Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 43

Temat: MOTUL 8100 X-CLEAN 5W-40 Opinie

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Cytat Napisał pio76 Zobacz post
    Hej. Też widzę w książce, że mam zalany ten Motul...ale wszedłem w specyfikację i opis,

    tj" W 100% syntetyczny olej silnikowy (Mid-SAPS) specjalnie opracowany aby spełnić wymagania filtrów cząstek stałych (DPF) oraz katalizatorów trójfunkcyjnych (TWC). Do pojazdów wyposażonych w silniki Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz do silników benzynowych spełniających wymagania EURO IV oraz EURO V wymagających oleju klasy ACEA C3 o wysokiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS. Przystosowany do przedłużonych przebiegów międzywymianowych. "

    I zastanawiam się nad ostatnim zdaniem...czy nie jest to olej LONG LIFE...(nie znam się i dlatego zastanawiam się czy to zaleta czy wada oleju...przy normalnych wymianach czyli co 15tys.
    jest to olej srednio-popiołowy
    Motul nie produkuje oleju typu long-life

    Śmiało zalewaj

  2. #32
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar dobryalf
    Dołączył
    03 2014
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    giulietta serie 1 1,4TB MultiAir 16v 170KMTCT Excl
    Postów
    675

    Domyślnie

    Cytat Napisał dziadzia82 Zobacz post
    Śmiało zalewaj
    Już będzie 3 tygodnie jak zalałem i jest OK. Wczesniej była Selenia

  3. #33
    Użytkownik Świeżak Avatar Herostrates
    Dołączył
    12 2016
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2011 1.4 MA 170KM / Subaru Forester 2004 2.0 XT 265KM/400NM
    Postów
    36

    Domyślnie

    A ktoś zalewał x-cess 5w40 a nie x-clean?

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar dejon
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa/Bielsk Podlaski
    Auto
    Była Alfa Romeo 156 2,4JTD...wkoncu jest 159 SW 1,9JTD 16V 150KM
    Postów
    1,102

    Domyślnie

    To zależy czy silnik z dpf czy nie....bo x -cess najczęściej się zmienia po wywaleniu dpfu. Ma inną specyfikacje.

    Napisane na Commodore C64..

  5. #35
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Auto
    Mito MA 135@175
    Postów
    173

    Domyślnie

    Cytat Napisał Herostrates Zobacz post
    A ktoś zalewał x-cess 5w40 a nie x-clean?
    Ja mam u siebie ale w 1,4 turbo. Wcześniej miałem liqui moly z dodatkiem MoS2. Ciężko porównać dwa oleje, na pewno dodatek MoS2 powodował wręcz niesamowity start. Miałem wrażenie, że silnik już przejechał parę kilometrów. Przy motulu jest standardowo tylko, że silnik bardzo cicho słychać.
    Co do spalania bo tego tutaj nikt nie porusza a ja już zaobserwowałem co i jak.
    Najmniej auto pali na oryginalnym oleju Selenia i nie chce aby to źle zabrzmiało ale jest to w moim przypadku około 1,8l na 100km.
    Na liqui moly i motulu auto pali podobnie ale właśnie o to 1,8l więcej.
    Pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją. W innych autach tak nie miałem. Może ktoś kto dysponuje wiedzą w tym kierunku się wypowie.

  6. #36
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar tomek evo
    Dołączył
    10 2015
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    159 1.9 150 KM
    Postów
    691

    Domyślnie

    Cytat Napisał karol_mito Zobacz post
    Ja mam u siebie ale w 1,4 turbo. Wcześniej miałem liqui moly z dodatkiem MoS2. Ciężko porównać dwa oleje, na pewno dodatek MoS2 powodował wręcz niesamowity start. Miałem wrażenie, że silnik już przejechał parę kilometrów. Przy motulu jest standardowo tylko, że silnik bardzo cicho słychać.
    Co do spalania bo tego tutaj nikt nie porusza a ja już zaobserwowałem co i jak.
    Najmniej auto pali na oryginalnym oleju Selenia i nie chce aby to źle zabrzmiało ale jest to w moim przypadku około 1,8l na 100km.
    Na liqui moly i motulu auto pali podobnie ale właśnie o to 1,8l więcej.
    Pierwszy raz spotkałem się z taką sytuacją. W innych autach tak nie miałem. Może ktoś kto dysponuje wiedzą w tym kierunku się wypowie.
    Zaraz zaraz napisz ile Ci pali na tej Selenii bo się pogubiłem. LPG masz czy jak bo zrozumiałem, ze Ci pali 1,8l/100 km.

  7. #37
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    mniej o 1,8L paliwa po zmianie oleju.
    Ja tak to zrozumiałem.

    Bez urazy ale żaden środek smarny nie zapewni takiej różnicy w spalaniu.
    Prędzej temp. i gęstość powietrza niż zmiana smarowidła.
    Ostatnio edytowane przez dziadzia82 ; 07-12-2016 o 16:02

  8. #38
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie

    Wydaje się mało prawdopodobne że zmiana z 5w40 na inne 5w40 spowodowało taką zmianę w spalaniu.
    Szukałbym raczej wyjaśnienia w innych czynnikach począwszy od takich jak zmiana opon letnie/zimowe, dłuzszy czas wymagany do osiągniecia optymalnej temperatury pracy silnika, większe obciążenie silnika przez klimatyzację, używanie większej ilości odbiorników prądu np.światła, rozmrażanie szyby tylnej a kończąc na sytuacji na drodze.

    Bez urazy ale żaden środek smarny nie zapewni takiej różnicy w spalaniu.
    Jest to możliwe stosując oleje o diametralnie różnej lepkości. Silnik z olejem o większej lepkości spali więcej ponieważ szczególnie do czasu rozgrzania olej stawia większy opór.
    Tym samym na krótkich dystansach taki olej bedzie powodował większe spalanie.

  9. #39
    Użytkownik Znawca Avatar dziadzia82
    Dołączył
    04 2014
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    Julka 2018 150Mair Veloce . Stelvio Sprint 2020
    Postów
    1,341

    Domyślnie

    Cytat Napisał soszino Zobacz post
    Wydaje się mało prawdopodobne że zmiana z 5w40 na inne 5w40 spowodowało taką zmianę w spalaniu.
    Szukałbym raczej wyjaśnienia w innych czynnikach począwszy od takich jak zmiana opon letnie/zimowe, dłuzszy czas wymagany do osiągniecia optymalnej temperatury pracy silnika, większe obciążenie silnika przez klimatyzację, używanie większej ilości odbiorników prądu np.światła, rozmrażanie szyby tylnej a kończąc na sytuacji na drodze.



    Jest to możliwe stosując oleje o diametralnie różnej lepkości. Silnik z olejem o większej lepkości spali więcej ponieważ szczególnie do czasu rozgrzania olej stawia większy opór.
    Tym samym na krótkich dystansach taki olej bedzie powodował większe spalanie.
    Okey 0,2-0,3L paliwa a nie 1,8L/100km

  10. #40
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Mito 1.4 TB 120
    Postów
    47

    Domyślnie

    Nie no jasne, że to będzie różnica rzędu 2%. Bardziej chciałem pokazać że wiele czynników razem wziętych może zmienić pomiar.

Podobne wątki

  1. LM - Jet Clean Tronic
    Utworzone przez sebawroc w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-01-2013, 14:30
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-10-2012, 11:02
  3. 147 1.6 TS 120 - MOTUL 8100 X-cess 5W-40 czy 6100 Synergie+ 10W-40
    Utworzone przez Daniel Qoolik w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-10-2012, 18:47
  4. Motul x-cess czy x-clean
    Utworzone przez ragvi w dziale GT
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-11-2009, 09:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory