Witam,
Chciałem się Was spytać jaki jest mniej więcej koszt usunięcia klapek wirowych w kolektorze (147 1.9 Jtd 16V) ??? :)
Printable View
Witam,
Chciałem się Was spytać jaki jest mniej więcej koszt usunięcia klapek wirowych w kolektorze (147 1.9 Jtd 16V) ??? :)
Z tego co sie orietuje to zerowy. Klapy byly w 159
wyskrobane z iphone 6 plus
To się źle orientujesz.
Na pewno mam je niestety w 147 :(
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Z którego roku posiadasz auto? Moja 147 Q2 jest z 2007 i klap nie posiadam. Dpf owszem, ale klapek niet.
Tak z ciekawości w jakich latach montowany był ten trefny plastikowy kolektor w 147?
Nie jestem pewien ale zdaje się że po roku 2007 był kolektor plastikowy a wcześniej aluminiowy, znacznie bezpieczniejszy, przy uszkodzeniu klap lub cięgna .
W plastikowym kolektorze przy uszkodzeniu klapa wpada do komory spalania i łatwo można się domyślić czym to się kończyło.
W aluminiowym natomiast dochodzi do zatarcia się klap co można łatwo dostrzec. Cięgno poruszające klapami spada a w koło nich widać wycieki oleju. Po tym już można śmiało brać się za wymianę kolektora lub usunąć klapy i zaspawać otwory. Ja postanowiłem pozbyć się klap całkowicie i mam spokój na wieki.
Sam jestem ciekaw jakiego typu kolektor siedzi u mnie - auto z grudnia 2006, modelowo to już rocznik na rok 2007. Może czeka mnie jakaś miła niespodzianka jak ostatnio przy próbie zaślepienia egr gdzie okazało się, że zaślepka już tam siedzi :)
No wiec tak na wstępie powiem że kolektory montowane były w dwóch rodzajach. Plastikowy i aluminiowy. Ja mam aluminiowy.
Ciężko jest jednoznacznie powiedzieć jaki jest koszt. Ponieważ nie wiem co kolega chce zrobić, opcji jest kilka :
Można zlecić to komuś kto się tym zajmuje (nie będę polecał tej opcji bo ceny jak dla mnie są bardzo wysokie).
Można kupić na all.... gotowy kolektor i samemu wymienić.
Można wyciągnąć swój wyczyścić dać do spawania i samemu założyć i taką opcję ja zastosowalem. Ten zabieg kosztował mnie 150zl .
Roboty w cholere ale satysfakcji jest ogromna [emoji14]
A tak na marginesie jak by ktoś chciał to mam taki kolektor do sprzedania. To znacz z usuniętymi klapami i zaspawanymi otworami gotowy do założenia.
U siebie mam aluminiowy kolektor (16v z 2006 roku). Zaczynały się nieszczelności, więc wyrzuciłem klapy w piździec i zaspawałem dziurki. Koszt całkowity u mnie to ok 400 zł. Kolega kupił ostatnio 16v z 2009 i miał już plastikowy.
Wg mnie każda 147 1.9 JTDM 16v od 2007r ma plastikowy kolektor a co za tym idzie klapki wirowe. U mnie np przy przebiegu 188 tyś jedna klapka urwana (zaklinowała się jakoś o zawór i tam sobie siedziała nie wpadając do cylindra i nie robiąc szkód), dlatego proponuje zająć się tematem i nie czekać... Co do sposobu usunięcia klapek, z tego co wyczytałem to aluminiowe spawają lub zaślepiają zestawem zaślepek (120 zł). U mnie po wymianie kolektora z zasyfionego plastikowego, a w dodatku nieszczelnego, na czyściutki aluminiowy bez klapek nie zmieniło się nic w pracy silnika (nie jest ani dynamiczniejszy ani zamulony przy niskich obrotach). Za to komfort psychiczny ogromny - bo nie masz tykającej bomby pod maską ;) Koszt w moim przypadku to 300 kolektor i 200 mechanik.
U mnie klapki sa zdemontowane z osiek, kolektor pozmianowy (159 JTDm) listwa i osie pozostały.
- - - Updated - - -
moja jest z 2006 ma klapki ale dpf już nie
- - - Updated - - -
A czy z usunięcie klapek idzie w parze z usunięciem egr? Czy egr mogę zostawić, podobno jest nowy wstawiony. Czy usunięcie klapek wiąże się z jakimiś zmianami w oprogramowaniu autka czy wystarczy tylko usunąć kalki i dalej cieszyć się autkiem? :)
EGR nie da się usunąć, tylko zaślepia się go blaszką ( jest ich pełno na all...) można go też wyłączyć programowo, czyli pozostawić w pozycji zamkniętej. Ja mam tą drugą opcję. Dlaczego ano dlatego bo po co kupować blaszki i się budzić przy zaslepianiu skoro później i tak trzeba w programie to poprawić żeby nie pojawiał się błąd odnośnie uszkodzonego EGR-a .
Reasumując, usuwając klapy nie trzeba zaślepiać EGR.
Usuwając klapy nie trzeba nic zmieniać w programie.
Można usunąć. Można zostawić. Najszybciej się robi zostawiając całą instalację.
Po prostu nie byłem świadom, że były zmiany w kolektorach(posiadam plastikowy) i wypatrywałem cięgna do klap od razu na kolektorze. Stąd napisałem, że ich nie ma. Tak czy siak w środę klapy wylecą z auta na dobre :)
a my sterowanie mamy pod spodem:)0w plastiku:)
- - - Updated - - -
TST ?STARACHOWICE jakby co to mam kolege co klapy usuwa w Radomiu za fajną cene:)
Tak, starachowice. Auto już stoi u mojego mechaniora, ale dzięki za info. A tak btw w radomiu przy wjeździe od TST(na łuku drogi,zaraz obok jest biedra) jest jakiś mechanik od alf ? Bardzo często widuję tam ar na ramkach z forum. Wybacz, nie znam ulicy :)
to własnie tego mechanika chciałem ci polecic,mi usuwał klapy,koledze:))tez z gteka:)Kamil naprzeciwko biedronki na Południu ma zakład i doswiadczenie i fajne ceny:)napisz na pw ile ci wezmie mechanik za klapki to ci napisze ile ja dałem i mysle ze Kamil lepszą cene by miał:)i zna sie na alfach:)
Najlepiej poszukać kolektora z wersji 140km był aluminiowy rozkręcany na dwie części ( łatwo go wyczyścić ) i oryginalnie bez klap, pasuję p&p można go wyrwać za 200zł na allegro lub olx z 147 albo 156 albo stilo. W mojej Q2 z 2007 roku nie ma dpf ale klapki są , kolektor już wypucowany teraz czeka na wymianę . Swoją droga jak by ktoś usuwał te klapki czy kolektor to część mechaniorów chce przy demontażu kolektora demontować rozrząd a da się to zrobić bez tej operacji nie dajcie się naciągnąć :)
Co do kolektora oraz rozrządu potwierdzam, pasuje czujnik ciśnienia oraz wszystko inne za wyjątkiem króćca który w wersji alu jest chyba z mosiądzu bądź miedzi, widać go na tym zdjhttp://www.forum.alfaholicy.org/imag...015/10/200.jpg
(to do czego jest przyczepiony wężyk), tej części nie przełożycie z kolektora plastikowego dlatego warto od razy pytać sprzedawcy czy jest ten element w zestawie
Klapy usunięte ;) dzięki za info ;) jednak jeszcze trzeba usunąć w komputerze aby samochód widział że nie ma klap
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Usunięcie w kompie to w sumie kosmetyka, silniczek klap i tak musisz mieć podpięty żeby nie wywaliło błędów p2008 oraz p2014. A czy on będzie podpięty sobie pracował czy nie będzie to już wg mnie bez różnicy.
Oo to nie wiedzialem. Jeśli ziomek mi usunął klapy to też ten silniczek ? Tzn ze będę miał błąd? Narazie jest wszystko ok
Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka
Czyli silniczek masz gdzieś przykręcony do karoserii albo silnika i podpięty.
Jeśli nie modyfikował ci oprogramowania ECU, to po odpięciu silniczka dostaniesz błędy. Usuwając klapy, a nie usuwając programowo nie tylko samych klap ale i wybranych kodów DTC dalej masz potencjalne problemy i możliwość komunikacji błędów. Silniczek nastawnika dalej działa i w momencie zacięcia się lub jakiejkolwiek awarii elektrycznej powstaje problem. Więc nie nazwał bym tego kosmetyką. Chyba, że ktoś usunie tylko same mapy ustawień klap. Nastawnik nie będzie się ruszał ale kody DTC dalej są aktywne.
Panowie podłącze się pod temat. Jestem zielony w sprawie klapek kolektora, lecz mam parę pytań.
Zauważyłem dość dużą liczbę tematów, postów właśnie w zawiązku z ich usunięciem.
Trochę o tym poczytałem, rozumiem, że auto po usunięciu klapek uzyska więcej mocy, lepiej pali itp. ale czy jest to wynikiem zanieczyszczonego egr?
Jak wpływa to na całokształt jazdy, silnika, spalania. Jakie są minusy ich usunięcia.
I czy w mojej 147 1.9 JTD 2004 przed fl. takowe występują. Nie chce ryzykować bądź też pogorszyć kondycji Belli.