Witam!
prosze o pomoc gdzie nastawia się kąt nachylenia koła ?mam zawieszenie gwintowane, i zbiera mi opony od środka jakieś 2 cm na wulkanizacji powiedzieli ze mam napewno zle ustawiony kąt !?!proszę o pomoc!
Printable View
Witam!
prosze o pomoc gdzie nastawia się kąt nachylenia koła ?mam zawieszenie gwintowane, i zbiera mi opony od środka jakieś 2 cm na wulkanizacji powiedzieli ze mam napewno zle ustawiony kąt !?!proszę o pomoc!
Nigdzie.
Z przodu sie nie da chyba... Z tylu masz sroby na mimosrodzie przy mocowaniu wachacza do tego aluminiowego odlewu.
to jak go nastawić
Dodano po 3 minutes:
na necie znalazłem coś takiego to w takim razie jak to nastawićhttp://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=147705&stc=1
Wachacz dolny i gorny okresla jak ma stac zwrotnica do ktorej jest kolo przykrecone.. Po obnizeniu zawiasu alfa stoi "bardziej" na wewnetrznej stronie opony i dlatego je zbiera..
Nie widze tego zebys to wyregulowal. Fasolki zrobisz na amortyzatorze? Nic nie da..
Jabol - racja. Zbierznosc a nie kąt
Nie ma regulacji pochylenia koła z przodu ani z tylu. Jeśli masz opuszczony zawias to kąty sie zmieniają i zaczyna ciąć opony. O ile pochylenie koła z tylu łatwo sobie zrobić to przód juz niestety nie.
amory są nie obniżone tylko na maxa do góry !
Jeśli masz max do góry to masz albo wahacze zużyte albo niewymiarowe. Albo co wcale nie jest rzadkie - kielichy pochyliły sie do siebie. Niestety w tej chwili nie mam jak sprawdzic ale poszukaj rozstawu kielichów i zmierz u siebie.
dobra jutro spróbuje zmierzyc
To że masz gwint podniesiony maksymalnie do góry to i tak niewiele zmienia bo i tak masz pewnie z -35/-40mm względem serii. Z tyłu można co jedynie poeksperymentować ze śrubami mimośrodowymi przy mocowaniu amorka do piasty (H&R chyba takie robiło).
Mozna tez kupic regulowane wahacze poprzeczne. Uczyniłem to osobiście :)
byłem na stacji diagnostycznej ustawili zbierzność i powiedzieli ze kąty są do du....! ale ze nie da sie ustawic bo są nieregulowane !co teraz ?zobaczymy jak bedzie po tym ustawieniu zbierzności a jak to nic nie dało to co wtedy? chyba bedzie trzeba całe zawieszenie wymieniac no nie?
To podaj jakie te wartości kątów pochylenia kół Ci zmierzyli? i czy w zawieszeniu mechanicznie jest wszystko tip top bo inaczej nie ma co mierzyć zdaje się.
Ja niedawno byłem na pomiarach, zawieszenie standardowe , kąty pochylenia koła - przód : L -1st05' P -1st12' ; tył -L 1st30' i P -1st33'
Po obniżeniu zwiększa się jeszcze bardziej tendencja do zbierania wewnętrznych części opon, tak już jest.