Witam. Będę montował (nie własnymi rękami) skrzynię 6 biegową z 2.5 V6 z alfy 156 do mojego Spidera. Teraz pytanie czy sprzęgło ze skrzyni z 3.0 V6 12V pasuje do skrzyni z 2.5 V6 ze 156?
Printable View
Witam. Będę montował (nie własnymi rękami) skrzynię 6 biegową z 2.5 V6 z alfy 156 do mojego Spidera. Teraz pytanie czy sprzęgło ze skrzyni z 3.0 V6 12V pasuje do skrzyni z 2.5 V6 ze 156?
Z tego co pamietam to niestety nie. Po co robić taką rzeźbe? Przecież skrzynie do Spiderka można bez problemu kupić lub naprawić - konstrukcja banalna i bardzo prosta...
Pamietaj tez że w Alfach często zdarzały się różne modele sprzęgieł - przyklad w Spider 3.0 v6 12v byly 3 wersje w zależności od rocznika i co akurat było w fabryce pod ręką.
Sprzęgło w spiderze jest wciskanie a 156 ciągnie te. Można przełożyć widełki i będzie pasować. Nie wiem jak z słownikiem ale dla kumam ego mechanika nie problem.
Osobiście uważam ze skrzynią ze 156 ma za kłótnie przełożenia do tego silnika. Policz sobie jakie prędkości będziesz miał na poszczególnych biegach.
Chcę mieć 6 biegów. Aktualnie mam zamontowaną skrzynię z 2.0 tb. ale ta skrzynia nie pasuje do końca do tego silnika. Padło mi sprzęgło więc chcę kupić nowe. Mam już skrzynię kupioną z 2.5. Zastanawiam się czy tarcza z 3.0 jest większa niż ta w 2.5 bo jednak 3.0 ma większy moment obrotowy. Stąd dylemat. mogę kupić dedykowaną do 2.5 ale jeśli z 3.0 podejdzie to może warto takie zamontować jeśli jest mocniejsze. Prędkości maksymalnych nie osiągam tym autem, myślę że lepiej mieć krótsze przełożenia co może dać nieco lepsze przyspieszenie.
Zapytaj na PW. kolegi mac!ek wie dużo ciekawych rzeczy.
Sprzęgło "ciągnięte" było stosowane w 24v. Możesz szukać od 164 3.0 24v, tam była tarcza 240mm i z tłumikiem drgań. Pasuje do koła zamachowego i skrzyni od 156 P&P.
Jak chcesz rozwiązać napęd prędkościomierza?
Witam
Dodano po 2 minutes:
Czy czyta tu moze ktos akurat ten watek , kto ma dosc duza wiedze na temat sprzegla i calego osprzetu do AR 156 M jet ?
Zamówiłem sprzęgło do 3.0 12V. Mogę zwrócić jak nie będzie pasowało. Napiszę co wyszło.
Informuję, iż zmiana skrzyni z 2.5 156 do 3.0 12v poszła bez żadnych komplikacji. Skrzynie są w 100% kompatybilne do tego sprzęgło z 3.0 12v pasuje idealnie do skrzyni z 2.5 ze 156. Wniosek taki, że chłopaki dajecie rady ale bez znajomości tematu, a nie o to chodzi aby radzić jak się nie wie tylko radzić jak się wie. Dobrze, że was nie słuchałem bo okazuje się, że radzący byli w błędzie. Szkoda bo w takich sytuacjach zaczynam wątpić we wszystko co na forum napisane...
Jesli nie chcesz sluchac, to bez urazy ale nie widze sensu abys pytal na forum...
Poza tym zarówno ja i koledzy napisalismy Ci wyraznie ze w kazdym modelu silnikowym bylo montowanych kilka skrzyn/sprzęgieł - np. w Spider 3.0 v6 12v w ciagu 2lat od 1995 do 1997 zamontowano 3 różne modele sprzęgiel.
Nikt nie wywróży, która była dokładnie u Ciebie i co masz w aucie na podstawie krótkiego wpisu na forum....
Po drugie - widze ze robisz jakies dziwne rzezby, a akurat mnie to nie bawi. Jesli w orginalne byla skrzynia 5-biegowa to montuje dokładnie taka sama. Zamontowac mozna wszystko do wszystkiego, tylko czasami pytanie jaki w tym jest głębszy sens.
Po pierwsze nie chciałem abyście wróżyli. Zapytałem z nadzieją, że ktoś przerabiał taki temat a nie będzie gdybał. Konkretne pytanie i konkretna odpowiedź osoby, która wie co i jak. Takie jest założenie działu technicznego forum. Po drugie auta produkowane prawie 20 lat temu wymagają rzeźb zwłaszcza jeśli produkowano ich mało. Skrzyń jest jak na lekarstwo do 3.0, 12V a do 156 sporo i do tego 6 biegowe. Uważam że w tej sytuacji gra warta świeczki.
Pewnie, samo pomyślę nad "szóstką" jak mi kiedyś przyjdzie do wymiany sprzęgło.
Mój nowy stary Spider na pewno by zyskał na tym:P
Jakie miałeś sprzęgło? Ciągnie te czy wciskanie. Co z napędem prędkościomierza. Masz czujnik na skrzyni czy prędkościomierz jest sterowany z ABS?
Prędkościomierz sterowany jest z ABS'u. Sprzęgło kupione do spidera po VIN z rocznika 98. Jeszcze jeden mit chciałem obalić wyczytany na forum. Mianowicie wyczytałem, że pierwsze 4 biegi w skrzyni 5 i 6 biegowej są takie same. W 6-ce są biegi krótsze. Na dwójce auto ma takiego kopa, że na suchym asfalcie zrywa trakcje przy oponie 235, ale max prędkość na 2 to 90. Przy 5-ce na dwójce dynamika wyraźnie słabsza a max prędkość 110. Na 6 biegu obroty porównywalne co na biegu 5 w skrzyni 5-ce.