki...

    P.S. Nie ma ktoś w Wielkopolsce 2.4 i chciałby może się 'złapać'?
    Ostatnio edytowane przez cinor ; 14-05-2014 o 11:43

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Masz 265 konne Subaru?
    Nie ma porównania jeśli chodzi o moc- Subaru jest wyraźnie szybsze i gniecie 2.4 pod każdym względem. Tyle tylko, że u nas power jest dostępny już poniżej 2000obr, a w STi przy 2000 jeszcze nie dzieje sie tak duzo. Przejechalem sie takim Subaru i po wejsciu do mojego auta bylo mi po prostu smutno z powodu mulowatosci Alfy... a przeciez wolna nie jest.

    Moja ma 181k km... silnik igla- bez klap, bez EGR ale jeszcze z DPFem. Wystarczy poczytac forum- zrobic co trzeba i regularnie wymieniac plyny ustrojowe. Mysle, ze predzej kupie uzywana Giulie niz rozsypie mi sie moja 159tka
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    159 w utrzymaniu wychodzi taniej od VW czy audi.
    - Jak leja wtryski to koncowka wtrysku kosztuje 180 PLN a caly wtrysk 900 PLN. Rzadko sie zdaza koniecznosc wymiany calego wtrysku.
    - Wymiana rozrzadu w 2,4 JTD to okolo 800 PLN (komplet z pompa wody i z robocizna).
    - Wahacze gorne kosztuja okolo 250 PLN i na polskich drogach potrafia wytrzymac 80 tys km. Pod warunkiem ze na codzien nie pociskasz tylko po dziurach lub klepowiskach.
    - Q4 daje sporo w zimowych warunkach. Niestety na codzien pozbawia samochod wigoru. Jak Q4 to koniecznie wirus (max 250 koni i 500 Nm), zeby to dobrze jechalo.

    Silnik 3.2 ma swoje minusy:
    - koszmarnie drogi rozrzad
    - wysokie spalanie, w miescie spokojnie spali 20L/100km
    - 3.2 w Q4 dupy nie urywa. Naprawde czuc ze samochod jest ciezki.
    - fani LPG beda rozczarowani

    Wielkim plusem silnika 3.2 jest jego brzmienie. To jest muzyka dla uszu.

    Trzeba pamietac ze 159 to nie kompakt a limuzyna o sportowej stylistyce. Nie oczekuj ze ten samochod bedzie zap... jak typowo sportowa bryka. Masa niestety robi swoje.
    Ostatnio edytowane przez porterneon ; 14-05-2014 o 12:00

Podobne wątki

  1. 156 SW 2.0 TS Kilka pytań
    Utworzone przez dex01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-10-2014, 20:01
  2. PARE Pytań
    Utworzone przez Kuraczek1992 w dziale Tuning
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 18-12-2012, 09:42
  3. [155] AR 155, kilka pytań
    Utworzone przez yerzoll w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 21-01-2011, 15:45
  4. [156] Kilka pytań
    Utworzone przez Obi.Wan w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-12-2010, 20:24
  5. kilka pytań
    Utworzone przez Sparco123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-11-2010, 14:46

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory