Czy wie ktoś dlaczego na wskaźniku jest zupełnie inna temp niż na kompie ? Wskaźnik zawyża mi ją około 30 stopni. Da się jakoś to naprawić aby wskaźnik normalnie pokazywał ?
156 2.4jtd 2000r
Printable View
Czy wie ktoś dlaczego na wskaźniku jest zupełnie inna temp niż na kompie ? Wskaźnik zawyża mi ją około 30 stopni. Da się jakoś to naprawić aby wskaźnik normalnie pokazywał ?
156 2.4jtd 2000r
Przy TS raczej zaniża.Jak masz aż tak dużą różnicę to wymień czujnik temperatury,bo to bardziej prawdopodobna przyczyna niż sam wskaźnik.
No właśnie jestem po wymianie czujnika i takie rzeczy się dzieją. I nie wiem co na to poradzić.. Wszystko jest ok, tylko głupio tak patrzeć ciągle na temp 120 stopni.. ;(
Jaki kupiłeś czujnik oryginalny??
Nie pamiętam jakiej firmy czujnik, ale więcej zapłaciłem niż są ceny na allegro. Na wcześniejszym raz pokazywał 70, raz 90, wentylatorów nie załączał i już był rozwalony, plastik odłamywał się nad nakrętką. To już drugi założony nowy czujnik i na obu jest tak samo, więc to nie wina czujnika.
Mój mi pokazuje 110, FES widzi 90, wiatraki się nie załączają (są sprawne, bo jak w upał przycisnę, to się włączą) więc to możliwe. Specjalnie się nie przejmuję, taki urok Alfy - nic nie działa jak powinno :D
Jak to naprawić? Idź do dobrego elektryka, powinien ogarnąć. Inna sprawa czy warto.
U mnie w jtd wiatrak włącza się przy 97 stopni. Czujnik mam nowy oryginalny. Stary czujnik ma większe przekłamania na wskaźniku ale działa identycznie jak nowy. Zymelka jak byś kupił ricambi to byłby pewnie dokładniejszy ale kosztuje 100.
Po założeniu nowego czujnika temp. firmy vernet - wskaźnik pokazywał zamiast 90 - ponad 130, ten oddałem a stary założyłem, a to że jest mało dokładny już mnie nie wzrusza, (termostat sprawny)
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=135691&stc=1
Kontrolka od temp się nie świeci przy takiej temp? Zapala ją komputer, czy tylko sam wskaźnik ją zapala ? xd
Na kompie było 90, więc ecu nie włączyło lampki
Podepne się pod temat.
Wymieniłem termostat bo nie dogrzewał,oraz chłodnice bo się pociła.Teraz temperatura szaleje czasem trzyma 90 a czasem 110 i spada na 70.Na autostradzie przy predkości 130km na tempomacie potrafi nawet przekroczyc 110 stopni.
Gdy załacze ogrzewanie na max leci zimne powietrze.
Mniemam że układ jest zapowietrzony,próbowałem odpowietrzyć tą śrubką na imbus na kolektorze aluminiowym do którego wchodzą węże ale bez efektu,może coś żle robie albo jest jeszcze jakiś drugi odpowietrznik od nagrzewnicy
Jakieś wzkazówki mile widziane
Z tego co się orientuje to odpowietrznik jest jeden na chłodnicy, jak staniesz przed maską to po lewej stronie u rogu chłodnicy będzie taki koreczek.
Ale w bezynie ten korek tez jest :O bo wypienialem plyn ostatnio na nowy i odpowietrzalem standardowo
Wyklepane z dalekiej Galaktyki :-)
Też jest