Drodzy Alfisti czy ktoś orientuję się czy w AR 159 1.9 JTS rozrząd jest regulowany / kompensowany tak jak w BMW Vanos?? Jestem 5 tys km po wymianie rozrzadu i nagle wyskoczył mi błąd P0013 i P0010. Czy jest się to w stanie wyregulować??
Printable View
Drodzy Alfisti czy ktoś orientuję się czy w AR 159 1.9 JTS rozrząd jest regulowany / kompensowany tak jak w BMW Vanos?? Jestem 5 tys km po wymianie rozrzadu i nagle wyskoczył mi błąd P0013 i P0010. Czy jest się to w stanie wyregulować??
Co dokładnie było wymienione przy wymianie rozrządu?
Jak p0013 i p0010 to prawdopodobnie elektrozawory.
Kolega w jednym temacie już pisał co wymieniane było przy rozrządzie, i elektrozaworów nie było na liście.
ja miałem raz P0011 potem P0010 a ostatnio jak sprawdzałem nic nie było, cuda niewidy :D a u Ciebie pojawiają się zaraz po wykasowaniu oraz razem?
Wymieniony był tylko dłuższy łańcuch bo reszte mi mechanik poradził żeby zostawić bo autko ma przejechane w tym momencie 96 tys km i nie było żadnych luzów... po wymianie zrobiłem 5 tys i żadnych błędów nie było. Dopiero po trasie około 700 km pojawiły się błędy P0010, P0011, P0013, P0014. Skasowaliśmy błędy i po paru dniach się pojawiły tylko P0010 i P0013. Między czasie przed oddaniem do mechanika błędy raz znikały a raz się pojawiały, zauważyłem, że większą tendencję do pojawiania się mają gdy na zewnątrz jest wyższa temp.. Postawiliśmy na alternator bo miał ładowanie 13,5V, po naprawie mechanik ją kilka razy odpalał i testował i nic nie wyskakiwało. Odebrałem samochód i z powrotem wyskoczyły te dwa błędy gdy wróciłem do domu...
Są jakieś dodatwkowe objawy? U mnie np. słabo ciągnął od dołu, był mułowaty jak padł elektrozawór, a jak się zablokował to na wolnych obrotach nierówno pracował.
Silnik pracuje równo ale czasem staje się mułowata i wtedy zazwyczaj wyskakuj "check". Innym razem dostaje niezłego kopa jakby miała z 30 KM więcej...
Czyli bardzo możliwe że padają elektrozawory
W sumie stwierdzam ze nie wiem czego ludzie chcą do tego jtsa. Przeciez to prosty silnik w obsłudze bo przecież bo liczba usterek jest przecież skonczona ;)
Ale od początku:
co było dokładnie wymienione:
sam łańcuch ? łańcuch plus zębatki ? rozumiem ze elektrozawory nie tknięte ? pomocniczy tak samo ?
Jaki olej był zalany teraz i jakie były interwaly wymiany oleju ?
z którego roku auto ?
To w sumie tyle z mojej strony :)
Tak jak pisałęm wcześniej wymieniony został tylko dłuższy łańcuch nic więcej ponieważ mechanik stwierdził, że reszta jest ok. Elektrozawory nie ruszone. Olej Castrol Edge 5W40, mam przejechane dopiero 5 tys km bo tyle narazie zdążyłem zrobić tym samochodem. Autko z 2007 roku. Ja osobiście nie mam nic do tego silnika, wkońcu sam wybrałem paliwożerną benzynkę zamiast diesla ;) chce pozbyć się błędu i niepokoju przed zbliżającą się trasą nad morze ( około 1500 km w sumie).
Olej standardowo wymieniam raz na rok bądź co 10 tys km. Tak robiłem w poprzednich samochodach i nigdy tego nie zmienię ;)
Właśnie otrzymałem wiadomości od mechanika, że błędy są trzy P0010, P0011 i P0013... dalej myślicie, że winą mogą być elektrozawory??
Fajnie, ze twój mechanior wymienil łąncuch ale za te błędy o których piszesz odpowiadają (oprócz rozciągniętego lancucha który zostal wymieniony) zębatki czyli elementy w których sa zmienne fazy rozrządu (tam są umieszczone wariatory). Ewentualnie drugi element za który odpowiadają ww przez Ciebie bledy to wlasnie elektorzawory
Temat był już wielokrotnie opisany na forum:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...brak_mocy.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...swiadczen.html
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...o_2_2_jts.html
Przeczytasz i będziesz mechaniorowi udzielal korepetycji ;)
jeszcze jeden fajny watek jest
http://www.forum.alfaholicy.org/pora..._lancucha.html
polecam ostatnie foty :)