Planuje zalać ma Julkę olejem MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40.
Silnik TB-120 KM przebieg ok 8 tys.
http://sklep.lucart.pl/motul-8100-x-...5l-p-1282.html
Proszę o opinie
Printable View
Planuje zalać ma Julkę olejem MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40.
Silnik TB-120 KM przebieg ok 8 tys.
http://sklep.lucart.pl/motul-8100-x-...5l-p-1282.html
Proszę o opinie
W Volvo mam zalany ze wzgledu na DPF Motul 8100 x-clean + 5w/30 C-1.Po 12 tys km.stan (poziom) oleju w silniku bez zmian.Ogolnie ok.
Własnie zrobiłem transfuzje z Selenia P.E 5w40 na MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 przy przebiegu 37 tys/km w punto 2012 1,4 8v zobaczymy jak sobie będzie radził.
Czekam na dalsze opinie w sprawie ww wymienionego oleju.
Pozdrawiam
Julka zalana przy przebiegu 8 tys. ww. olejem.
Poprawiła się kultura pracy silnika, ale może przez to że nowy olej wlany okaże się po 1tys km.
Po wymianie przejechałem 1 tys km na chwile obecną poprawiła się kultura pracy silnika nie zauważyłem niepokojących objawów. Następna wymiana tez na MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40
Też myślę o zmianie Selenii, ale jeszcze nie wiem na co :).
Ja przeszyłem na MOTUL 8100 X-CLEAN ponieważ miałem miłe doświadczenie z poprzedniego wozidełka stilo JTD 115 km na wirusku 145km olej wyrabiał się.
Wymieniałem co 10tys.
Sprzedałem przy przebiegu 260tys i nie miałem problemu ani z turbo ani silnikiem.
Do tego olej spełnia normę FIAT grup czyli FIAT 9.55535 - S2.
https://www.motul.com/pl/pl/products...-x-clean-5w40?
karta charakterystyki
https://www.motul.com/system/product...pdf?1392069024
Tutaj coś do klekocików
https://www.motul.com/pl/pl/products...-clean-fe-5w30
Ja mam ten olej u siebie w Abarthcie i w T Jetcie sprawdza się super.
Julcia pokonała 10 tys/km Na MOTUL ok. 2300 km. Na chwile obecną olej w normie kultura pracy się poprawiła nie słyszę rano wariata. Ogółem wszystko na lepszym torze.
Dodam ze Julka jeździ na LPG od TARTARINI
Przebieg na MOTUL ok 3,5 tys km stan w normie dalej klarowny cichsze poranki poprawiona kultura pracy
Zalałem tym olejem moją BMW e39 z silnikiem 2l 150KM ok 10 tys km temu. Przebieg auta w tej chwili 232tys i nie wziął ani grama oleju. Olej polecam. Na ten olej przeszedłem z 10W40 po płukance Liqui Molly.
Dalej bez zmian żadnych amonali itp przebieg 4,5 tys
Tez mam w 159 1.9 jtd x-clean 5w40 i wszystko oki.
Możesz sprecyzować co masz na myśli poprzez poprawę kultury pracy ?Cytat:
Po wymianie przejechałem 1 tys km na chwile obecną poprawiła się kultura pracy silnika
Nie słyszę tak zwanego zimnego startu jak na seleni silnik pracuje troszkę ciszej i gładziej
Ale to sa moje odczucia
proszę o wypowiedz innych którzy ten olej stosują
Oryginalny Olej Motul X-clean 5W40 do silników diesla z filtrem DPF
Wiele się pisze o tym, że na naszym rynku funkcjonują podróbki. Jako, że posiadam ten olej od autoryzowanego dystrybutora klika zdjęć poniżej :
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=161943&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=161944&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=161945&stc=1http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=161946&stc=1
Wiec ze zdjęć wnioskuje ze miałem dwa razy oryginał jak zmieniałem:)kupywany w Petrostar ul.Radzyminska w Wawa...
Ten jest z Krakowa :)
Dodano po 8 minutes:
Jest jeden rodzaj etykiet na baniaku, kartki przy korku nie zawsze występują. Natomiast proponuję zwrócić uwagę na odklejaną etykietę pod którą sa instrukcje w różnych językachi po przxeczzytaniu naklejka wraca na miejsce tak jak by nigdy nie była odklejana. Poza tym kolor oleju jest jasny miodowy podróbki przeważnie mają kolor ciemniejszy.
Poniżej link do starego testu z roku 2011 podróbka vs oryginał ( naklejki wtedy były trochę inne ) ale mozna oglądnąć.
http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=14&t=26847
Motulem 8100 X-Clean 5w30 zalewam niemal od początku Bravo 2.0 Multijet.
Wymieniam co około 8-10 tys., silnik pracuje idealnie.
Nie zauważyłem różnicy w pracy silnika, porównując do oleju, którym Bravo było zalane od nowości.
Motul 8100 X-Clean 5w30 wlałem do Pandy 1.3 Multijet, po zlaniu zupełnie świeżej Selenii WR 5w40.
Silnik Pandy pracuje ciszej. Na Selenii chodził jakby nie miał oleju, tylko wodę.
Wcześniej tego Motula lałem do Grande Punto 1.3 Multijet (praktycznie od nowości) i też nie zauważyłem różnicy do fabrycznego.
Najbardziej było słychać różnicę w Pandzie.
Motula łatwo rozpoznać po zapachu, jest taki specyficzny, inny niż pozostałe, znane oleje.
Też używam tego Motula i różnica jest zauważalna nawet jak ktoś nie ma słuchu melomana. Jako że zmieniam olej 3 razy w roku z uwagi na przebieg to z AMSOIL zrezygnowałem ze względu na cenę choć wydaje mi się że warto spróbować jeśli komuś wisi ile wyda na olej.
Olej z tematu zalany do Mito 1.4 105km. W porównaniu do fabrycznej Seleni lepiej chodzi od razu pod odpaleniu. Jest jakby jest trochę ciszej.
Hej. Też widzę w książce, że mam zalany ten Motul...ale wszedłem w specyfikację i opis,
tj" W 100% syntetyczny olej silnikowy (Mid-SAPS) specjalnie opracowany aby spełnić wymagania filtrów cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorów trójfunkcyjnych (TWC). Do pojazdów wyposażonych w silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz do silników benzynowych spełniających wymagania EURO IV oraz EURO V wymagających oleju klasy ACEA C3 o wysokiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS. Przystosowany do przedłużonych przebiegów międzywymianowych. "
I zastanawiam się nad ostatnim zdaniem...czy nie jest to olej LONG LIFE...(nie znam się i dlatego zastanawiam się czy to zaleta czy wada oleju...przy normalnych wymianach czyli co 15tys.
Nie ma to znaczenia dla Ciebie i Twoich interwalach:) śmiało lej
A ktoś zalewał x-cess 5w40 a nie x-clean?
To zależy czy silnik z dpf czy nie....bo x -cess najczęściej się zmienia po wywaleniu dpfu. Ma inną specyfikacje.
Napisane na Commodore C64..;)
Ja mam u siebie ale w 1,4 turbo. Wcześniej miałem liqui moly z dodatkiem MoS2. Ciężko porównać dwa oleje, na pewno dodatek MoS2 powodował wręcz niesamowity start. Miałem wrażenie, że silnik już przejechał parę kilometrów. Przy motulu jest standardowo tylko, że silnik bardzo cicho słychać.
Co do spalania bo tego tutaj nikt nie porusza a ja już zaobserwowałem co i jak.
Najmniej auto pali na oryginalnym oleju Selenia i nie chce aby to źle zabrzmiało ale jest to w moim przypadku około 1,8l na 100km.
Na liqui moly i motulu auto pali podobnie ale właśnie o to 1,8l więcej.
Pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją. W innych autach tak nie miałem. Może ktoś kto dysponuje wiedzą w tym kierunku się wypowie.
mniej o 1,8L paliwa po zmianie oleju.
Ja tak to zrozumiałem.
Bez urazy ale żaden środek smarny nie zapewni takiej różnicy w spalaniu.
Prędzej temp. i gęstość powietrza niż zmiana smarowidła.
Wydaje się mało prawdopodobne że zmiana z 5w40 na inne 5w40 spowodowało taką zmianę w spalaniu.
Szukałbym raczej wyjaśnienia w innych czynnikach począwszy od takich jak zmiana opon letnie/zimowe, dłuzszy czas wymagany do osiągniecia optymalnej temperatury pracy silnika, większe obciążenie silnika przez klimatyzację, używanie większej ilości odbiorników prądu np.światła, rozmrażanie szyby tylnej a kończąc na sytuacji na drodze.
Jest to możliwe stosując oleje o diametralnie różnej lepkości. Silnik z olejem o większej lepkości spali więcej ponieważ szczególnie do czasu rozgrzania olej stawia większy opór.Cytat:
Bez urazy ale żaden środek smarny nie zapewni takiej różnicy w spalaniu.
Tym samym na krótkich dystansach taki olej bedzie powodował większe spalanie.
Nie no jasne, że to będzie różnica rzędu 2%. Bardziej chciałem pokazać że wiele czynników razem wziętych może zmienić pomiar.