witam,
Mam taki problem że już po raz trzeci ścięło mi kliny na kole wałka rozrządu i kole wału korbowego na dwóch rożnych silnikach.
Czy często się tak dzieje w tych silnikach?
Jaka może być przyczyna?
Printable View
witam,
Mam taki problem że już po raz trzeci ścięło mi kliny na kole wałka rozrządu i kole wału korbowego na dwóch rożnych silnikach.
Czy często się tak dzieje w tych silnikach?
Jaka może być przyczyna?
Nikt, nic, w ogóle?
Nieprawidłowo ustawiony rozrząd to najczęstsza przyczyna
co rozumiesz przez nieprawidłowo ustawiony rozrząd?
Był nowy na znakach, jeden silnik od wymiany przejechał 40 tyś a drugi od wymiany 20 tyś
aaaa czyli znaki na kołach, pasku i silniku są żeby zmylić i zepsuć komuś silnik?
nie myślałem że producenci samochodów są aż tak przebiegli i wymyślili taki patent żeby zarobić.
brak słów...
dobra
ustawiaj po swojemu
czwarty raz ci zetnie
ok to jak ustawie na blokady i mi znowu zetnie to placisz mi za remont silnika?
nie kompromituj się bardziej
hahaha
no czego sie boisz skoro to takie proste i sprawe rozwiazuje zlozenie rozrzadu na blokadach?
myślę że w tym przypadku nawet blokady nie pomogą, bo jak widać niedostatek zwojów w czaszce...
wiesz to nie forum o tematyce chorobowo-lekarskiej wiec nie musisz opowiadac jaki masz problem ze swoja glowa
dla przykladu temat wymiany rozrzadu bez blokad
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._9_jtd_8v.html
ciekawe czemu tak zrobil?
Zawsze mnie bawi kiedy wchodzi taki chłopek-roztropek i z jednej strony zadaje pytanie o przyczynę problemu z jakim się spotkał, a jednocześnie robi pyskówkę i udowadnia próbującym pomóc że się gunwo znają i na pewno się mylą. :D
A ustawianie rozrządu bez blokad to zwyczajne papractwo, cebulandia - potem są takie skutki tego że "alfy się *ebio!". ;)
Sam zaczął :)
tak szukam przyczyny mojego problemu i jakiegoś logicznego wyjaśnienia a nie że ktoś odpisuje że "brak słów..."
To czemu na tym jakże ważnym forum i gdzie wypowiadają się ludzie znający temat był zaakceptowany manual wymiany rozrządu bez blokad? I nikt nie sprzeciwił się temu? że będzie to skutkiem psujących się alf?
Jakby chcieć, to można by w przynajmniej kilku jeszcze tutorialach ze "zrób to sam" znaleźć niezłe kwiatki, to jest żaden wyznacznik. Tym bardziej że większość z nich jest zakopana głęboko i mało kto w nich kopie tak mocno żeby te potworki poodkrywać. A na Twoją rozterkę jest jedno proste rozwiązanie: jedź do kogoś kto ma blokady i niech sprawdzi czy faktycznie na znakach jest dobrze, być może właśnie jest, ale dopóki nie sprawdzisz nie będziesz na 100% wiedział. W bardzo prosty sposób albo potwierdzisz albo wyeliminujesz potencjalny powód.
No i od razu inna rozmowa :) na razie silnik jest rozebrany wiec nie ma czego sprawdzac ale chetnie zobacze.
A moze jest cos jeszcze bo bym wolal od razu kilka rzeczy sprawdzic jak i tak jest rozlozona.
Nigdy nie słyszałem o takim problemie w AR, a skoro u CB jest już kolejny raz to raczej szukaj błędu w sztuce podczas wymiany - koledzy wyżej mogą mieć rację, bez blokad nie podchodź do wymiany rozrządu. U mnie zawsze znaki zawsze się nie pokrywały, a po złożeniu na blokadach silnik pracował jak należy.
A ma ktos moze jakies doswiadczenie z blokadami?
ja posiadam taka (http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-f...127268060.html) ale nie pasuje mi o pol otworu na kolo walu korbowego a przy tym silniku (podobno) uzywa sie tylko blokady na kolo walu korbowego a rozrzadu ma byc na znaku.
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-a...125783104.html
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-f...305327464.html
http://allegro.pl/blokada-rozrzadu-a...285970910.html
no moze zla aukcje podalem, z powyzszych linkow wynika ze 10v/20v maja te same blokady
Co to znaczy nie pasuje? - znaki się nie zgrywają?
blokada ktora sie zaklada na kolo walu nie pasuje, otwor w blokadzie na bolec ustalajacy do kola pasowego jest przesuniety o pol otworu w dol
czepiliście się tych blokad jak jakiejś świętości
bez blokad idzie śmiało ustawiać na znaki jak ktoś ma pojęcie, fakt czasem coś się nie zgadza ale grunt to dobrze wszystko sprawdzić i zrobić swoje znaki
jakby miało się wysrać to znacznie wcześniej a nie po tylu tyś km, ja bym szukał jednak przyczyny gdzieś indziej
śruba nowa dokręcana kluczem czy do oporu?
dla własnej ciekawości możesz ustawić na znaki a potem zarzucić blokady
kolejny spec
ja zmieniałem u siebie 2 razy tzn mechanik na znaki ustawiał silnik ma 260 tyś i jeździ bez żadnych blokad tylko dokładnie sobie znaki rysował co gdzie i jak.
no i wrocil...
mysle ze temat dla ciebie sie juz wyczerpal, przedstawiles swoja opinie i ok wystarczy. mysle ze to forum obedzie sie bez twoich glupich komentarzy, przydalo by sie moze wiecej konkretnych fachowych rad popartych doswiadczeniem lub przykladami jak juz za takiego geniusza w kwestii samochodow sie uwazasz a kazdy kto ma inne zdanie to ...
3 razy przez własną głupotę rozwaliłeś silnik
i to ja mam głupie komentarze??
kolego a moze ty nie widziales tych kol w ogole?
co to jest? na kole, silniku, pasku?
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/05/165.jpg
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/05/166.jpg
Blokady rozrządu to specjalne krzywki, płaskowniki i inne elementy, które przykręca się albo i wkłada w zaczepy ( po to są specjalne otwory technologiczne i wyżłobienia w silniku) w celu unieruchomienia części silnika m. in. takie jak pompa wysokiego ciśnienia, koła zębate, koło zamachowe, a także blokady wałków rozrządu lub szpilki do napinania paska rozrządu na czas wymiany paska rozrządu. Moim skromnym zdaniem te wyżłobienia które przedstawiłeś na kołach są po to aby blokada w nie weszła w danym miejscu i zablokowała, wg. mnie to nie jest znak, znaki zazwyczaj mają jakiś kolor.
Nie chcę być upierdliwy ale jak poczytasz "autodatę" to wg. procedury wymiany rozrządu w 10v trzeba zastosować przyrządy o numerze 1860966000 oraz 1870645000 i blokadę koła zamachowego 1820630000. O ile tych pierwszych 2-óch blokad nie przewiduje się przy wymianie rozrządu w 1.9 8v tak przy 2.4 10v są one konieczne. Ja również uważam, że nie powinno się na znaki robić rozrządu skoro są do niego blokady i tak przewidział producent. Z resztą chcę Ci pomóc zobacz sobie na schemat rozrządu i na momenty dokręcania śrub. Poniżej foto
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...du-wymiana.jpg
Według porównania Twojego foto do schematu kąt wału korbowego (CA) masz ustawiony prawdopodobnie dobrze, ale sam widzisz że np. do koła wału korbowego (CS) przewidziana jest blokada. Dlatego że masz kąt dobry na CA to zapewne czujnik położenia wału korbowego ma prawidłowy odczyt i samochód odpala i nie widzi błędu. Zobacz czy wszystko jest ok czy dobre momenty zrobiłeś na kołach, jak masz za duże albo za małe weź dynamometryka i poustawiaj jak trzeba. Znam przypadek, że śruba została wkręcona za mocno na tzw. oko i pękła obudowa pompy oleju. Mamy w rodzinie 10v 140 tyle ze w 166 (samochód mojego ojca) i rozrząd był robiony na blokadach i wszystko hula aż miło już 2 lata i prawie 50 tys. km. Poza tym jak masz możliwość to podepnij się i sprawdź czy nie wywala jakichś błędów. Delikatnie przestawiony rozrząd to powolna śmierć silnika. W benzyniaku byś miał wypadanie zapłonów, tu w silniku o zapłonie samoczynnym takiego błędu niestety nie będzie.
P.S.
tu sobie przeczytaj, masz całą procedurę opisaną wg. fachowej literatury, szanowanej.
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob...9_2_4_jtd.html
Te przeslane zdjecia sa przykladowe a nie z mojego silnika bo moj jak pisalem nadal rozebrany z tym ze wygladalo u mnie to tak samo.
Elementy do blokowania do walu to ta szpilka co wkreca sie w silnik i element ktory naklada sie na kolko walu korbowego przykrecajac go do niego (laczy sie te dwa elementy razem, szpilke i element na kole)
Blokada kola zamachowego wystepuje w tym wypadku w celu dokrecenia sruby kolka walu korbowego (tak mi sie wydaje)
W momencie zerwania klinu na kole walu korbowego pojawia sie stukanie w silniku i brak bledu
W momencie zerwania klinu na kole walka rozrzadu pojawia sie dodatkowo blad synchronizacji faza/obroty (samochod odpala)
Moim zdaniem klin na kole zębatym wału powinień być na tyle mocny, że prędzej zerwie się pasek lub jego zęby. Prędzej stawiał bym na koło pasowe lub pośrednio napędzanych elementów, które pod wpływem drgań powoduje luz na klinie a w następstwie wysokiego momentu obrotowego jego ścięcie. Można w ePerze zobaczyć czy była jakaś zmiana koła wału bądź wpustu.
Źle ustawiony rozrząd prędzej pasek zniszczy.
Pytanie czy jak wymieniałeś silnik to na goły słupek zakładałeś swój osprzęt?
W 9.9.1998 nastąpiła zmiana samego dolnego koła zębatego. Aczkolwiek powodu nieznam.
Nadymione z komórki.
Hmm... Jaboleq zapewne chodzi Ci o słynne koło pasowe z tłumikiem drgań ? Fakt u nas w 166 to poleciało i zostało wymienione. Słyszałem właśnie że jest to jedna z częstych przypadłości w 2.4 10v powyżej 300 k km przebiegu. Może chodzi też o momenty dokręcenia śrub, może to jest bardzo istotne. Odpowiednio dokręcona śruba zniweluje ewentualne luzy na kołach, za słabo to znowu będzie przenosić większe drgania co w przyszłości doprowadzi do szkody.
Na moje to te kliny na kolach sa smieszne i sa czescia kola
nie wiem czy dobrze widac, jest on na
pierwszym zdjeciu po lewej stronie lekko w gore
na drugim po prawej
http://img07.allegroimg.pl/photos/or.../35/4979943541
http://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/05/169.jpg
silnik zmienialem kompletny, z mojego pierwszego przeszla tylko turbina, termostat i sprzeglo kompletne z dwumasa