gdzie kupić za w miarę normalne pieniądze Przepływomierz do alfa romeo 166 2,5 V6 24
Alfa poszarpuje podczas jazdy
Printable View
gdzie kupić za w miarę normalne pieniądze Przepływomierz do alfa romeo 166 2,5 V6 24
Alfa poszarpuje podczas jazdy
Panowie nie chce tworzyc nowego tematu dlatego pisze tutaj.
Mam taki problem, samochód strasznie szarpie (dławi sie) podczas jazdy. wymieniłem świece ale to nic nie dało. Odłączyłem przepływomierz przestało szarpać, samochód stracił troche mocy (ale to chyba normalne po odłączeniu przepływki) ale przy 2,5 tys obrotów jest takie jakby chwilowe zamulenie i dalej jest normalnie. czy to normalny objaw?
Podłącz pod komputer to się dowiesz co jest źle. Ale skoro po odpięciu przepływki jest lepiej to już wiesz co trzeba wymienić. Problemów tego typu w V6TB było na forum sporo omawiane.
haha ale kotleta odgrzał
wiem że było na forum i wiem że przepływka do wymiany, chodzi mi tylko o to czy to jest normalny objaw że po jej odłączeniu dochodzi do takiego zamulenia przy 2,5 tys obrotów?
PS. znacie jakieś strony gdzie można w miare tanio kupić taką przepływkę?
Chyba się nie spodziewałeś, że po odłączeniu przepływomierza będzie dobrze? Przecież do czegoś on jednak jest potrzebny. Zwłaszcza TB gdzie jest to jedyny sposób dla ecu do wyliczenia ciśnienia doładowania. Nie masz przepływki więc ecu nie wie ile podać paliwa. Leci na sztywnej mapie wtrysków a taka się w ogóle nie pokrywa gdy zmienia się ciśnienie doładowania. Proste.
ok, dzieki za odpowiedz. to teraz musze znaleźć przepływomierz a może być z tym problem bo trudno dostepny jest
Poczytaj na forum o przepływkach. Jest pula przepływek do różnych aut a w różnych obudowach. Kupujesz od innej marki albo modelu i przekładasz tylko wkładkę. w ten sposób kupisz z trzy razy taniej.
właśnie bo do wersji turbo to żadna inna obudowa nie pasuje. rozejrze się za wkładem, dzieki za podpowiedz marek
Ważna jest wkładka, przełożysz sobie.
czyli najlepiej wyciągnąc wkładke, sprawdzić jej numer i kupic z takim samym numerem?
Tak, ale nie wiem czy same wkładki kupisz. Pisałem już że jest temat na forum gdzie ktoś zrobił listę od jakich przepływek pasują wkładki. Znajdujesz takiego producenta. Np Bosch do Opla Astry (trzy razy tańszy) a ma tą samą wkładkę co TB. Poszukaj tego tematu tam jest wszystko wyjaśnione.
tylko że te nasze forumowe SZUKAJ pozostawia wiele do życzenia (chyba że ja nie ogarniam). może pamiętasz jakieś słowo klucz żeby łatwiej było znaleźć ten temat?
Jak byk przyklejone w głównym dziale.....
http://www.forum.alfaholicy.org/147_...y_wkladek.html
czyli nie ogarniam :P. dzikei wielkie
Tak przy okazji przepływek - mam z tym niejakie doświadczenia, bo wymieniłem już chyba 3 albo 4. Przerabiałem już wkład od Opla (długo nie pochodził), używkę oryginał (też padł), potem był zdaje się Magneti Marelli od 156 2.5V6 przełożony do obudowy 166 - niby było dobrze, ale bez rewelacji (moc), niestety padł i żeby było śmieszniej uwalił mi też sondę lambda (bo jeździłem na uszkodzonym może z 2-3 dni). Finalnie odżałowałem kasę i kupiłem oryginał Boscha (tzn. model do 166, ale nie w ASO). I wtedy właśnie przypomniałem sobie jak 166 powinna jechać (moc wróciła), a poza tym ten model do dzisiaj nie padł - długością życia prowadzi w stawce ;)
AHA, żeby nie było - po padzie pierwszej przepływki przeszedłem na filtry MANN/KNECHT/ORI (bardzo mocno odradzono mi Filtrona, jako potencjalną przyczynę uszkodzenia przepływki).
Co Ty piszesz? Nie ma znaczenia czy od opla czy traktora. Jak jest ten sam nr wkładki to jest to samo. i nie ma sensu przepłacać za oryginał. Tym bardziej w TB gdzie jest tam dedykowana przepływka. A wkładka w niej sieddzi jak w tysiącach innych aut na świecie.
No wiem, też tak myślałem.. po pierwsze: nie testujcie wynalazków pt. Magneti Marelli - odradzam. Po drugie: ori używki też niekoniecznie długo pociągną. A co do wkładu od opla to sam nie wiem, może po prostu miałem pecha?
Na pewno :)