czy silnik 1.6 Ts z 2002 roku będzie pasował do alfy z 1998 r? mam zamiar dokonać takiej zamiany i silnik chcę kupić u szwagrów w ciechanowie i oni twierdzą że nie ma problemu.co o tym myślicie??da radę czy nie??
Printable View
czy silnik 1.6 Ts z 2002 roku będzie pasował do alfy z 1998 r? mam zamiar dokonać takiej zamiany i silnik chcę kupić u szwagrów w ciechanowie i oni twierdzą że nie ma problemu.co o tym myślicie??da radę czy nie??
W 2001 chyba jakas kombinacja z blokiem silnika była, ale łapy raczej są w tym samym miejscu
Czy naprawdę nikt sie nie orientuje w tej sprawie??
witam!!!silnik będzie pasował ale osprzęt musisz założyć swój (wszystkie kolektory)gdyż po 2001 roku dołożyli jeszcze jedną sondę i stłumili trochę moce silników (wymogi ekologiczne).
więc mogą być problemy z elektroniką.blok silnika powinien być raczej ten sam.
a nie lepiej wstawić 1,8???
ja w swojej też zmieniałem silnik w lato i trochę żałuję że nie wsadziłem 2,0,słyszałem że chodzi na elektronice od 1,8.
P.S.rownież niebawem wybieram się do alfiarzy z ciechanowa.
pozdrawiam!!!
a wie może ktoś jak by wyglądał swap 1,9jtd na 2,4jtd ? chodzi o samochód z 1998r
Więc panowie tak.silnik z 2002 1.6 Ts PASUJE do alfy z 1998r:)Auto odpalone:)
a wiele zapłaciłeś kolego za silnik?
za silnik dałem 2950zł.kupiłem u szwagrów w ciechanowie.Polecam ich z czystym sumieniem!!
Silnik 1.6 pasuje - tak jak ktoś wcześniej napisał - osprzęt należy założyć stary. Uwaga! Zmienić należy również koło pasowe wałka rozrządu wydechowego - tego z czujnikiem Halla - w silniku 1.6 z 1998r jest inna ilość przerw na kole fonicznym - w starym silniku mamy 1 przerwę a w nowszym chyba 4 szt jak pamiętam. Dokładnie chodzi o to że w roku 1998 był chyba montowany jeszcze sterownik M2.10.4 a potem M.1.5.5. Czujnik Hala założyć stary.
Właśnie po wymianie silnika komputer pokazuje błąd czujnika halla.po wymianie na nowy jest nadal błąd więc już wiem dlaczego.czyli kolego mam założyć koło pasowe od starego silnika tak??
Zgadza się - ja tak zrobiłem.
Dokładnie możesz sprawdzić to koło pasowe ile masz przerw. Porównaj ze starym kołem. Niestety numery seryjne koła są te same - różnica jest tylko w tuch blaszkach z tyłu koła. Wydaje się, że koło jest produkowane do obu werji pod tym samym numerem - dopiero w ostatniej fazie produkcji koła dokładają te blaszki z tyłu dla czujnika halla.
A i jeszcze jedno czujnik halla zostawiłeś z nowego silnika czy przełożyłeś z tego z 98 roku??
Czujnik Halla założyłem nowy - odpowiedni do tego auta z 1998r. tj . do auta ze sterownikiem M2.10.4.
Między innymi dlatego, że stary czujnik był uszkodzony (mechanicznie). Ale też dlatego, że nowe czujniki zasilane są chyba napięciem 5V a ten z rocznika 1998r. napięcie zasilania ma 12V - robiłem to parę miesięcy temu i może dokładnie nie pamiętam - ale tak na 99% z tymi napięciami jest tak jak napisałem ;)
Zgadza sie - w Motroniku M 1.5.5. hall zasilany jest napięciem 5V
koło czujnika obrotów wału korbowego dla M1.5.5 ma dwie ( 2 ) przerwy.
na żadnym kole w róznych wersjach nie było 4 przerw.
Na 100% ilość przerw dla czujnika Halla w silniku ze sterownikiem M2.10.4 i M1.5.5 są różne. Koło rozrządu od silnika ze sterownikiem M1.5.5. mam w garażu (sprawdzę ilość przerw). Czujniki halla dla obu silników też są różne. Dlatego jeżeli robiłeś wymianę silnika to te dwie rzeczy musisz dostosować do sterownika w aucie - jeżeli tego jeszcze nie zrobiłeś.
Powodzenia.