Czy ten silnik jest silnikiem tak zwanym kolizyjnym i
pekniecie paska powoduje znaczne uszkodzenia w silniku
Printable View
Czy ten silnik jest silnikiem tak zwanym kolizyjnym i
pekniecie paska powoduje znaczne uszkodzenia w silniku
Niestety takie silnika to nikt na forum nie zna.
podsumowując... 1750 tbi... o takiego silnika chodziło koledze :P
Moze i zrobilem maly blad ale sadze ze nawet o malej znajomosci o alfie tak jak ja wie o co chodzi silnikow tbi za wiele wersji odmian nie wyszlo.
Kolizyjny.
Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka
Dzieki za informację
- - - Updated - - -
Wiec widze ze czeka mnie powazny koszt naprawy
wiec,w czasie oczekiwania na remont , poćwicz odrobine stawianie przecinków , cieżko to co piszesz rozczytać
No właśnie, poćwicz, bo to niezwykle ważne, przecież, takie gramatyka.
No takiego jeszcze nie robiłem ciekawe co tam drzemie. Pasek strzelił? Czy łańcuchem tam jest raczej rozrząd kręcony?
Tam jest pasek (55230818). Po jakim przebiegu się to rozleciało i co dokładnie się stało? Urwał się czy coś innego?
Cubus jak chcesz uczyc to zdanie zaczynamy od duzej litery i nie zaczynaj zdania od wyrazu wiec bo wtedy dwoja bec
- - - Updated - - -
Tak pasek pękł po 128000 km po 5 lat i 3 miesiace. Samochod kupilem nowy w salonie
- - - Updated - - -
Tak pasek pękł po 128000 km po 5 lat i 3 miesiace.
No to chyba nic dziwnego,prawda?
Tyle ile powinien to wytrzymał, 5 lat lub 120000. No to głowica do roboty i nowy rozrząd.to nie jest tragedia
Prawidlowo wymiana paska na 140000 km itak jest przewidzana przez serwis przeglady byly co 35000 km i wymiana oleju tez co 35000 km przekroczone 5 lat Nissan ma 8 lat na pasek
Tak pasek nawet jak nowy to maks dla niego 60tys o olej w takiej benzynie to co 10tys max zmiana, ale teraz sie stało to na co liczyli i zarobią;) Rozpie..dala mnie wiara w rozrzady i wymiana po ponad 100tys km... po takich w zyciu bym nie kupił zadnego silnika który miał wymiany olejów co 35tys km, olej nie ma zadnych własciwosci wtedy, i sie zaczynają problemy, myśle ze jak tak bedziesz dalej robił to Ci którąś panewke przy 200k km przyłapie.
Ale co ja tam wiem, przecierz nie mam stycznosci z Alfami i jezdze na rowerze;)
P.S. Misiu poprosiłbym to co zawsze;)
Instrukcja przewiduje wymianę co 140 tys ale nie później niż 5 lat a w cięższych warunkach użytkowania co 4 lata. Polska z dużym zasoleniem/zapyleniem, jedną z większych w Europie amplitudą roczną temperatur i małą ilością dróg na których można auto "normalnie" użytkować zalicza się do krajów z większym zużyciem wszelkich elementów każdego pojazdu. Teraz nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem ale niech będzie to przestrogą dla innych.
- - - Updated - - -
Co 80-90 mogło by wystarczyć dla św. spokoju. Na oleju w tej benzynie też można śmiało robić 20 tys. Tylko, że przy koszcie wymiany rzędu 200 zł też bym to robił co 12-15 tys.
Ja mam taką, która mówi o wymianie przy przeglądzie na 105 000 km.
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=168532&stc=1
To już są jaja... Jaki masz rok wydania tej instrukcji? Tak czy inaczej 5 lat na jednym pasku od nowości bym nie jeździł.
Jak tak czytam te zalecenia z mojej instrukcji, to stwierdzam, ze pisał je ktoś "inteligentny inaczej". Np odnośnie pasków napędu akcesoriów w silniku 1,8 140:) W Twojej to poprawili. Ciekawe co by zrobili, gdyby ktoś przywiózł Tbi z urwanym paskiem po 120 tys., przed upływem 4 lat i powoływał się na moją wersję instrukcji... Sytuacja czysto hipotetyczna ale obrazuje bałagan, jaki tam mają.
A nawet nie wiem, ale auto mam z 2010 roku też. Z drugiej strony można mieć też trochę wyobraźni. 4 5 letnie auto z przebiegiem w okolicach 100 tys. to już można sobie pasek wymienić, bo koszt jego jest żaden, a masz święty spokój. Tak samo jak wymiana oleju co 35 tys. Ja wymieniam co 10 i nie wyobrażam sobie, aby wymieniać jak krzyczy instrukcja. No tym niemniej ciekawa sytuacja z tymi instrukcjami:).
Ta instrukcja z wartościami 105/72 dla Tbi wygląda na tą samą co na stronie u Dukiewicza, czyli wersja z lutego 2011.
http://www.forum.alfaholicy.org/atta...d=168535&stc=1
Tak powod pekniecia skonczone 5 lat. Jak w zyciu przeoczenie.
Nie przesadzaj z tymi 60 tyś. na pasku u mnie wymiana paska była po 135 tyś. w serwisie w DE jak widać dał radę ale ja mam 2.0. Oczywiście pasek po zakupie wyminiłem na nowy ale jak widać te paski wytrzymują tak jak przewidziała instrukcja. Co do 35 tyś. na oleju bez zmiany pełana zgoda że to zabójstwo dla silnika, ja wymieniam co 10-13 tyś. max
pozdrawiam
Prawdopodobieństwo strzału paska przy 135 t km jest na pewno większe jak przy 60 więc nie wiem czy jest sens się tu licytować kto ile przejechał bez awarii, jednemu się uda, drugiemu nie, w instrukcji (najnowszej) macie podane ile mniej więcej powinien wytrzymać ori z adnotacją o wymianie w przypadku "trudnych warunków". Nie ma dwóch identycznie jeżdżących kierowców, dwóch identycznych pasków plus dochodzi jeszcze kwestia pecha, wadliwego paska czy zrypanego montażu.
Więc zdrowy rozsądek i nieco pomyślunku na pewno przy decyzji o wymianie elementów eksploatacyjnych się przydaje. Plus gram szczęścia i jeździmy niepsującą się alfą przez długie lata :D
Widziałem auto, gdzie strzelił pasek Conti po 3 latach. Przebiegi raczej symboliczne. Silnik Fiata 1.6 16V. I pompa wody nie stanęła, pasek nie był przegrzany. Po prostu strzelił.
Na zamienniku dłużej jak 4 lata przy nieznaczącym przebiegu bym nie jeździł. Koszt rozrządu to niewielka cena w porównaniu do kosztu remontu silnika.
Alfa już naprawiona ,okazało się ze pasek jest cały przeskoczył na zębach ,obyło się bez rozbierania silnika. Remont zakończył się na wymianie rozrządu i wskazanych podzespołów .
To jest chore, bo nie każdy się zna, albo siedzi na forum, tylko wierzy w to co mówi producent i książka.
A żeby nie było, że nie ma temat to w mojej instrukcji z 2010 jest w dieslu 105 tyś pasek a w TBI 140 tyś.
A jeszcze jedno na stronie Fiata można pobrać instrukcję do 159 z grudnia 2013.
U mnie w instrukcji jest przy 105tyś. Został wymieniony po 3 latach przy 104tys.