Witam. Będę montował (nie własnymi rękami) skrzynię 6 biegową z 2.5 V6 z alfy 156 do mojego Spidera. Teraz pytanie czy sprzęgło ze skrzyni z 3.0 V6 12V pasuje do skrzyni z 2.5 V6 ze 156?
Witam. Będę montował (nie własnymi rękami) skrzynię 6 biegową z 2.5 V6 z alfy 156 do mojego Spidera. Teraz pytanie czy sprzęgło ze skrzyni z 3.0 V6 12V pasuje do skrzyni z 2.5 V6 ze 156?
Z tego co pamietam to niestety nie. Po co robić taką rzeźbe? Przecież skrzynie do Spiderka można bez problemu kupić lub naprawić - konstrukcja banalna i bardzo prosta...
Pamietaj tez że w Alfach często zdarzały się różne modele sprzęgieł - przyklad w Spider 3.0 v6 12v byly 3 wersje w zależności od rocznika i co akurat było w fabryce pod ręką.
Sprzęgło w spiderze jest wciskanie a 156 ciągnie te. Można przełożyć widełki i będzie pasować. Nie wiem jak z słownikiem ale dla kumam ego mechanika nie problem.
Osobiście uważam ze skrzynią ze 156 ma za kłótnie przełożenia do tego silnika. Policz sobie jakie prędkości będziesz miał na poszczególnych biegach.
Moje Alfy
AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
AR 166 3.0 Sportronic
AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v
Oraz
Delta III 1.75 k04
Espace IV 3.5
Chcę mieć 6 biegów. Aktualnie mam zamontowaną skrzynię z 2.0 tb. ale ta skrzynia nie pasuje do końca do tego silnika. Padło mi sprzęgło więc chcę kupić nowe. Mam już skrzynię kupioną z 2.5. Zastanawiam się czy tarcza z 3.0 jest większa niż ta w 2.5 bo jednak 3.0 ma większy moment obrotowy. Stąd dylemat. mogę kupić dedykowaną do 2.5 ale jeśli z 3.0 podejdzie to może warto takie zamontować jeśli jest mocniejsze. Prędkości maksymalnych nie osiągam tym autem, myślę że lepiej mieć krótsze przełożenia co może dać nieco lepsze przyspieszenie.
Ostatnio edytowane przez Morspl ; 15-02-2015 o 19:55
Zapytaj na PW. kolegi mac!ek wie dużo ciekawych rzeczy.
Sprzęgło "ciągnięte" było stosowane w 24v. Możesz szukać od 164 3.0 24v, tam była tarcza 240mm i z tłumikiem drgań. Pasuje do koła zamachowego i skrzyni od 156 P&P.
Jak chcesz rozwiązać napęd prędkościomierza?
Moje Alfy
AR 166 Sportronic LPG, 2.5 24v
AR 166 3.0 Sportronic
AR 166 Manual 3.0 => swap r5 q4
AR 164 3.0 24v, Q2, Motronic ME 2.1, ABS+EBD, 6speed
Gtv_Spider 2.0=> swap 3.0 24v
Oraz
Delta III 1.75 k04
Espace IV 3.5
Witam
Dodano po 2 minutes:
Czy czyta tu moze ktos akurat ten watek , kto ma dosc duza wiedze na temat sprzegla i calego osprzetu do AR 156 M jet ?
Ostatnio edytowane przez konrad.klich2 ; 17-02-2015 o 23:13 Powód: Dodano
Zamówiłem sprzęgło do 3.0 12V. Mogę zwrócić jak nie będzie pasowało. Napiszę co wyszło.
Informuję, iż zmiana skrzyni z 2.5 156 do 3.0 12v poszła bez żadnych komplikacji. Skrzynie są w 100% kompatybilne do tego sprzęgło z 3.0 12v pasuje idealnie do skrzyni z 2.5 ze 156. Wniosek taki, że chłopaki dajecie rady ale bez znajomości tematu, a nie o to chodzi aby radzić jak się nie wie tylko radzić jak się wie. Dobrze, że was nie słuchałem bo okazuje się, że radzący byli w błędzie. Szkoda bo w takich sytuacjach zaczynam wątpić we wszystko co na forum napisane...