Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Sprzęgło z 3.0 V6 12V do skrzyni z 2.5 V6

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Morspl
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GTV Spider 3.0 V6, Infiniti QX50, Volvo xc60
    Postów
    242

    Domyślnie Sprzęgło z 3.0 V6 12V do skrzyni z 2.5 V6

    Witam. Będę montował (nie własnymi rękami) skrzynię 6 biegową z 2.5 V6 z alfy 156 do mojego Spidera. Teraz pytanie czy sprzęgło ze skrzyni z 3.0 V6 12V pasuje do skrzyni z 2.5 V6 ze 156?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    Alfa Spider 3.0 V6 12v
    Postów
    286

    Domyślnie

    Z tego co pamietam to niestety nie. Po co robić taką rzeźbe? Przecież skrzynie do Spiderka można bez problemu kupić lub naprawić - konstrukcja banalna i bardzo prosta...
    Pamietaj tez że w Alfach często zdarzały się różne modele sprzęgieł - przyklad w Spider 3.0 v6 12v byly 3 wersje w zależności od rocznika i co akurat było w fabryce pod ręką.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Sprzęgło w spiderze jest wciskanie a 156 ciągnie te. Można przełożyć widełki i będzie pasować. Nie wiem jak z słownikiem ale dla kumam ego mechanika nie problem.
    Osobiście uważam ze skrzynią ze 156 ma za kłótnie przełożenia do tego silnika. Policz sobie jakie prędkości będziesz miał na poszczególnych biegach.
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Morspl
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GTV Spider 3.0 V6, Infiniti QX50, Volvo xc60
    Postów
    242

    Domyślnie

    Chcę mieć 6 biegów. Aktualnie mam zamontowaną skrzynię z 2.0 tb. ale ta skrzynia nie pasuje do końca do tego silnika. Padło mi sprzęgło więc chcę kupić nowe. Mam już skrzynię kupioną z 2.5. Zastanawiam się czy tarcza z 3.0 jest większa niż ta w 2.5 bo jednak 3.0 ma większy moment obrotowy. Stąd dylemat. mogę kupić dedykowaną do 2.5 ale jeśli z 3.0 podejdzie to może warto takie zamontować jeśli jest mocniejsze. Prędkości maksymalnych nie osiągam tym autem, myślę że lepiej mieć krótsze przełożenia co może dać nieco lepsze przyspieszenie.
    Ostatnio edytowane przez Morspl ; 15-02-2015 o 19:55

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar maras37
    Dołączył
    10 2013
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    AR GTV 3.0 V6 24V
    Postów
    726

    Domyślnie

    Zapytaj na PW. kolegi mac!ek wie dużo ciekawych rzeczy.

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 & AR 166
    Postów
    465

    Domyślnie

    Sprzęgło "ciągnięte" było stosowane w 24v. Możesz szukać od 164 3.0 24v, tam była tarcza 240mm i z tłumikiem drgań. Pasuje do koła zamachowego i skrzyni od 156 P&P.
    Jak chcesz rozwiązać napęd prędkościomierza?
    Moje Alfy
    AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
    AR 166 3.0 Sportronic
    AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
    AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
    Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v

    Oraz
    Delta III 1.75 k04
    Espace IV 3.5

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2015
    Auto
    alfa romeo 156 fl 1.9 jtdm 16V Mjet
    Postów
    29

    Domyślnie

    Witam

    Dodano po 2 minutes:

    Czy czyta tu moze ktos akurat ten watek , kto ma dosc duza wiedze na temat sprzegla i calego osprzetu do AR 156 M jet ?
    Ostatnio edytowane przez konrad.klich2 ; 17-02-2015 o 23:13 Powód: Dodano

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielawa - Ateny- Lublin
    Auto
    Kiedyś 156 3.0 V6 aktualnie 159 1.9 16v
    Postów
    331

    Domyślnie

    Cytat Napisał Morspl Zobacz post
    Zastanawiam się czy tarcza z 3.0 jest większa niż ta w 2.5 bo jednak 3.0 ma większy moment obrotowy.
    U siebie do 156 z silnikiem 3.0 musialem kupic sprzeglo od 2,5 i uzywana skrzynie od 156 2,5

  9. #9
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Morspl
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GTV Spider 3.0 V6, Infiniti QX50, Volvo xc60
    Postów
    242

    Domyślnie

    Zamówiłem sprzęgło do 3.0 12V. Mogę zwrócić jak nie będzie pasowało. Napiszę co wyszło.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Morspl
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    GTV Spider 3.0 V6, Infiniti QX50, Volvo xc60
    Postów
    242

    Domyślnie

    Informuję, iż zmiana skrzyni z 2.5 156 do 3.0 12v poszła bez żadnych komplikacji. Skrzynie są w 100% kompatybilne do tego sprzęgło z 3.0 12v pasuje idealnie do skrzyni z 2.5 ze 156. Wniosek taki, że chłopaki dajecie rady ale bez znajomości tematu, a nie o to chodzi aby radzić jak się nie wie tylko radzić jak się wie. Dobrze, że was nie słuchałem bo okazuje się, że radzący byli w błędzie. Szkoda bo w takich sytuacjach zaczynam wątpić we wszystko co na forum napisane...

Podobne wątki

  1. [159] swap skrzyni biegów m32 na f40 + nowe sprzęgło
    Utworzone przez pr0k0p w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 85
    Ostatni post / autor: 23-09-2024, 17:17
  2. Zapowietrza sie sprzęgło po wymianie skrzyni pomocy!!
    Utworzone przez Adi169 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 11:41
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2013, 10:59
  4. [145] Zgrzytanie skrzyni, kończące się sprzęgło?
    Utworzone przez Wicked w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 26-09-2011, 13:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory